COL | יום ט"ז אדר ב ה׳תשפ״ד 26.03.2024

הפתעה בעיר החרדית: אלו נתוני אוהלי המגילה של חב"ד

מי היה מאמין שזה קורה בעיר חרדית: כ-2,000 שמעו קריאות מגילה ב'אוהלי המגילה' של חב"ד בשתי הגבעות המרכזיות בעיר ביתר עילית | 20 מאנ"ש השתתפו במבצע וקראו את המגילה מסביב לשעון במהלך כל יום הפורים
הפתעה בעיר החרדית: אלו נתוני אוהלי המגילה של חב

העיר ביתר עילית בורכה ביותר ממאה בתי כנסת וישיבות, ובכל זאת: כ-2,000 איש השתתפו ושמעו מגילה באוהלי המגילה של חב"ד שהוקמו מבעוד מועד.

מדובר ביוזמה שפועלת ברציפות מזה השנה השלישית בעיר החרדית.

בשנה הראשונה החלה היוזמה בגבעה ב', אשתקד לראשונה גם בגבעה א' בפארק 'חזון יוסף' ומה שהביא פרסום נוסף בנסיבות פחות משמחות הוא אירוע פח"ע שאירע אשתקד ממש בסמוך למיקום אוהל המגילה, כשמטען חבלה שהוטמן באוטובוס, נדלק אך בחסדי שמיים לא התפוצץ ולא היו נפגעים באירוע.

חסידי חב"ד בעיר קישרו בין הנס שאירע במקום לזיכוי הרבים שלושה ימים קודם לכן, כשמאות זכו לשמוע במקום קריאות מגילה לאורך כל יום הפורים.

השנה קיבלה היוזמה תנופה מיוחדת, ו-20 מאנ"ש ביתר ותמימים השתתפו במיזם וקראו ללא הפסקה לאורך כל יום הפורים ועד השקיעה, וזיכו לא פחות מ-2,000 איש. מקומות מיוחדים סודרו מראש לנשים.

 

למי שמרים גבה ותמה מה לאוהלי מגילה בעיר חרדית שכאמור בורכה בלמעלה ממאה בתי כנסת בכל מקום, מסביר הפעיל הנמרץ ר' בועז בק, מנהל הפעילות בעיר מטעם בית חב"ד:

"בקריאות המגילה השתתפו מאות בני נוער שיתכן ואם לא היו את האוהלים אז הם היו 'מפספסים' קריאת מגילה. יש לציין כי האוהלים לא נועדו רק למקרים אלו, אלא גם כשירות מוצלח לציבור, כי במקרים רבים נשים שלא יכלו לצאת לבתי הכנסת כי שמרו על ילדיהם בשעות הללו, יכלו לאחר מכן לבחור בשעה נוחה ולצאת לאוהלי המגילה ולשמוע ברוגע את הקריאה. כמו גם אנשים שמסיבות שונות לא יכלו לשמוע מגילה בשעות רגילות או שחזרו מנסיעה ארוכה. הנתונים מדברים בעד עצמם".

בגבעה א' תפעלו את האוהלים ר' אליהו סילם, מנדי רוזנפלד ור' שמואל ללום. השנה הוקמו בגבעה א' שני אוהלים, בעקבות הלקחים מהשנה שעברה, כשאוהל אחד לא הספיק לביקוש הרב.

בגבעה ב' תפעלו את האוהל ר' בועז בק ור' שמריהו בוטמאן.

הפעילים דאגו גם לקריאת מגילה בבסיס צבאי בסמוך לביתר עילית, שם הקריאה התקיימה לאחר חצות הלילה, לאחר שובם של הלוחמים מפעילות מבצעית בגזרה.

נציג חב"ד ר' מאיר בר לב סייע במודעות ובנקודות חשמל לאוהלים, בסיוע מנהל מחלקת שפ"ע ר' יוסי יונה. תודת המארגנים לראש העיר ר' מאיר רובינשטיין ומנהל לשכתו ר' יהודה דייטש.

תודה למשפחת קנו בעלי חנות "המסיבה שלי", בעלי לב חם לכל דבר שבקדושה ומבצעי הקודש של הרבי, שתמכו בפעילות בגבעה ב'.

תודות לאנ"ש קוראי המגילה שזיכו את הרבים ולכל המסייעים במסירות למבצעי הרבי הקדושים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.