מערכת COL | יום י"ט כסלו ה׳תשס״ו 20.12.2005

וידיאו: י"ט כסלו תשמ"ד

מיוחד: לקראת חג-הגאולה י"ט כסלו, מעלה COL - מרכז התקשורת החב"די, קטע וידאו ששודר על-ידי  הטלויזיה הישראלית לפני עשרים-ושתיים שנה בי"ט כסלו תשמ"ד. צוות הטלויזיה שהה לאורך כל היום בכפר-חב"ד וביקר במוסדות שונים. את הערב חתמו בהתועדות שאף הביאו ממנה קטעים נרחבים. במהלך הכתבה, מתראיין הרב נותק'ה ברכהן ע"ה - מי שלימים כיהן כשליח ורבה הראשי של ריגא ולטביה - ומספר על י"ט כסלו מאחורי מסך הברזל. כתב הטלויזיה, אבי מסלו שסיקר את האירוע, סיפר בשיחה מיוחדת שקיים עם כתב COL, על אותו יום שידורים מופלא ממנו התפעל. "זה היה אחד הימים המיוחדים בחיי", הוא אומר. "אתה רואה חסידים שכל-כולם מסירות-נפש ואהבה לזולת. זה מדהים. היה בהם שמחת-חיים, לצד עשייה מבורכת. בשבילי, היה השיא בריקודים בהתוועדות בבית-הכנסת 'בית-מנחם'". לצפייה (שידור חוזר)  לחצו כאן   קו מהיר: לחצו כאן * הראיון המלא עם הכתב אבי מסלו - ב'כתבה המלאה'
וידיאו: י
משמאל: אבי מסלו, ר' יונה לבנהרץ - הרב נותקה' ברכהן ע"ה
"בשיחה שלי איתך", מקדים לי אבי מסלו, "אני מתחיל לשחזר את אותו יום שידורים מיוחד. זה יום שאני נזכר בו כל פעם שמישהו מזכיר לי את המילה חב"ד. כעת עולים בזכרוני עוד פרט ועוד פרט. התחלנו בבוקר לבקר במוסדות שונים. מאוד התרשמתי מהביקור בבית-הספר למלאכה. ראיתי שם מחנכים בעלי מסירות-נפש שמשקיעים את כל מרצם למען חינוך הילדים. כשהגעתי לכפר-חב"ד, התקבלתי פה על-ידי מספר חסידים בכזו התלהבות, כאילו הם הכירוני שנים רבות...

לאורך כל היום, הבחנתי בטבעם המיוחד של תושבי כפר-חב"ד". כשאבי מדבר על תושבי הכפר, הוא יוצא מגדרו בהתפעלות: "הם אנשים מיוחדים", הוא אומר, "נראה היה שהמסירות שלהם טבועה בהם כבר מקטנות. אני לא יודע אם כולם מבחינים בזה, אבל אני שמתי-לב שאצל רובם ישנה תכונה של עשייה.

"בערב, כשהגענו לחגיגת י"ט כסלו, הייתה בהלם מוחלט. לא מצאתי את עצמי אף-פעם נסחף לאירוע כמו שהיה לי אז. הריקודים גרמו לי לעזוב את כל הצוות הטכני שלי ואני נכנסתי לריקודים הסוחפים. זה הייתה שמחה שפורצת מתוך הנשמה.

כשאני מזכיר לאבי את הראיון שערך עם הרב ברכהן, הוא מיד אומר: "הו, נוסק'ה, נוסק'ה. הוא היה הרוח החיה באותה התוועדות. ראיתי חסיד אמיתי. הוא סחף אחריו ברוח החיה שלו, את כל מי שדבק בו".
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
איפה הימים ההם
י"ט כסלו ה׳תשס״ו
איפה היט כסלו של פעם בכפח ..?
2.
וידאו חזק ביותר
י"ט כסלו ה׳תשס״ו
ממש מלבב לראות את החסידים בימים ההם ובאופן התקשרותם לרבי
3.
נותקע ברכהן: הרבי יושב כמלך המשיח.. כבר...
כ' כסלו ה׳תשס״ו
חסיד אמת!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.