צבי סופר | יום ג' אדר ב ה׳תשפ״ד 13.03.2024

לראשונה מאז הגירוש: נחנך בית עלמין יהודי בפורטוגל

לראשונה מאז גירוש פורטוגל, נחנך בית חיים יהודי חדש בעיר פורטו שבפורטוגל | במעמד הפתיחה וקידוש בית החיים לקחו חלק כמאתיים רבני קהילות מאירופה שהגיעו להשתתף בכינוס הכשרות האירופאי שעל ידי מרכז רבני אירופה | במעמד נחנכה מצבת זיכרון לזכר קדושי טבח שמחת תורה תשפ"ד
לראשונה מאז הגירוש: נחנך בית עלמין יהודי בפורטוגל

לאחר שלושה ימים של דיונים מעמיקים הסתיים אמש כינוס הכשרות האירופאי בהשתתפות גדולי הרבנים ומומחי הכשרות מכל רחבי אירופה.

זקני הקהילה היהודית בפורטוגל התרגשו עמוקות לאחר שלראשונה מאז גירוש פורטוגל, נחנך בית חיים יהודי חדש בעיר פורטו שבפורטוגל, דבר שמראה על ההתפתחות היהודית המואצת שיהודי המדינה זקוקים לשירותים יהודים כדת וכהלכה.

במעמד הפתיחה וקידוש בית החיים לקחו כמאתיים רבני קהילות מאירופה שהגיעו להשתתף בכינוס הכשרות האירופאי שעל ידי מרכז רבני אירופה.

את המעמד בו גם נחנכה מצבת זיכרון לזכר קדושי טבח שמחת תורה תשפ"ד, פתח רב הקהילה המקומית הרב יואל זרקי, שהיטיב להביע את ההתרגשות הגדולה של הקהילה, שמאז הגירוש לא הגיעו אליה רבנים רבים כל כך. הקהילה רואה בשנים האחרונה שגשוג רב, ועוד כהנה וכהנה.

רבה הראשי של באר שבע הגאון הרב יהודה דרעי ריגש את המשתתפים בדברי הספד על האסון הקשה שפקד את כלל ישראל, וקרא להתחזק דווקא מהמקום הזה ולהגביר את האחדות "עת צרה היא ליעקב וממנה יוושע".

הרב הראשי להולנד הגאון הרב בנימין יעקבס, דיבר על האנטישמיות הגואה בכל העולם ובאירופה בפרט, וקרא לרבנים לא ליפול ברוחם, אלא אדרבה להגדיל את הפעילות ומעט אור דוחה הרבה מן החושך.

עין לא נותרה יבשה בדבריו המרטיטים של הרב נתנאל לב מרבני צרפת, אביו של הק' נתנאל לב הי"ד שנרצח כשהגן בגופו על מתיישבי העוטף בטבח הנורא. הוא סיפר על החיזוקים הרבים שאלפי יהודים קיבלו על עצמם לזכר בנו הי"ד, וקרא לציבור לקחת חלק בהם.

לאחר אמירת קדיש המשיכו הרבנים לתפילת מנחה בבית הכנסת העתיק 'כדורי' בפורטו. בשעות הערב נערך אירוע מיוחד בהשתתפות ראשי הקהילה היהודית בפורטוגל.

אתמול בשעות אחה"צ  לאחר שלושה ימים של דיונים מעמיקים הסתיים כינוס הכשרות האירופאי בהשתתפות גדולי הרבנים ומומחי הכשרות מכל רחבי אירופה, כשעל הפרק נידונו אתגרי הכשרות העומדים לפתחם של רבני קהילות ישראל בכל אתר ואתר.
המשתתפים הודו ליו"ר מרכז רבני אירופה הרב מנחם מרגולין, ולצוות שעשה לילות כימים להצלחת הכינוס ובראשם מנכ"ל מרכז רבני אירופה הרב אריה גולדברג, לסמנכ"ל הנמרץ הרב יוסף ביינהקר, ולמזכיר המועצה הרב אברהם אבא טורצקי.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.