COL | יום כ"ד אדר ב ה׳תשפ״ד 03.04.2024

ראש השב"כ: "האלימות עלולה להוביל למחוזות מסוכנים"

הפגנת שמאל אמש, ליד ביתו של ראש הממשלה ברחוב עזה בירושלים שהחלה באישור משטרה, הפכה לאלימה ומסוכנת | לפיד בוער הושלך על שוטר, הושלכו גדרות ואדם נשכב מתחת לגלגלי מכת"זית לפיזור הפגנות | חמישה מפגינים נעצרו | ראש השב"כ בהתבטאות חריגה: "מגמה מדאיגה שעלולה להוביל למחוזות מסוכנים"
ראש השב
מפגין שנשכב מתחת לגלגלי מכת"זית (צילום: דוברות המשטרה)

 

המחאה והתהלוכה שהתקיימו אמש (שלישי) בתיאום מראש עם המשטרה, הפכה ברחוב עזה בירושלים להפרת סדר והתפרעות משוללת כל רסן. 

מאות מפרי סדר ניסו לפרוץ את מחסומי המשטרה המוצבים בסמוך לבית רה״מ בכוח. חלקם התעמתו פיזית עם השוטרים. אחד מהם יידה לפיד בוער לעבר פרש משטרתי. אחר נשכב מתחת למכת״ז משטרתי, ואחרים העיפו גדרות בפראות וגידפו שוטרים, כך מדווחים בדוברות המשטרה.

השוטרים בלמו והדפו את מפרי הסדר והמתפרעים במקום סמוך לבית רה״מ, ומנעו מהם הגעה לכיוון הבית, בניגוד להחלטות בימ״ש בנושא המרחק המותר להפגנות בסמוך לנבחרי ציבור, והסדרי האבטחה הנדרשים. 

לאחר שעשרות המשיכו להתפרע ברחוב ולהפר את הסדר, ולא נשמעו פעם אחר פעם להוראות השוטרים במקום, המשטרה השתמשה באמצעים לפיזור הפרות סדר בכדי לפזר את המתפרעים, וביצעה מעצרים במקום. 

לאחר הפעלת כוחות רבים של שוטרים ואמצעי פיזור הפגנות, מפרי הסדר פוזרו מהמקום.
במהלך הפרת הסדר נפצע קצין משטר  בידו מהשלכת גדר לעברו ע״י אחד מהמתפרעים ופונה לבית חולים לקבלת טיפול רפואי. 

המשטרה עצרהאמש חמישה חשודים בגין הפרת הסדר הציבורי והתפרעויות אלימות.
 בתוך כך, נפתחה חקירה בימ״ר ירושלים בעקבות מקרה של השלכת לפיד בוער לעבר פרש משטרתי - לפיד שפגע בו וסיכן אותו, ולמרבה הנס לא התלקח ושרף אותו. 

ממראות ההפגנה ברחוב עזה, לפני ההתפרעות האלימה (צילום: דוברות המשטרה)

*אנו רואים בחומרה רבה את הפגיעה החמורה בשוטרים המבצעים את תפקידם כחוק. חופש המחאה אינו החופש להתפרע, להשתולל ולסכן חיים. כמו כן, אנו מגנים את הניסיונות הבלתי פוסקים של בעלי עניין ודעה ברשתות החברתיות ״לנרמל״ התנהלות זו, תוך הכפשת שוטרים המבצעים את תפקידם במדינת חוק דמוקרטית שוחרת חיים. גם רעשי רקע אלו לא ירפו את ידי המשטרה להמשיך לאפשר לכל אדם את המחאה כחוק, אולם לאכוף את החוק, לשמור על הסדר ולטפל בהפרות סדר ומעשים שיש בהם כדי לסכן את שלום הציבור ובטחונו, לסכן אזרחים, שוטרים, נבחרי ציבור או סמלי שלטון", אומרים במשטרה.

*

ראש השב”כ רונן בר הגיע אמש (שלישי) אל בית ראש הממשלה ברחוב עזה בירושלים –  להערכת מצב, לאחר שמאות מפגינים מהשמאל התקרבו אל הבית במהלך הפגנה נגד הממשלה.

בר אמר לאחר הערכת מצב: “השיח האלים ברשת וחלק מן המראות שראינו הלילה בירושלים, חורגים מכללי המחאה המקובלים, פוגעים ביכולת לשמור על הסדר הציבורי, עשויים להוביל לחיכוך אלים עם גורמי האבטחה, להפריע להם למילוי תפקידם ואף לפגיעה באישים מאובטחים”.

הוא הוסיף: “ישנו קו ברור בין מחאה לגיטימית למחאה אלימה ובלתי חוקית. זוהי מגמה מדאיגה שעלולה להוביל למחוזות מסוכנים שאסור להגיע אליהם”.

כאמור, בהפגנה נגד הממשלה הגיעה קבוצת מפגינים עם לפידים, פרצה את גדרות האבטחה והתעמתה עם שוטרים. במהלך המחאה הסוערת הושלך לפיד בוער לעבר פרש משטרתי.

מפגין נכנס מתחת לגלגלי המכת”ז. קצין משטרה נפצע בידו מהשלכת גדר לעברו על ידי אחד מהמתפרעים ופונה לבית רפואה לקבלת טיפול רפואי.

חמישה מפגינים נעצרו בגין הפרת הסדר הציבורי והתפרעויות אלימות – בהם החשוד שנשכב מתחת למכת”ז המשטרתי, חשוד שגרם נזק במקום, וחשוד נוסף מוקדם יותר בגין הובלת מפרי סדר לפריצת מחסומי המשטרה במקום.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.