מערכת COL | יום ט' אדר ב ה׳תשפ״ד 19.03.2024

חב"ד לצד גור ובעלז: ההתכנסות בירושלים עם נציגי החסידויות

השליח והעסקן החסידי הרב נועם רוט השתתף, לצד שורה של נציגים משלל החסידויות בירושלים, במפגש שהתכנס ביוזמת משטרת ישראל, לקראת חג פורים וחודש ניסן
חב
צילום: דוברות המשטרה

היום (שלישי) התקיים מפגש פורום חשיבה משטרתי-חרדי במרחב ציון שבמחוז ירושלים, בהשתתפות נציגים משלל החסידויות בעיר וכן עסקני חב"ד.

הפורום התכנס בהובלת מפקד המרחב תנ"צ רונן עובדיה, נציגי הקהילות החרדיות בעיר הבירה ויועד בעיקרו לתאם ביחד את הפעילויות המשטרתיות-קהילתיות  לקראת חג פורים וחגי חודש ניסן.

במהלך המפגש, סקרו מפקדי תחנות המשטרה לב הבירה, הראל, בית שמש ומוריה, את עקרונות הפעילות ושיתופי הפעולה בין המשטרה לקהילות החרדיות בגזרתם. בתוך כך, פירטו קציני המשטרה בפני הנוכחים אודות כיווני ויעדי הפעולה עליהם עמלים והצפויים להימשך בשנה הקרובה. כלל הנוכחים העלו על נס את טיב הקשר הקיים לאורך השנה בין קהילתם לגורמי המשטרה באזורם תוך שציינו את פעילות המש"קים הקהילתיים ממרכז השיטור החרדי בפיקודו של רפ"ק ישראל אביב, שביצע מהפכה ביחסי משטרה-חרדים.

רב המשטרה נצ"מ רמי ברכיהו אמר בין היתר: "רק משטרת ישראל יודעת לרכז סביב שולחן אחד את נציגי הארגון ונציגי הקהילות יחדיו כפי שנעשה פה. משטרת ישראל רואה  את החברה החרדית חלק בלתי נפרד מגווני החברה בארץ  וחובה עלינו לתת את שירותנו לכלל הקהילות במדינת ישרא"ל.

הרב ברכיהו ציין בדבריו כי לאחרונה גייסנו חוקרות חרדיות לתחנות המשטרה ברחבי הארץ על מנת לחזק ולהדק את השירות שאנחנו נותנים לציבור החרדי. לצד זאת, הוקמו כיתות כוננות רבות במגזר החרדי, מרכזי שיטור ומש"קים הפועלים בשכונות החרדיות השונות ועוד פרויקטים נוספים.

ממ"ר ציון תנ"צ רונן עובדיה: "במהלך החודשים האחרונים קידמנו באופן משמעותי תהליכים של שיתופי פעולה בין המשטרה לציבור החרדי, דבר המוכיח מעל לכל- רק יחד נצליח. כל היושבים סביב השולחן תרמו את חלקם להצלחה. מאז השבעה באוקטובר, קצב ההתפתחות וקידום ההליכים הנו מואץ ומשמעותי, הודות להירתמות כל הקהילות למשימות השונות. היעד של כולנו להגביר את אמון הציבור ובתוך כך, הן רק לאחרונה פתחנו נקודת מרכז שיטור חרדי ביישוב טלז-סטון שם הוצב מש"ק, תנ"צ עובדיה ציין כי הוקמה כיתת כוננות בה 12 מתנדבים אברכים, ובעיר בית שמש צפוי להיפתח בקרוב מרכז שיטור חרדי ראשון בעיר".

עוד הוסיף תנ"צ עובדיה: "לצד כל אלו, עלינו לסמן יעדים להמשך וחייבים לזכור כי האתגרים הם רבים ומגוונים וטרם הסתיימו, כך למשל בהיבט הביטחוני אין רגע שקט ואני מציין את מה שאנחנו אומרים בהגדת פסח - "שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו", לפנינו אתגרים רבים ביטחוניים, סדר ציבורי ותנועה לקראת החגים הקרבים- פורים, פסח ול"ג בעומר".

תנ"צ עובדיה שיבח את נציגי הקהילות והודה להם על הקדשת זמנם לטובת יצירת הקשר החם בין הקהילות למשטרה ועל עשייתם הרבה להגברת האמון בין משטרת ישראל והקהילות החרדיות בעיר. נייחל בעת הזאת לחזרתם של כל החטופים, החלמתם של הפצועים בנפש ובגוף, וחזרתם של כל חיילנו לשלום אל ביתם.

במפגש נכחו רב המשטרה וסגנו, מפקדי תחנות מרחב ציון, קצין שיטור וקהילה מרחב ציון, רב מחוז ירושלים שמעון שוקרון, מפקד מרכז השיטור החרדי מרחב ציון ומש"קי השכונות, מפקד בסיס המתנדבים במש"ח ומתנדביו, רבני הקהילות: יצחק שינפלד (גור), נועם רוט (חב"ד) נפתלי סגל (סלונים), בנימין עקר (ביאלה), יצחק ברטלר (ויזניץ), זאבי פרקש (בעלז), רוטנברג (סדיגורא ירושלים), אייזיק ראב (ערלוי), יואל רוקח (מכנובקא), משה רוזנברג (ביאלה).

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.