מערכת COL | יום י"ח אדר ב ה׳תשפ״ד 28.03.2024

מועמד לסגן נשיא ארה"ב וחסיד; מסע בעקבות ג'ו ליברמן וחב"ד

לפני שנסע לוושינגטון להצהיר אמונים כשנבחר לסנט, הזדרז להגיע לרבי. "חשתי קירוב יוצא דופן", סיפר לימים | בחלוף כעשור התמודד מטעם הדומקרטים לנשיאות ארה"ב ובהמשך היה מועמד המפלגה לסגן הנשיא | הלילה הלך ג'ו ליברמן ע"ה, שזכה לקשר קרוב וייחודי עם הרבי, לעולמו | מיוחד ב-COL: ציוני דרך בולטים בקשר שלו עם חב"ד
מועמד לסגן נשיא ארה
(צילום: ג'ורדו קאסוויי עבור COLlive)

במשרדי חב"ד בניו-המפשיר התקבלה שיחת טלפון מעניינת. זה היה בחודש טבת תשס"ד. המטלפנת הייתה מנהלת קמפיין הבחירות של המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב, הסנטור היהודי ג'ו ליברמן. היא ביקשה לשוחח עם השליח, הרב לוי קרינסקי.

השליח הצטרף לשיחה, ואז סיפרה מנהלת הקמפיין כי ליברמן מעתיק את מגוריו מקונטיקט, מקום מגוריו, לניו-המפשיר, עד הפריימריס במפלגה הדמוקרטית ומעוניין שהרב יכשיר את מטבחו.

העתקת המגורים לעיר מנצ'סטר סוקרה בתקשורת האמריקאית, וליברמן שהתמודד בבחירות על תפקיד סגן נשיא ארה"ב, העניק ראיונות לכתבים. ביום ראשון, הרב קרינסקי הגיע לדירה והפך את המטבח ל"כשר למהדרין".


ליברמן מספר על מפגש עם הרבי


בסופו של יום הוא לא ניצח בבחירות בבחירות  הפנימיות ופרש כבר בתחילת המרוץ. אבל גם את הימים הלא רבים שבילה בניו המפשייר, היה חשוב לו לבלות כשהמטבח בדירתו כשר.

הלילה הלך ג'ו ליברמן, הסנאטור הגאה ביהדותו, שזכה לקשר ייחודי וקרוב עם הרבי, לעולמו. בן 82 היה בעת שהשיב את נשמתו ליוצרו. הוא נפטר בבית רפואה במנהטן. הלווייתו תיערך ביום שישי במקום מגוריו - סמרטפורד בקונטיקט.

עם השלוחים בקונטיקט  שמר ליברמן על קשר קרוב. בדינר חגיגי שהתקיים לחב"ד המקומית בכסלו תשס"ו, התארח,  כפי שהתארח בדינרים רבים נוספים, ונשא דברים שבהם שיבח את מעשיהם של השלוחים.


ליברמן ברחבת 770, עם השלוחים בקונטיקט

עם שלוחים בניו ג'רזי


"לכל מקום שאגיע בעולם, אני יודע שאפשר לסמוך על השליח לתפילות ואוכל כשר", סיפר והוסיף אפיזודה אישית מתקופת המירוץ כמועמד לסגן נשיא ארה"ב. "בקמפיין אז, שהיתי בעיר מסויימת, וה-FBI לא הסכימו שאספר באיזה מלון אני מתאכסן מטעמי בטיחות. הגיע לחדרי במלון, ולהפתעתי הגמורה אני מוצא חבילה עם אוכל כשר שאחד השלוחים סידר. אני אומר לכם, לחב"ד יש את הקשרים הכי טובים עם השירות החשאי בארה"ב".

אבל גולת הכותרת של קשריו עם חב"ד, הייתה הקרבה אשר לה זכה מהרבי. "אני לעולם לא אשכח", שחזר ליברמן בנאום שנשא בשנת תשס"ו בפני תלמידי ישיבת חב"ד 'בית דוד שלמה' בקונטיקט, כשסיפר על אחת מחלוקות הדולרים של הרבי, שבהן עבר.

"הרבי נתן לכולנו דולרים, והיה לו משהו להגיד לכל אחד במשפחה. זו הייתה הפעם הראשונה שהוא פגש את הבת הגדולה שלי. היא פעילה למען זכויות האישה. והרבי אמר לה: תזכרי, לפעמים בת יכולה להשפיע ולעשות אותו דבר ואולי יותר מאשר הבן".


"ראיתי את התמונה שלך בעיתון"


"זו הייתה תובנה מדהימה. כאילו הוא קרא את מחשבתה", ליברמן סיפר.

בפעם אחרת שעבר בחלוקת דולרים, אמר לו הרבי בחיוך רב: "ראיתי את התמונה שלך בעיתון". שבוע קודם לכן הופיעה תמונתו של ליברמן בשבועון 'כפר חב"ד'.

בחודש ינואר 1989, אחרי שנבחר לסנט האמריקני, הלך ליברמן לבקר את הרבי. "למעשה זה היה כשהייתי בדרכי לוושינגטון וליתר דיוק לפני שנסעתי לשדה התעופה לה-גווארדיה, בדרכי לוושינגטון להצהיר אמונים כסנטור אמריקני", סיפר לימים.

"זו הייתה חוויה עוצמתית, הבאתי איתי את אשתי ומשפחתי. זו הייתה שעת צוהריים. אמרתי לרבי שאני נוסע לוושינגטון היום אחרי הצהרים ושביום שלישי אני עומד להישבע אמונים".

שיחתו של ליברמן עם הרבי מתועדת בוידאו. "רציתי מאוד לבוא", הוא אמר לרבי, לצידו השליח הרב אברהם יצחק שם טוב מקורבו, "ולבקש את ברכתך עם התקדמותי לתפקיד זה. זו הזדמנות גדולה ואחריות גדולה לשות כל  מה שבידי למען קידוש השם".


בחלוקת הדולרים לפני טיסתו לוושינגטון


הרבי השיב: "ברכתי נתונה לך בכפליים כבר היום, אין צורך לבוא פמים נוספות לשם כך. נצל את זמנך כדי לעשות הרבה יותר ממעשיך עד עתה".

לימים סיפר ליברמן: "שוחחנו עם הרבי, והערכתי לא רק את ברכתו, לקראת הפרק החדש בחיי, אלא גם את העידוד והדרבון שהעניק לי לנצל את המעמד החדש במידה המקסימלית. הוא העניק ברכה וגם מילה או שתיים לכל אחד מבני משפחתי בקירוב יוצא דופן, כך הרגשתי. הייתה התייחסות מיוחדת לכל אדם".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.