מערכת COL | יום כ"ב אדר ב ה׳תשפ״ד 01.04.2024

לילה בצינוק: פרטים חדשים על שחרורו של רובשקין - נחשפים

כך גוייסה מנהיגת הדמוקרטים בקונגרס האמריקני כדי להסיר את החשש שקינן בטראמפ ממתן חנינה | וגם: הלילה בצינוק בגלל סירוב ללכת בלי כיפה | פרטים חדשים ממאסרו של הרב שלום רובשקין
לילה בצינוק: פרטים חדשים על שחרורו של רובשקין - נחשפים
משמאל: רובשקין צילום: שלום סרוגו | מימין: טראמפ

פרטים חדשים על תקופת המאסר של הרב שלום מרדכי רובשקין, האסיר החב"די המפורסם ששוחרר לפני 6 שנים מבית הכלא באמריקני בערב ה' טבת דידן נצח, נחשפים.

לפי המתפרסם בספר חדש, היוצא בימים אלה לאור על סיפורו של רובשקין, מי שפעלו מאחורי הקלעים בסביבתו של הנשיא טראמפ להעניק חנינה לרובשקין, היו בין היתר בני הזוג קושנר.

בתו של הנשיא יעל, ובעלה ג'ארד, היו בקשר עם המשפחה במשך תקופה ארוכה. הם גם ישבו עם טראמפ לשיחה מכרעת שבה שכנעו אותו להעניק חנינה לרובשקין.

יחד עם זאת, טראמפ חשש מביקורת רחבה שתופנה כלפיו אם יעניק חנינה. זאת ברקע העברת השגרירות לירושלים ועוד - צעד שהפנה כלפיו ביקורת גם כך.

בשלב הזה נפגשו נציגי משפחת רובשקין עם מנהיגת הדמוקרטים בקונגרס באותם ימים, ננסי פלוסי, במטרה לגרום לה להודיע שאינה מתנגדת לחנינה, וכך יוסר החשש מטראמפ.

למרות שהיו שלא נתנו לכך סיכויים רבים, משפחת רובשקין יצרה קשר עם פלוסי, ולהפתעת כולם זו התעניינה בסיפורם וכתבה מכתב רשמי שבו הביעה תמיכה במתן חנינה לרובשקין. זה היה הזרז, שבהשפעת בני הזוג קושנר, הביא את טראמפ להודיע את הבשורה המשמחת.

 

 

בספר החדש, היוצא לאור על ידי הוצאת הספרים קולמוס, נכתב כי בני הזוג קושנר ביקשו מהמשפחה לא לפרסם עד עתה את פעילותם מאחורי הקלעים בשל סיבות שונות. וכעת לראשונה אישרו להם את הפרסום.

 

בספר חשף רובשקין גם פרטים נוספים על ימי שהותו בכלא. בין היתר סיפר כי בלילה הראשון שהיה בכלא לקחו לו את הכיפה. הוא לטענתו אמר שאינו מוכן לצעוד ד' אמות ללא כיפה. כששמעו זאת הסוהרים, הביאו כיסא גלגלים והעבירו אותו לצינוק, שבו היה הלילה. למחרת נענעו והחזירו לו את הכיפה.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.