COL | יום י"א אדר ב ה׳תשפ״ד 21.03.2024

לראשונה מטבח שמחת תורה: מעון חב"ד בשדרות נפתח

המעון הממוגן שנחנך בשנים האחרונות, נפגע ישירות במהלך המלחמה המתמשכת עם חמאס. אחרי למעלה מחמישה חודשים בהם היה סגור, הוא נפתח לראשונה: "החדרים היו מקושטים מחג הסוכות, מתפללים שהכאב והכאוס יהיו מאחורינו" 
לראשונה מטבח שמחת תורה: מעון חב

אחרי למעלה מחמישה חודשים בהם היה סגור, בעקבות הטבח הנורא והמלחמה המתמשכת, מעון הילדים של 'כולל חב"ד' בשדרות נפתח לראשונה, עבור הפעוטות שבני משפחותיהם חזרו לגור בעיר מוכת הרקטות.

בחודשים האחרונים בילו הפעוטות בחיק משפחותיהם, הרחק מהעיר. חלקם שוכנו בבתי מלון, חלקם פוזרו במקומות שונים ברחבי הארץ. 

מעון היום על-שם לוקסנברג בשדרות, הוא אחד מ-18 מעונות היום שמפעיל 'כולל חב"ד'. עם פתיחתו המחודשת של המעון, ייקלטו בו ארבעים ילדים בשלב ראשון, כשבהמשך הכמות צפויה לעלות ולחזור לימי השגרה בטרום המלחמה עם קרוב ל-100 פעוטות. 

במהלך חודשי המלחמה האחרונים, נגרם נזק ישיר למעון, בעקבות פגיעה ישירה של רקטה בחצר החיצונית. איזור משחקי הילדים, התמלא ברסיסים. חלונות במעון נופצו. יצויין כי המעון הממוגן נבנה בסיוע משפחת מירלאשוילי. 

"עברו רק חמישה חודשים, אבל זה מרגיש שהילדים האלה גדלו כל כך", אמרה מנהלת המעון, חיה אבייב, "זה היה כל כך מיוחד לראות אותם שוב. בשבועות האחרונים, נערכנו, כלל נשות הצוות, לפתיחה המחודשת של המעון. כשחזרנו לכאן, הבחנו שהחדרים עדיין מקושטים מחג הסוכות... ועם זאת, אנחנו מחוייבים לחזור לכאן ולהחזיר את המקום הזו למקום של שמחה, למקום של תמימות ילדות, עם תפילה שהכאב והכאוס שנאלצנו לחוות במהלך החודשים האחרונים, יהיו מאחורנו". 

מנהל ה'כולל' הרב שלום דוכמן אמר כי "לאחר כל כך הרבה כאב ותהפוכות, ברכתנו העמוקה היא שהמרכז הזה יאפשר להורי שדרות לדעת שילדיהם חזרו לסביבה שבהם הם בטוחים ומטופלים. אמנם אנחנו יודעים שהמלחמה עדיין רחוקה מסיום, אבל כל צעד נוסף לקראת נורמליות, הוא משהו שאנחנו צריכים לחגוג ולהודות להשם".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.