שניאור דייטש | יום ז' אדר ב ה׳תשפ״ד 17.03.2024

מבצע פורים תקדימי לאסירים יהודים בבתי הכלא באוקראינה

שנתיים למלחמה העקובה מדם באוקראינה, וקהילת JCC בית מנחם בקייב בראשותו של השליח הרב יונתן מרקוביץ, נערכת גם השנה לחגוג את פורים כהלכתו עם קריאת מגילה, משלוחי מנות וסעודות פורים | הרב מרקוביץ מכהן בתפקיד רב בתי הסוהר של אוקראינה והפעילות בקהילה תתמקד במבצע מיוחד לאסירים יהודים
מבצע פורים תקדימי לאסירים יהודים בבתי הכלא באוקראינה

מתוקף תפקידו של הרב מרקוביץ שמכהן גם בתפקיד רב בתי הסוהר של אוקראינה, תתמקד פעילות  פורים של הקהילה במבצע מיוחד לאסירים יהודים השוהים בבתי הכלא ברחבי אוקראינה.

השליח הרב מרקוביץ ומתנדבים מהקהילה יערכו חלוקת משלוחי מנות לאסירים יהודים בכל רחבי המדינה. חבילות משלוחי המנות יכללו גם מגילות אסתר עם תרגום לאוקראינית. במהלך הפורים, ייערכו קריאות מגילה במספר בתי כלא מרכזיים.

"בימים כתיקונם, אירועי הפורים בקייב היו מוקד משיכה לאלפי יהודים מהעיר ומהסביבה", מספר הרב יונתן מרקוביץ. "השנה, כמו שנה שעברה אנחנו חוגגים בצורה מצומצמת יותר, כדי לשמור על ביטחון החוגגים ולציית להוראות כוחות הביטחון".

למרות ההגבלות, גם השנה יגיעו מתנדבי קהילת JCC בית מנחם בקייב לכל יהודי העיר, אך האירועים יהיו קטנים ומפוזרים במספר מוקדים. בנוסף, יתקיימו קריאות מגילה ומשלוחי מנות לחיילים המשרתים באזור קייב, וכן אירועים לחיילים שנפצעו במלחמה ובני משפחותיהם. 

אירועי הפורים בקייב יכללו קריאת מגילה סביב השעון לאורך כל הפורים, חלוקת אלפי חבילות משלוחי מנות ליהודי העיר בסיוע ארגון JRNU, וכן חבילות מזון לסעודות החג ליהודים שיתקשו להשתתף בסעודות שייערכו בבית הכנסת ובמוקדים הקהילתיים.

וידאו:

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.