מערכת COL | יום כ"ג אדר ב ה׳תשפ״ד 02.04.2024

פרשת החודש: המצווה שמקדשת את הזמן ומזככת את העולם

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו המאה שמונים ושתים בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי" • והשבוע, שיעור מיוחד לפרשת החודש, מליקוטי שיחות חלק כ"ו, בה הרבי מבאר ביאור מחודש במהותה של מצוות קידוש החודש, הנקראת בשבת הקרובה, כ"מצווה ראשונה שנצטוו בה ישראל", ומתוך העיון בתוכנה עולה כי פעולת מצווה זו היא לקדש את הזמן שהוא גדר יסוד העולם, ועל ידה כל העולם מזדכך
פרשת החודש: המצווה שמקדשת את הזמן ומזככת את העולם

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו המאה שמונים ושתים בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי".

והשבוע, שיעור מיוחד לפרשת החודש, מליקוטי שיחות חלק כ"ו, בה הרבי מבאר ביאור מחודש במהותה של מצוות קידוש החודש, הנקראת בשבת הקרובה, כ"מצווה ראשונה שנצטוו בה ישראל", ומתוך העיון בתוכנה עולה כי פעולת מצווה זו היא לקדש את הזמן שהוא גדר יסוד העולם, ועל ידה כל העולם מזדכך.

מהי המצווה הראשונה בתרי"ג המצוות? * הגדרת רש"י למצוות קידוש החודש כ"מצווה ראשונה" * שלוש משמעויות ל"ראשוניות" המצווה * ראשית - מצווה זו מלמדת על סדר נתינת תורה לעם ישראל * שנית – מצווה זו מלמדת על כח התורה לפעול בעולם * שלישית – מצווה זו מלמדת על מטרת המצוות בזיכוך העולם * תוכן המצווה – בית דין מקדשים יום רגיל ועושים ממנו יום קדוש * "זמן" ו"מקום" – מה ראשוני יותר?.

הייחודיות במצווה זו – זמן הוא גדר העולם וע"י קידוש החודש מקדשים את גדר העולם * המטרה במצוות שכל מצווה תסייע ותשפיע על מציאות העולם * לצורך קידוש החודש משתמשים בכל מהלך הזמן וסיבוב הכוכבים והמזלות * השפעה ישירה והשפעה עקיפה על העלאת העולם לקדושה * בקידוש החודש ההשפעה היא ישירה וכוללת * לחשב את מסלול את השמש ואת מסלול הירח * "כח מעשיו הגיד לעמו" – לכבוש את ארץ ישראל ואת העולם כולו לקדושה.

טעמו וראו:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.