. | יום כ"ג אדר ב ה׳תשפ״ד 02.04.2024

כטב"ם נפל בסמוך לשדה התעופה 'רמון' באילת

זוהתה נפילה של מטרה אווירית חשודה מחוץ לשטח הארץ, מכיוון צפון מזרח לעיר אילת, בסמוך לשדה התעופה רמון | דובר צה”ל: "זוהתה נפילה של מטרה אווירית חשודה מחוץ לשטח הארץ" | מועצת הביטחון של האו”ם תתכנס היום לדון על התקיפה שמיוחסת לישראל אתמול בלב דמשק, שבה חוסל הבכיר האיראני
כטב
אילוסטרציה, ארכיון

היום ה-179 למלחמה I עדכונים שוטפים
 

– כטב”ם נפל בשטח פתוח סמוך לשדה התעופה רמון, צפונית לאילת

נמל התעופה רמון בעיר אילת פועל כרגיל. מהעירייה נמסר כי גורמי ביטחון פועלים באזור וכי מדובר בנפילת כלי טיס עוין מחוץ למרחב העיר, במרחק 200 מטרים מהגבול.

לפני זמן קצר זוהתה נפילה של מטרה אווירית חשודה מחוץ לשטח הארץ, מכיוון צפון מזרח לעיר אילת. האירוע הסתיים ופרטיו מצויים בבדיקה. דובר צה”ל: זוהתה נפילה של מטרה אווירית חשודה מחוץ לשטח הארץ.

–  דובר צה”ל, תת אלוף דניאל הגרי, פרסם היום הודעה ובה נטל אחריות על האירוע בו נהרגו שבעה עובדי ארגון הסיוע “המטבח המרכזי העולמי”.

בהודעה נאמר: “הלילה התרחש אירוע בעזה שהוביל למותם הטראגי של עובדי המטבח העולמי המרכזי, בעת שהם מילאו את שליחותם החיונית – להביא מזון לזקוקים לכך. כצבא מקצועי המחויב לחוק הבינלאומי, אנחנו מחוייבים לבחון את פעולותינו באופן מעמיק ושקוף. דיברתי זה עתה עם מייסד WCK, השף חוזה אנדרס – והבעתי את התנחומים העמוקים ביותר של צה”ל – למשפחות ולכל ארגון המטבח העולמי המרכזי.

“אנחנו מביעים גם צער כנה למדינות השותפות שלנו, שעשו וממשיכות לעשות הכל כדי לעזור לנזקקים לכך. אנו בוחנים את האירוע לעומק, כדי להבין את הנסיבות של מה שקרה ואיך זה קרה. אנו נקיים תחקיר לבחינת האירוע החמור הזה, להפקת לקחים במטרה להפחית את הסיכוי להישנות מקרים כאלה.

“האירוע יתוחקר על ידי מנגנון התחקור המטכ״לי – גוף עצמאי, מקצועי ומומחה. בחודשים האחרונים, צה”ל עובד בשיתוף פעולה צמוד עם המטבח העולמי המרכזי, כדי לסייע להם למלא את משימתם הנעלה – להביא מזון וסיוע הומניטרי לתושבי עזה. הארגון הגיע לסייע גם לישראלים אחרי אירועי הטבח בשבעה באוקטובר – הם היו אחד מהארגונים הראשונים שעשו זאת. עבודת WCK קריטית – הם בחזית האנושיות. אנו נגיע לשורש העניין ונשתף את הממצאים בשקיפות לציבור”.

– 22 מבוקשים נעצרו במהלך הלילה ביהודה ושומרון

22 מבוקשים נעצרו במהלך הלילה ביהודה ושומרון, בפעילות של צה”ל, שב”כ ומג”ב. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-3,700 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,600 מהם משויכים לחמאס.

– ישראל מוכנה להתגמש בנושא חזרת עזתים לצפון הרצועה

רשת ב: ראש המוסד עדכן את ההצעה הישראלית במשא ומתן לעסקת חטופים, שכוללת התגמשות משמעותית יותר בעניין חזרת העזתים לצפון הרצועה.

 

- מועצת הביטחון של האו”ם תתכנס היום לדון על התקיפה שמיוחסת לישראל אתמול בלב דמשק, שבה חוסל מפקד כוח קודס בלבנון ובסוריה – מוחמד-רזא זאהדי. המועצה תתכנס לבקשת רוסיה, הטוענת שישראל תקפה “מבנה דיפלומטי”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.