צבי סופר | יום ט"ו אדר ב ה׳תשפ״ד 25.03.2024

ברקע הפגזות: קהילת בית מנחם 'JCC' בקייב חגגה פורים

עשרות פיצוצים עזים נשמעו בימים האחרונים בקייב בירת אוקראינה, ולפחות בניין אחד בעיר הופל | למרות זאת בקהילת בית מנחם JCC - בראשות השליח הרב יונתן מרקוביץ נערכה קריאות מגילה וקיימו את מצוות החג
ברקע הפגזות: קהילת בית מנחם 'JCC' בקייב חגגה פורים

מאז סוף השבוע החריפו הרוסים את המתקפות על קייב בירת אוקראינה, בחלק מהדיווחים אף נמסר על טילים בליסטיים ששוגרו מכיוון קרים לעבר קייב. אך המתקפה לא מנעה מיהודי הקהילה לחגוג את חג הפורים כהלכתו. בבית הכנסת הגדול בעיר - בית מנחם JCC - בראשות השליח הרב יונתן מרקוביץ נערכה קריאת מגילה בהשתתפות מאות יהודים מהעיר, שגריר ישראל באוקראינה מיכאל ברודסקי, קונסול הכבוד של ישראל באוקראינה, ראש הסוכנות היהודית באוקראינה, בכירים בצבא אוקראינה ואישי ציבור נוספים.

גם במהלך קריאת המגילה נשמעו אזעקות בעיר, והמשתתפים נכנסו למקלטים למשך זמן האזעקה. לצד אירוע הפורים המרכזי נערכו סעודות פורים וקריאות מגילה במספר מוקדים ברחבי קייב, וכן אירועים לצעירים ובגני הילדים ומוסדות החינוך שממשיכים לפעול גם בימים אלה.

חלק מרכזי בפעילות הקהילה היהודית בקייב, הוקדש השנה לאסירים ועצורים יהודיים בבתי הכלא ברחבי אוקראינה. הרב יונתן מרקוביץ, מכהן בתפקיד רב שירות בתי הסוהר באוקראינה, ומשכך הוא ערך קריאות מגילה בבתי מעצר בעיר וארגן מתנדבים לקריאות מגילה ומשלוחי מנות לאסירים יהודים בבתי כלא ברחבי אוקראינה. 

במהלך החג עברו מתנדבים מהקהילה וחילקו משלוחי מנות ליהודים מבוגרים וחולים שנשארו בבתיהם בעקבות ההפגזות. חלוקת משלוחי המנות נערכה בסיוע ארגון JRNU. פעילות נוספת התמקדה בחיילים שמשרתים בקרבת העיר וכן חיילים רבים שהגיעו מהחזית להשתתף בקריאת מגילה ובסעודת פורים.

לאות סולידריות עם יהודי ישראל, יזמה הקהילה היהודית בקייב חלוקת משלוחי מנות למפונים מבתיהם בצפון. העמותה לקידום קהילת יהדות ישראל אוקראינה הגיעה במהלך הפורים למפונים השוהים בבית מלון ברמת הגולן ושמחה אותם עם משלוחי מנות מהקהילה היהודית בקייב.

לדברי השליח הרב יונתן מרקוביץ: "סוף השבוע האחרון ויום הפורים, היה רועש במיוחד. ההפגזות לא פסקו והיו פגיעות משמעותיות גם בקייב. למרות זאת, החלטנו לקיים את אירועי הפורים, לשמח את יהודי העיר, את החיילים בחזית ואת האסירים היהודים. פורים הוא חג הממחיש יותר מכל את הצורך ב"לא יכרע ולא ישתחווה", עד לניצחון המוחלט על כוחות הרוע".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.