COL | יום י"ח אדר ב ה׳תשפ״ד 28.03.2024

הטרגדיות והצורך באחדות השורות, חוק הגיוס המטלטל

תכנית הרדיו האקטואלית 'ליל שישי' בהגשת הרצל קוסאשוילי, כאן ב-COL | הטרגדיה בפטירת השליחה הגב' לאה אלטהויז ע"ה שהסתלקה השבוע בדמי ימיה: הדוד הרב אליעזר ברוד רב היישוב כרמי יוסף, על ייחודיותה של השליחה בעבודת השליחות לצד בעלה הרב זעליג יבלחט"א וגם על הצורך המתבקש באחדות השורות | וגם: ההתכנסות המיוחדת של 'רופאי אנ"ש', מתווה ספר התורה העשירי הכללי, חוק הגיוס שמטלטל את הציבור החרדי ועוד ריאיונות מרתקים ואקטואליים
הטרגדיות והצורך באחדות השורות, חוק הגיוס המטלטל

תכנית 'ליל שישי' מיוחדת לסוף השבוע ברדיו COL, בהגשת הרצל קוסאשוילי

הערב בתוכנית, שיחה עם הרב אליעזר ברוד רב היישוב כרמי יוסף ודוד של השליחה הגב' לאה אלטהויז ע"ה שהסתלקה השבוע בדמי ימיה. נשמע ממנו על ייחודיותה של השליחה בעבודת השליחות לצד בעלה הרב זעליג יבלחט"א, על מסירותה ויראת השמיים שלה, וגם על הצורך באחדות השורות בתוכנו כחסידים לאור הטרגדיות הקשות שפקדו את קהל חסידי חב"ד בימים האחרונים.

 ד"ר טל ניר מנחלת הר חב"ד ומומחה ברפואת משפחה, מספר על ההתכנסות המיוחדת של עשרות רופאים מומחים בארגון 'רופאי אנ"ש', שהתקיימה לפני שבועיים ביוזמת 'לב חב"ד' שע"י צעירי חב"ד. ד"ר טל יספר על הארגון המיוחד שהוקם בעידוד הרבי לפני יותר משלושים שנה. ועל הצורך בעיקר על רקע המלחמה במתן מענה רפואי ונפשי לציבור הרחב של אנ"ש.


האזינו לשידור הבכורה>>>


השליח הרב משה אוירכמן, יו"ר הוועד לכתיבת ספר תורה הכללי לאחדות עם ישראל, מספר על מתווה האירוע הגדול של הכנסת ספר התורה העשירי הכללי לאחדות ישראל שיתקיים בשבוע הבא ביום שלישי, ההוראות המיוחדות שקיבל מהרבי בשנת תשמ"א אודות ספר התורה הכללי. כיצד נולד העניין של בפר התורה הכללי, וגם על היענות השיא של אנ"ש וכלל העם היהודי שהביאה לכך שתוך שלושה וחצי חודשים הושלם ספר התורה העשירי במהירות שאין לה אח ורע.

חוק הגיוס שעומד על הפרק בפעם המי יודע כמה. איש התקשורת והפרשן אבי גרינצייג מדבר על המרוויחים והמפסידים בחוק המוצע. מה האינטרס של נתניהו ומה של היועצת המשפטית לממשלה? איך ולמה עשרות שנים לא הצליחו להגיע לפשרה בעניין הגיוס והאם זה בכלל ריאלי להחיל את החוק על כלל הציבור החרדי? וגם מי עקרת הבית ומי החתול בכל הסיפור הזה?

לרגל סיום הרמב"ם במחזור המ"ד ללומדים במסלול שלושה פרקים ליום, נהיה כאן עם קטע נוסטלגי מארכיון שמואל בן צבי באתר COL, מסיום הרמב"ם בשנת תשמ"ח, בו נשמע קטעים מנאומיהם של הראשון לציון הרב מרדכי אליהו זצוק"ל והרב משה יהודה לייב לנדא ע"ה במעמד הגדול שהתקיים באותה שנה.

לסיום, את ניגון השבת שיחתום את התוכנית יבחר הרב עידו ובר, משפיע בקהילת חב"ד במאה שערים ומי שעומד מאחורי העלון המיוחד "שמעו ותחי נפשכם", איתו נדבר על דמותו של המשפיע הרב משה ובר זצ"ל שלמרות שהיארצייט שלו חל בי"ח אדר א', נציין זאת בשיחה מרתקת לדמותו המיוחדת גם היום בחודש אדר ב'.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.