אחרי פורים: "שמחה ושתיה כזו לא הייתה מעולם כאן ב-770"
ימים אחדים אחרי חג הפורים תשכ"ד, שיגר הרב מאיר הארליג ע"ה, איש בית חיינו, מכתב לשליח הרבי באיטליה הרב גרשון מענדל גורליק, ובו שיתף אותו בחוויות הפורים אצל הרבי.
•
ראשית דבר, הרני מודיע לך מהתוועדות של פורים. כ"ק אד"ש הופיע בבית המדרש בשעה 8:30 וגמר בשעה2:15 בלילה.
תוכן השיחות היה מדוע נקראת רק מגילת אסתר ולא מגילת מרדכי ואסתר, מפני שהיה לאסתר מסירותנפש בפועל כשהלכה לאחשורוש, וכן ביאור למה נקרא החג בשם פורים ולא על שם הקודש של גורל, וכן ביאור מה ראה המן לגזור הגזירות של כלל ישראל, הלא בטח ידע היטב מהנעשה לפרעה במצרים ברדפתם את בני ישראל.
אכן התירוף הוא מפני שראה שאנם מקיימים את תורתינו הקדושה, ממילא כמו דג אין לו חיות רק בהמים, כן ישראל חיותם תורתינו הקדושה.
ואחר כך אמר המאמר, ואחר כך השיחה בשביל האנשים ואחר כך מגבית פורים, ואחר כך אמר הלא בפורים הדין שחייבים לשתות, ולכן נותן רשות לשתות כת, וגם למי שירצה אח"ד מד אחר ההתוועדות.
תוכל להבין בעצמך אך קיבלו אנ"ש הבשורה, ומיד אחר ההתוועדות שתו משקה כמו מים עד שבאו ואמרו כבר הגיע זמן קריאת שמע של שחרית, שמחה ושתיה כזו לא הייתה מעולם ב-770.
אי אפשר לפרוט, אספו משקה והובילו הכל ל-770. אי אפשר לפרוט הכל מה שקרה...
ובשבת קודש הייתה גם כן התוועדות וכ"ק אדמו"ר שליט"א דרש במפגיע שידקדקו לומר ב"ה וב"ש ואמן, וגם לראות שהתינוקות יענו, מ-1:30 ועד 4:00 (כנראה שעות ההתוועדות).
ידידך עוז המצפה להתראות בקרוב ממש אצל כ"ק אדמו"ר שליט"א, מאיר.