מערכת COL | יום י"ט כסלו ה׳תשס״ו 20.12.2005

כפר-חב"ד: תלמידי-הישיבות טעמו מאור החסידות

חמש שעות של לימוד מעמיק בתורת החסידות והתוועדות מרתקת עברו על כאלף תלמידי ישיבות תיכוניות שהשתתפו בליל חג הגאולה י"ט בכסלו בהתוועדות מיוחדת שאורגנה על-ידי ארגון 'תורת חב"ד לבני הישיבות' בראשות הרב משה שילת הפועל במסגרת צעירי-חב"ד. הביקור נפתח בבית אגודת-חסידי-חב"ד '770' בכפר-חב"ד, שם צפו האורחים בסרט וידאו על הרבי מליובאוויטש, ומשם פנו להיכל ישיבת 'תומכי-תמימים' בכפר-חב"ד, שם האזינו לשיעורים והרצאות על חג הגאולה והאדמו"ר הזקן, והשתתפו בהתוועדות חסידית.אורח הערב היה הרב חיים דרוקמן מראשי ישיבות ה'הסדר' שדיבר על חג הגאולה והזכיר גם את המאבק על ארץ ישראל שטרם הסתיים. בתום דבריו פצח הקהל הגדול בשירה וריקודים סוחפים. ההתלהבות הרקיעה שחקים וכבשה את כל המשתתפים, גם אלו שעמדו עד-עתה בצד, נסחפו למעגלים. כך, במשך דקות ארוכות, נמשכו הריקודים.להאזנה להקלטה מהערב: קטע - א  לחצו כאן   קטע - בדיווח מלא מאת חיים ברון * גלריית תמונות של י' בלינקו
כפר-חב
צילום: י. בלינקו

כבר משעות הצהריים ניכרה תכונה בכפר-חב"ד, לקראת ההתוועדות הגדולה של י"ט כסלו. מאות כיסאות הונחו ממול בית אגודת-חסידי-חב"ד '770' בכפר-חב"ד, ממתינים לתלמידים הרבים שהגיעו למקום באטובוסים מאורגנים מכל רחבי הארץ. בשעת-ערב מוקדמת החלו התלמידים הראשונים להגיע למקום. מארחיהם, מנהל בית אגודת-חסידי-חב"ד-770, הרב מנחם לאטאר, ותלמידי ישיבת 'תומכי-תמימים' המרכזית בכפר-חב"ד, קיבלו את פניהם בשמחה. לאחר קבלת-הפנים וכיבוד-קל, צפו האורחים בסרט וידאו על הרבי, ומשם, פנו התלמידים לעבר היכל הישיבה.

התלמידים האורחים התפזרו בכיתות השונות, והאזינו להרצאות מרתקות מפי טובי המרצים והמשפיעים בחב"ד: דובר חב"ד ועורך הפרסומים בצעירי-חב"ד הרב מנחם ברוד, הרב שמעון גופין, הרב יוסף-יצחק זילברשטרום - ראש-ישיבת 'תומכי-תמימים' בקרית-גת ורבנים נוספים. בשיעורים השונים, דיברו המרצים על האדמו"ר הזקן בעל התניא וסיפרו להם על 'חג-הגאולה' ועל המיוחדות שבו, כשלכל תלמד חולק תדפיסים מספרי תניא, עם ביאור.

בתום השיעורים, פנו התלמידים להיכל הישיבה, שם התקיימה ההתוועדות המרכזית. הרב יעקב גולדשמיד, מראשי ישיבת 'תומכי-תמימים' המרכזית בכפר-חב"ד, קיבל את התלמידים בברכת 'ברוכים-הבאים' וסיפר להם בשפה רהוטה על יום י"ט בכסלו וכיצד זה נוגע לכל אחד ואחד מאיתנו. הרב מנחם ברוד דיבר על תורת החסידות ודרכיה, והרב אהרן-אליעזר צייטלין, משלוחי הרבי לצפת סיפר על הרבי, ועל הדפסת תניא בלבנון, בזמן מלחמה. הדפסה שהייתה בהוראה ישירה מהרבי ושלאורך כל ההדפסה ראו בה ניסים ונפלאות.

בין לבין, הנעים הזמר החסידי ר' מנדי ג'רופי בניגון 'פדה בשלום נפשי' (הניגון הנושר בפי חסידי חב"ד בחג הגאולה), כשאליו מצטרפים מקהלת חסידי חב"ד.

אורח הערב היה הרב חיים דרוקמן מראשי ישיבות ה'הסדר' שדיבר על חג הגאולה והזכיר גם את המאבק על ארץ ישראל שטרם הסתיים. בתום דבריו פצח הקהל הגדול בשירה וריקודים סוחפים. ההתלהבות הרקיעה שחקים וכבשה את כל המשתתפים, גם אלו שעמדו עד-עתה בצד, נסחפו למעגלים. כך, במשך דקות ארוכות, נמשכו הריקודים, כשבסיומם מתפזרים האורחים, ומבטיחים לזור שוב לכפר-חב"ד.

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
8 תגובות
2.
שאלה
י"ט כסלו ה׳תשס״ו
אילו ישיבות תיכוניות השתתפו באירוע המדהים הזה?
3.
א גוט יו"ט
י"ט כסלו ה׳תשס״ו
לא שמעתי שיש מצווה להגזים. לא חייבים לטעון שהיו למעלה מאלף בשעה שבתמונות רואים בבירור שמדובר בפחות.
4.
הלוואי!
י"ט כסלו ה׳תשס״ו
ולכל ליובאוויטש יהיה את אותה מוטיבציה והתמסרות שיש למשה שילת שי
5.
תמימים: לחיים!
י"ט כסלו ה׳תשס״ו
א תמים
6.
כה לחי!
י"ט כסלו ה׳תשס״ו
לכל המארגנים בראש ובראשונה הרה"ח משה שילת
התמים שמעון לוין וכל סיירת לקראת שבת
והרה"ח מנחם לאטר
7.
קצת פירגון
י"ט כסלו ה׳תשס״ו
למה אין תמונה של שילת ?
8.
מ ר ג ש !!!!
י"ט כסלו ה׳תשס״ו
הלואי שתהיה פעולה נמשכת
10.
ישיבות התיכוניות
ט"ו אדר ה׳תשס״ו
אשריכם אנשי חב"ד שאתם עשיתם כינוס לישיבות התיכוניות זה היה מאד מרגש אני בעצמי ההיתי שם
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.