הרב שמעון אייזנבך | יום כ"ו אדר ב ה׳תשפ״ד 05.04.2024

בעל התפקיד הביטחוני הבכיר לשעבר חשף את ה'מופת' מהרבי

בסבב דברי הברכה של כל בכירי העירייה ופרנסיה נשמעו דברים אמיתיים ונכוחים על תרומתם של אנשי חב"ד לעם היהודי בכל אתר ואתר ובאשר הוא שם ומיום ליום מתרוממת קרנה של חב"ד ופעילותה וקרן מלכנו העומד בראשנו | במהלך המשתה קמים חלק מהמשתתפים ומספרים את סיפורם. אחד מהם הוא בחור צעיר בשם אביב, בשנותיו הראשונות להקמת ביתו. הוא עבד בתפקיד בטחוני בכיר ומשום מה הוא עזב את עבודתו לטובת עיסוקים אחרים | טורו השבועי של הרב שמעון אייזנבך, רבה של שכונת השחמון באילת
בעל התפקיד הביטחוני הבכיר לשעבר חשף את ה'מופת' מהרבי
כותב השורות עם ראש העירייה, השנה במשתה הפורים

השתא בשנת תשפ"ד נחגגה חגיגת הפורים בביתנו למרות החששות הכבדים שריחפו בחלל האויר, האם אנשים מסוגלים לשמוח כאשר החטופים עדיין במנהרות והחיילים עדיין בעיצומה של מלחמה וכן הלאה.

כנראה שגדול המצווה ועושה, ולכן הציווי עצמו לשמוח ביום זה נותן גם כוח לשמוח, ובעזרת 'גדולה לגימה' שמקרבת נסחפו כולם אל מעגל השמחה עד דלא ידע.

כמסורת כל השנים, גם השנה הגיע ראש העיר הנבחר מר אלי לנקרי להשתתף במשתה השמחה לצד ראש העיר הקודם מר מאיר יצחק הלוי, כאשר ראש העיר הנוכחי מתכבד לברך את ברכות המגילה ומאזין ברוב קשב יחד עם יותר ממאה המשתתפים, לקריאת המגילה מתחילתה ועד תומה.

בסיום המגילה מקיימים כולם את מצוות משלוח המנות ומתנות לאביונים ומיד לאחר כן מסבים כולם למשתה הפורים, שבו כולם מבוסמים חלקם באמירת לחיים וחלקם בדברי תורה העמוקים מתוך משנת החסידות העוסקים בביאורי המגילה ובמהות יום הפורים.

בסבב דברי הברכה של כל בכירי העירייה ופרנסיה נשמעו דברים אמיתיים ונכוחים על תרומתם של אנשי חב"ד לעם היהודי בכל אתר ואתר ובאשר הוא שם ומיום ליום מתרוממת קרנה של חב"ד ופעילותה וקרן מלכנו העומד בראשנו.

במהלך המשתה קמים חלק מהמשתתפים ומספרים את סיפורם. אחד מהם הוא בחור צעיר בשם אביב, בשנותיו הראשונות להקמת ביתו. הוא עבד בתפקיד בטחוני בכיר ומשום מה הוא עזב את עבודתו לטובת עיסוקים אחרים.

לפני כשנה הוא ניגש למכרז נכבד של "קב"ט נמל אילת". למכרז נגשו מספר אנשים יחד עמו ולצערו הרב הוא לא זכה במכרז. אביב הגיע אליי לפני המכרז וביקש לכתוב לרבי באגרות קודש ולזכות בברכתו. הוא קיבל החלטות טובות בהתחזקות במצוות ולאכזבתו הרבי לא ענה לו מאומה. הוא לא מצא במכתבים שפתח כל רמז לשאלתו ולעיסוק אליו הוא שאף להגיע.


חגיגת פורים בביתו של כותב השורות


שבועיים לאחר מכן, לאחר הכשלון במכרז הוא הגיע אליי שוב שבור ורצוץ ובמפח נפש והוא מבקש מהרבי ברכה לצאת מהדכדוך שלו. הוא קיבל על עצמו להתחיל להניח תפילין בקביעות מידי יום והוא כתב שוב לרבי תוך שהוא מפרט את השתלשלות הענינים ואת צומת הדרכים בה הוא נמצא מבלי לדעת להיכן להתקדם ומה לעשות.

גם הפעם כקודמו, המכתבים שהוא פתח באגרות קודש לא ענו לו לשאלתו כלל, ולמרות כל המאמצים לא נמצא אפילו לא קצה חוט במכתבים שיענו לו על שאלותיו.

אמרתי לו: "דע לך. הרבי לא משיב פני אדם ריקם. אם פנית לרבי הוא קיבל בודאי את פנייתך. הוא שמע אותך והוא יברך אותך. לפעמים הוא משיב בצורה ברורה וגלויה באגרת כזו או אחרת ולפעמים לא. אך הרבי בחסדיו המרובים אינו משיב שום אדם ריקם. הרבי שמע אותך והוא כבר ימצא את הדרך להיות לך לעזר".

בינתיים מיודענו אביב החל לעסוק בעבודה אחרת ולמרות שמדובר בתחום חדש עבורו הוא משתלב בה יפה מאוד וגם מתחיל לאהוב אותה וכמובן שהוא גם מצליח.

שמחת תורה הגיעה ועמה בשורות האיוב. עם ישראל עומד בפני מתקפות קשות וביניהם איומיהם של החות'ים על שיירות של אניות מסחר לבל יגיעו לארץ ישראל. האיומים שלהם וההפגזות על הספינות עושים את שלהם ומי שסובל מהם יותר מכל הם עובדי נמל אילת.

בשבועות האחרונים החל גל המוני של פיטורים של כמחצית מעובדי הנמל. אחד מהמפוטרים הוא המתחרה של אביב שהתקבל במכרז של קב"ט נמל אילת. לאור המצב הכלכלי הקשה שבו מצוי הנמל הוא קיבל מכתב פיטורים ועכשיו הוא אינו יודע את נפשו.

אביב שהספיק ללגום 'לחיים' במשתה הכריז קבל עם ועדה כי הוא רואה עכשיו בעליל כיצד הרבי דאג לו וחסם בפניו את הדרך למכרז בנמל אילת. הרבי עשה הכל כדי למנוע ממנו את עגמת הנפש שהיתה אמורה להיות מנת חלקו בימים אלה.

הוא מודה להשי"ת ולרבי עבדו הנאמן על כך ששמרו עליו ועל פרנסתו ובעיקר הוא רוצה שידעו כולם שאם אתה מבקש מהרבי ברכה הוא לא ישיב את פניך ריקם. גם אם לא קיבלת תשובה ברורה ומפורשת מהרבי. הרבי מברך אותך ועומד לצדך.

נוסיף כולנו באמונה בנשיא דורנו ונדע כי הוא יעשה את הכל להיטיב עמנו ולמלאות משאלות לבבנו לטובה אמן ואמן.


להערות והארות אשמח ואשיב לדורשיי במייל:  [email protected] ובווצאפ 2711532-052

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.