COL | יום ז' אדר ב ה׳תשפ״ד 17.03.2024

התבגרות נכונה: "אנחנו ההורים עדיין שבויים בקונספציה"

המטפל הריגשי ר' דובי ברוד, משוחח בתכנית הרדיו של COL עם הרצל קוסאשוילי על בעיית תהליך ההתבגרות שעוברים בני הנוער מבלי שיש להם הכוונה נכונה | "אנו חיים בקונספציה שגויה: "אם הילד ייחשף הוא יגיע לדבר וזה לא קורה" | וגם על הפיתרון: קורס אינטרנטי אישי- "אל הנער" ומדוע שלא ישלבו את התכניות רשמית במוסדות החינוך? אסור לכם לפספס את הקורס הזה
התבגרות נכונה:

המטפל הרגשי ר' דובי ברוד, משוחח בתכנית הרדיו של COL עם הרצל קוסאשוילי על בעיית תהליך ההתבגרות שעוברים בני הנוער מבלי שיש להם הכוונה נכונה.

ברוד מדבר על הפערים בין ההורים לילדים ועל החשיבות לשפה פתוחה ונכונה בערוץ משפחתי נכון ומדוייק, ובעיקר על קורס דיגיטלי חדש שהוא מנגיש כיום לצפיה משותפת המותאמת לנערים ולהורים, בכדי להציף את הנושאים הליבתיים והבעייתיים בשפה נכונה שבנה יחד עם רבנים ואנשי חינוך מובילים.

עד כמה חשוב להתכונן להתבגרות של הנערים, איך אנו כהורים מוכנים לגיל הזה ובמיוחד על רקע העולם המאתגר כיום? מדובר באחד האתגרים הלא קלים של הדור הזה, כהורים שגדלו בתקופה מסויימת לפני עשרות שנים, הורינו לא דיברו איתנו על זה פתאום מרגישים שהקרקע נשמטת ולא מצליחים להתמודד...

ר' דובי ברוד: "15 שנה אני פוגש בני נוער, גיליתי שחלק גדול מהנערים שחווים קשיים חברתיים, בישיבה ועם ההורים, יש להם קשיים ובלבולים בנושא ההתבגרות ואין להם ממש כתובת לדבר איתה על זה.

"אנו חיים חיים בתקופה מאוד מאתגרת והכל פתוח וחשוף וגם הורים ששומרים על ילדיהם, לא יכולים תמיד לדעת מי החבר בישיבה, ומי חושף אותם לכל מיני 'סודות'. בסופו של דבר כל מורה בכיתה ז'-ח' יכול לומר לך, 'אני קולט שהילדים בכיתה בעניינים' ולא תמיד אתה יודע איך אתה מתייחס לזה ואיך מגיב לסיטואציה.

וההורים מאוד מתוסכלים. אומרים לי: "אני יודע שהבן שלי עובר משהו וחשוף למידע מעוות ולא יודע איך לגשת לזה, מה נכון לומר ומה לא? שאלתי נער בקליניקה, למה אתה לא פונה לאבא שלך? הוא עונה לי: אני מתבייש, מהמשגיח אני חושש שיסתכל עלי ב'עין עקומה'. הרבה מאוד הורים עוברים את כל המסע הזה, בלי לקבל הכוונה איך לעבור את השנים הללו בצורה בריאה וטובה.

האזינו לריאיון המלא:

לילדים יש את המידע נגיש וההורים לא יודעים איך להתמודד. האם ההדרכה לא צריכה להיות ממוקדת דווקא עבור ההורים, להתמודד איך לעבור את המשוכה הזאת?

"שאלה טובה. אנו חיים באיזו קונספציה, ש"הילד שלי לא יודע ואם ייחשף הוא יבוא אלי" וזה לא קורא. בדרך כלל הילד נבוך ולא ניגש לשאול ומגלים אחרי שנים שבגיל מוקדם כבר קיבל מידע מעוות והסיק מסקנות מוטעות. במיוחד בדור של היום, הילד צריך לקבל הדרכה.

"בפרט שהרבי כתב במכתבים שעל המחנכים לשוחח עם הילדים והרבי שם גבול ברור שהשיח צריך להיות פרטני וצנוע, לא בפרהסיה. לגבי מחנכים שנמנעים לדבר על זה הרבי כתב ש"הקולר תלוי בצווארם".

"הרבי מעודד במפורש לומר דברים ברורים ולצערנו זה לא קורא. בניתי בתקופה האחרונה הרצאה להורה ולילד בפורמט של שיחה אישית שבה אני מדבר אליו בשפה תורנית ונקיה, לפי השקפת החסידות. הרבה שנים אני חולם על זה. רבני חב"ד עברו איתי מילה מילה, על כל פרט ותג ואבי מורי עזר לי לנסח בבהירות. יצא משהו מאוד תורני ומאוד מרומם ואם הייתי מקבל את זה בגיל 14, זה היה מאיר עבורי באור אחר לגמרי את כל גיל ההתבגרות.

דיברת בפני השלוחים על זה ובפני מחנכים בכמה הזדמנויות. לכאורה יש כן דיבור על זה, הפערים עדיין כל כך קיצוניים?

"חד משמעית כן. פגשתי נערים שבאו לדבר על נושאים מהסוג הזה, ודיברו כולם על גילאי ז'-ח' ואנחנו ממשיכים להיות אדישים ולהוריד מסך. יש דרך, סוג של מסע. אני אומר לנער: ההורים שלך מינו אותי לדבר איתך ומכאן ואילך תיגש אליהם ותדבר איתם. נשבר הקרח ויש תשובות לנושא הזה וזה חלק מתוכנית אלוקית בבריאה ויש סדר לכל דבר.

ר' דובי ברוד מרצה בעניין מוגנות בפני הורים בת"ת בכפר חב"ד (ארכיון COL)


 

"זה נושא עדין, כל כך הרבה הורים רכשו את התכנית, אחר כך פתחנו שיח מאוד בריא. ההורים שיתפו ש"הילד הסתבך וממש סבל". אל תצפה שהילד שלך יבוא לדבר. הרבה ילדים, גם מבתים חסידיים חושבים שמשהו אצלם מקולקל ובלי הדרכה הם בטוחים שהם הכי מקולקלים ומרגישים בושה ואשמה בלי סיבה. אפשר למנוע את זה, זו לא גזירת גורל.

למה במסגרת החינוך הרשמית שלנו לא מביאים אנשי מקצוע כמוך ומנגישים את המידע בתוך המערכת?

"הרבי ביקש שהסדר יהיה פרטני ואישי. יש פער מסויים, ההורים מצפים שבת"ת ידברו ובת"ת מצפים שההורים. יש הורים שטוענים ששיח כזה צריך להיות רק איתם. אני מקל על ההורים, זה קורא בנוכחותכם ובפיקוח שלכם, בדיוק כמו שהרבי רוצה. התכנית נקראת 'אל הנער' ואורכת כשעה ועשר דקות, הילד צופה יחד עם הוריו. תחושה של פגישה.

ר' דובי ברוד מסכם: "את החשיבות אין לתאר, המון בהצלחה ונחת מכל ילדינו."

להרשמה לקורס במחיר מוזל >>לחץ כאן<<

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.