מערכת COL | יום ג' אדר ב ה׳תשפ״ד 13.03.2024

המאבק על צביונה של נחל'ה: הועדה המחוזית דנה בהתנגדויות

ועד נחלת הר חב"ד מוביל, יחד עם תושבים וגופים בשכונה, מאבק נגד חלקים בתכנית ה"פינוי בינוי" המתכוננת בשכונה שעתידים לשנות את הציביון החסידי האותנטי. היום דנה הוועדה המחוזית בהתנגדויות | כל הפרטים - בפנים
המאבק על צביונה של נחל'ה: הועדה המחוזית דנה בהתנגדויות
צילום: חיים טויטו

בועדה המחוזית בבאר שבע נפתח היום (רביעי) בשעת צהריים מוקדמת דיון נרחב בנושא ההתנגדויות של שכונת נחלת הר חב"ד להקמת המגדל הגבוה ולהרחבת הכביש שחוצה את השכונה, במסגרת תכנית 'פינוי בינוי' המתוכננת בפאתי הנחל'ה.

מדובר בתכנית פינוי בינוי שעומדת על הפרק, ופרטיה פורסמו כאן באתר חב"ד און ליין בארוכה בשנים האחרונות, במסגרתה יבנו מחדש שורה של מבנים בפאתי נחלת הר חב"ד.

בצד החלק החיובי שבפרויקט המדובר, ישנם גם חלקים הנחשבים בעייתים מאוד עבור תושבי השכונה החב"דים, כגון הכוונה להקים בשכונה בניין בגובה רב - מה שיכריח הבאת משפחות רבות שאינן שומרות שבת למקום.

כמו כן ישנה כוונה במסגרת הפרויקט להרחיב את הכביש שחוצה את השכונה ועובר בכל מוסדות החינוך לילדים ולילדות, כך שיתחבר לכביש ראשי - מה שעלול לגרום לעומס בלתי נשלט בשכונה ואף לסכנת חיים.

כפי שדווח, בקרב תושבי השכונה, העסקנים והגופים השונים, קיימת התנגדות עזה לחלקים הללו בתכנית פינוי-הבינוי העומדת על הפרק. זאת לצד תמיכה גדולה בעצם התכנית שעתידה להוסיף יחידות דיור רבות בשכונה.

'ועד נחלת הר חב"ד' הוביל מאבק בנושא, והיום חלה התקדמות במגעים בדיון המדובר, שבו השתתפו גם נציגים מהעירייה, כולל ראש העיר ללו זוהר, שעמדתו כעמדת חב"ד והוא מתנגד לשינוי צביונה של השכונה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.