מערכת COL | יום ד' אדר ב ה׳תשפ״ד 14.03.2024

תלמוד תורה כפר חב"ד: הערב החסידי שלא ישכח | תיעוד

כינוס מיוחד במינו התקיים באולם האירועים בתלמוד תורה בכפר חב"ד במוצאי כ"ז באדר, שעסק בניגונים המכוונים של רבותינו נשיאנו | היה זה אירוע שחתם עיסוק ממושך בניגונים בתלמוד תורה בחודשים האחרונים
תלמוד תורה כפר חב
צילום: שניאור שיף

מוצאי ז"ך באדר א', תאריך שמעורר חשבון נפש וגעגועים בליבו של כל חסיד.

השעה היא שש בערב ואולם התלמוד תורה כבר מלא בתלמידים רבים אשר הגיעו עם אבותיהם לכינוס מיוחד במינו, כינוס של לימוד וניגון הסובבים סביב ניגוניהם ה'מכוּונים' של רבותינו נשיאינו.

למעשה, הערב הזה התחיל כבר כמה חודשים קודם לכן.

בתלמוד תורה בכפר חב"ד, בניהולו של הרב זאב רויטמן, החלו התלמידים – עוד בחודשי החורף – ללמוד ולהכיר לעומק את ניגוני רבותינו נשיאינו. בכל שבוע הם התמקדו בניגון אחד, כולל רקע והסבר, במסגרת מבצע גדול ומקיף שנשא את השם 'מכַוונים לַניגונים'.

את המיזם ריכז והוביל הרב שרגי קפלן, מחנך כיתה ח' ('מכינה לישיבה') בת"ת. וכך, מידי שבת התלמידים הקריאו בביתם דף המספר על הניגון השבועי ו'ניגנו' אותו יחד עם בני המשפחה. במוצאי השבת הם גם צפו עם ההורים והאחים בקליפ מיוחד על ההיסטוריה והתוכן של אותו ניגון.



כעבור כשלושה חודשים נערכה חזרה על כל החומר הנלמד והתקיים מבחן לתלמידים.

המצטיינים עלו לשלב הגמר, לחידון פומבי שנערך באולם התלמוד תורה בשבועיים האחרונים. בסוף החידון הוכרזו חתני הכיתות וכן חתני התלמוד תורה.

ואז הגיע הערב המיוחד הזה, שחתם את המבצע באירוע יוצא דופן, מלא רגש חסידי ואווירה מרוממת.

הערב, שהתקיים באולם התפילות והאירועים של הת"ת, נפתח בברכתו של המרא דאתרא הרב מאיר אשכנזי. מיד לאחר מכן הפך האולם למעין 'זאל' גדול, כאשר כל התלמידים ואבותיהם – 'אבות ובנים' – שקעו למשך כרבע שעה בלימוד מיוחד בצוותא. הם למדו ליקוט מתורת הרבי על מעלת ה'ניגון' החסידי בכלל ועל ייחודיותם העילאית של ניגוני רבותינו נשיאינו.

ואז הגיע הרגע המיוחד בו הזמר החב"די הנודע ר' יוני שלמה ביחד יחד עם הקלידן ר' לוי אוטינסקי החלו לשיר ולנגן את סדר הניגונים ביחד עם כל הנוכחים. את ה'חשמל' באוויר אפשר היה ממש להרגיש.

התלמידים, יחד עם האבות, פתחו בניגון 'שלוש תנועות' של הבעש"ט, המגיד, והאדמו"ר הזקן. הם המשיכו ב'א-לי אתה', משם עברו ל'ניגון הקאפעליע', 'ימין ה' רוממה', 'לכתחילה אריבער', 'ניגון הכנה' ו'הבינוני'.

עיני כולם זהרו באור חסידי רווי געגועים: רצוננו לראות את מלכנו!

רגע השיא היה כשהגיעו לניגון של הרבי נשיא דורנו – 'אתה בחרתנו'. האבות והילדים, באופן ספונטני ובלי כל הכוונה, התרוממו מכיסאותיהם ובמשך דקות ארוכות שרו ורקדו בחום ובהתלהבות "אהבת אותנו ורצית בנו ורוממתנו...". אבות וסבים שזכו לראות את הרבי, לצד ילדיהם ונכדיהם הצעירים, כולם כאחד ניגנו ושרו את אותו ניגון מתוך שמחה ועוצמה חסידית. אפשר היה לראות בחוש את מה שהרבי הסביר, שבזמן הניגון, "בעל (השמועה) הניגון עומד לנגדו ממש!".

לקראת סיום הערב הוזמנו התלמידים המצטיינים לקבל פרסי ספרים ותעודות הצטיינות מיוחדות. האירוע החסידי הנפלא והבלתי נשכח, נחתם ב'ניגון הקפות' לאביו של הרבי הגה"ק המקובל רבי לוי יצחק שניאורסון ובסדרת ניגוני שמחה. ערב חסידי שלא ישכח!

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.