מערכת COL | יום כ"ה אדר ב ה׳תשפ״ד 04.04.2024

כך בבית חב"ד בקצה העולם לא שוכחים את טבח שמחת תורה

בבית חב"ד בברילוצ'ה שבארגנטינה יש משפט שהפך למטבע לשון - זכור את יום השביעי, את השביעי לאוקטובר. שליח הרבי הרב בועז קליין מספר על אווירת ההתנתקות שמחפשים הצעירים הישראלים דווקא בחממה החסידית
כך בבית חב
הכניסה לליל הסדר בברילוצה לפני כעשור

הרב בועז קליין, שליח הרבי בברילוצ'ה שבארגנטינה, שיתף על ה'התנתקות' שמחפשים ישראלים צעירים מהפוליטיקה ומשנאת האחים בארץ - בבית חב"ד שבניהולו.

אשת התקשורת סיון רהב מאיר פרסמה היום, בפינתה היומית, את הדברים ששמעה ממנו.

"אלפי ישראלים מכל הסוגים עוברים כאן כל שנה, אבל עכשיו יש קבוצה חדשה ומיוחדת שאנחנו מארחים באהבה: המילואימניקים שיצאו מעזה", כך השליח.

"בכל ערב אנחנו יושבים פה ועושים על האש, עם חומוס, שקשוקה או מרק חם, אבל האוכל הוא לא העניין. הסיפור הוא הלב. את מה שעולה כאן קשה לתאר במילים.

"אגיד בעדינות, שלדעתי רבים מהלוחמים מעדיפים להיות כאן כדי להתרחק מהשיח בתקשורת וברשתות בישראל. הם מרגישים שזה מחלל את מה שהם הרגישו יחד בעזה. יש משפט שכבר הפך אצלנו למטבע לשון מפורסם: 'זָכוֹר את יום השביעי'.

"הכוונה היא לא רק ליום השבת, אלא ליום השביעי - השביעי באוקטובר. לשמור מכל משמר את מה שכולנו חשנו ביום הזה. צער גדול, אבל גם אחדות ועוצמה שהתגלתה במלוא תפארתה. כמו פלאש, כמו מכת ברק, נזכרנו מי אנחנו באמת וכמה אנחנו אחד. אסור לשכוח. שכל אחד ייקח אחריות על הסביבה שלו, על המילים שלו.

בבקשה, תנו להם לחזור לארץ לאחדות אמיתית. אני רוצה לצעוק מארגנטינה עד לישראל, בשמם של מאות לוחמים שאני פוגש פה: זכור את יום השביעי!"

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.