שלמה מן | יום ג' אדר ב ה׳תשפ״ד 13.03.2024

הדיווח נחשף: כשהרבי התוועד 2 התוועדויות סודיות באותו תאריך

בספר "הרב אשכנזי" חלק ב, שיצא לאור בימים האחרונים, נחשף דיווח שהגיע אל הרב אשכנזי מחברו ב-770 על התוועדות סודית ופתאומית של הרבי ביום סיום אמירת הקדיש על אמו הרבנית חנה. באותו תאריך, עשור קודם לכן, התוועד הרבי גם כן בהפתעה
הדיווח נחשף: כשהרבי התוועד 2 התוועדויות סודיות באותו תאריך
התוועדות של הרבי בשנות הכ"ף

בו' מנחם-אב תשכ"ה, דיווח הרה"ח ר' שלום דובער שיחי' ליפסקר מ-770 אל הרב אשכנזי בארץ הקודש, אודות התוועדות פתאומית וסודית של הרבי שהתקיימה. מדובר בהתרחשות נדירה, בה ניתנה הוראה לא לפרסם בשעת מעשה על ההתוועדות הצפויה:

אתמול, יום ג' שהוכפל בו כי טוב, יום הילולא של האריז"ל, היה יום האחרון לאמירת קדיש [של הרבי, לאחר הסתלקותה של אימו, הרבנית הצדקנית מרת חנה נ"ע, בו' תשרי. שכן, הייתה זו שנה מעוברת, ולכן אחד עשר חודשי אמירת הקדיש תמו בה' מנחם-אב].

היום [הנ"ל] עבר ללא כל חדשות, ולא נסע ל"אהל". למעריב (אתמול) יצא רק עם סידורו (בלי המשניות), והיה כרגיל כל הזמן [כפי שהיה] לפני שהתחיל לומר קדיש (ורק שבינתיים יוצא בחגורתו כבר עליו - און אמאל פלעגט ער אנטאן אין זאל [ופעם נהג הרבי לחגור את הגארטל בזאל], ובטח זוכר אתה את זה).

אחרי מעריב, נכנס ר' לייבל שיחי' גרונר, ויצא מייד, ואמר לרב חיים מרדכי אייזיק שיחי' חודקוב שייכנס. הלה נכנס, ומייד יצא, ונודע - לגודל שמחתנו - שבעוד זמן קצר, יֵצא להתוועד ([הרבי] לא אמר בבירור מה שיהיה, וגם הנ"ל [הרב חודקוב] לא ידע), אבל שלא לפרסם.

בשעה 10 לערך, יצא עם סידורו - ובינתיים הוכן ה"מיקרופון", וגם א ווייסן טישטעך [מפה לבנה] אמר שישימו על שולחנו (אבל מזונות ומשקה לא שמו ולא ידעו אם יצטרך) - והתחיל בסיום למשניות (וגם להש"ס).

אחר-כך, ציווה לנגן - וניגנו, ובינתיים הובא משקה ומזונות. אחר-כך, שיחה-מאמר [מאמר כעין שיחה] - תוכן המאמר דיבור המתחיל ובילע המוות לנצח ומחה ה' דמעה כו' דשנת תרכ"ח (מאדמו"ר מהר"ש). ואחרי זה עשה ברכה על מזונות (ניגנו ואמרו לחיים, ואחר-כך) על המשקה ואמר לחיים.


כריכת הספר החדש - הרב אשכנזי חלק ב'


אחר-כך, עוד כמה שיחות המשך, אחת המשך להסיום על מסכת נזיר די"ב תמוז, וגם המשך לשיחות דשבת קודש זה. ההתוועדות הסתיימה ב-11:20 לערך.

והנה, התוועדות סודית זו, התקיימה כאמור בה' מנחם-אב תשכ"ה, בעוד שבדיוק עשר שנים לפני כן, בשבת ד' (ערב ה') מנחם-אב תשט"ו, התרחש אירוע דומה, תוך ששתי ההתוועדויות המדוברות, אף נשאו אורך כמעט זהה (ההתוועדות בשנת תשכ"ה נמשכה שעה ועשרים דקות, ואילו זו שמשנת תשט"ו ארכה שעה ורבע)!

וכך כתב הרה"ח ר' יהודה לייב גרונר אל אחיו, הרה"ח ר' יצחק דוד ע"ה, בו' מנחם-אב תשט"ו:

ביום שבת קודש העבר, שבת פרשת דברים - שבת חזון, הייתה התוועדות פתאומית, וכ"ק אדמו"ר שליט"א עשה קידוש. וזהו המעשה: אחרי התפילה דשבת קודש, ביקש את חודקוב שיחי', שבאם אפשר, יסדר שיהיה מניין למנחה בשעה 2. וכן עשה. וכל המתפללים (שמתפללים עם הציבור) הלכו להם לביתם כרגיל, ונשארו רק אלו שרוצים להאריך בתפילה.

בשעה 1, יצא מחדרו וביקש את חודקוב, ולהיות שלא היה - כי גם הוא הלך לביתו, נכנסתי לחדרו, ואמר לי שרוצה להתוועד באופן שקט שטילערהייט, בלי שיפרסמו למי שהוא שמתוועד, ורק אלו שנמצאים בבית המדרש יהיו נוכחים. וציווה עליי לקחת הכוס יין ומזונות, ובשעה 1:10 יצא להתוועד, וישב עד שעה 2:25.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.