חיים זלצמן | יום כ"ג אדר ב ה׳תשפ״ד 02.04.2024

ניו יורק: מעמד רב רושם של סיום הרמב"ם ברעמסאן ויליג'

חברי הקהילה הצעירה, שצומחת במהירות מפתיעה בפאתי קראון הייטס, התאספו למעמד חגיגי של סיום המחזור המ"ג בלימוד היומי במשנה תורה להרמב"ם, ופתיחת המחזור המ"ד • בהיכל בית הכנסת של ק"ק חב"ד ליובאוויטש, רעמסאן ויליג', התיישבו הכל לסעודת מצוה כיד המלך • נאום מרכזי וסוחף נשא הרב אפרים שמואל מינץ, יושב ראש המכון ללימודי יהדות ע"ש ראהר - JLI
ניו יורק: מעמד רב רושם של סיום הרמב

מעמד "סיום הרמב"ם" המרכזי נערך בקהילת חב"ד ליובאוויטש – רעמסאן ויליג', הסמוכה לקראון הייטס, ומונה קרוב למאתיים משפחות של אנ"ש כ"י.

המעמד החגיגי אליו נאספו ובאו חברי הקהילה הצעירה והמתפתחת, התקיים ב'חדר שני' המשמש בית כנסת לימי החול, ומשכנו של המנין המיוחד לנערים ובחורים בשבת קודש, ולאחר תפלת ערבית נפתח האירוע ע"י המנחה הרב ישראל זילברשטרום, שציין בדברי הפתיחה שבחודש הקרוב ימלאו 40 שנה ליסוד התקנה הקדושה על ידי הרבי, תקנה ייחודית המאפשרת לנו להתאחד עם כלל ישראל בלימוד כל התורה כולה, וכן מאפשרת לנו כחסידים להתקשר אל הרבי בפועל ממש, מידי יום ביומו, במשך ארבעים שנה, קאי איניש אדעתיה דרביה.

את סיום המחזור המ"ג בלימוד היומי במשנה תורה להרמב"ם, ערך הרב דוד באבינט, שהטעים והסביר את ההלכה האחרונה, ואף שיתף את נסיונו האישי בשמירת התקנה הקדושה, ובלימוד יומיומי חוק ולא יעבור, של שלושה פרקים בי"ד החזקה.

דבר מלכות, מתורתו הקדושה של בעל התקנה, ב'הדרן' על הרמב"ם, חזר בטוב טעם המחנך הרב אשר בראה, והוסיף מדיליה בהסברת החוט המקשר בין הסיום להתחלה, ואחריו הוזמן לפתוח את המחזור המ"ד, הרב משה גדליה הלפרין, שביאר בשפה השווה לכל נפש את יסוד היסודות ועמוד החכמות, וכן עורר על קיום רצונו הקוה"ט של הרבי, שכל חסיד וחסיד יהיה לו קאך בלימוד התורה, ואף לשאוף ללימוד כל התורה כולה.

מארגני האירוע, ובראשם הרב שמואל אבער, הכינו סעודת מצוה ביד רחבה, והרב יוסף קייגען אף סבב בין המסובים ומזג 'לחיים' לכל אחד ואחד, כאשר מכריזים מזל טוב לכל החוגגים והמסיימים, ובדברי התעוררות שחוגי לומדי הרמב"ם היומי יתרחבו ויקיפו עוד ועוד מעגלים, עד לכל העולם כולו.

את הנאום המרכזי נשא הרב אפרים שמואל מינץ, העומד בראש המכון ללימודי יהדות ע"ש ראהר JLI, שהפליא לבאר את גודל ומעלת התקנה הקדושה של לימוד הרמב"ם, השינוי שנעשה במוחו וליבו של כל חסיד כאשר הוא מקדיש חלק מיומו לקיים את התקנה של הרבי, והאוויר של הבית שמשתנה בעקבות כך, והחינוך של הדוגמא האישית שהילדים מקבלים מכך, כשרואים את אבי המשפחה מסור ונתון בכל עת ובכל מצב ללמוד את מה שהרבי מצפה ממנו ללמוד מידי יום ביומו.

הרב אחיעזר לנגזם, חבר אחד הקהילות השכנות, סיפר על מיזם מענין שהחלו אצלם בקהילה במחזור הקודם, והביא לחיות מחודשת בלימוד היומי, בסיום כל ספר וספר, בהיבטים מעשיים כתוצאה מהלימוד, והציע כמה רעיונות לישום כדי להגביר את המעורבות של כאו"א מבלי הבט על תחום עיסוקו או סדר יומו, בלימוד זה.

לאחר הסיום של החלק הרשמי, הסבו הנוכחים להתוועדות חסידית שנמשכה שעה ארוכה, והמשתתפים הודו לועד המארגן, ובציפיה שעוד קודם ז"ך ניסן, התאריך הרשמי של 40 שנה לתחילת התקנה, נזכה להתראות עם בעל התקנה, רבינו נשיאנו, בירושלים עיר הקודש, ונאכל שם מן הזבחים ומן הפסחים, אכי"ר.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.