מנדי ברגר | יום ב' אדר ב ה׳תשפ״ד 12.03.2024

התרגשות בקלינינגרד ההיסטורית עם השלמת בניית מקווה טהרה

בעיר ההיסטורית קלינינגרד נחנך במאמצים גדולים, בזכות עזרתם של נגידים וידידים יקרים מכל העולם מקווה טהרה, בעיר שכבר מאה שנה חלפו מאז המקווה האחרון שהיה בו נחרב בידי זדים • בקביעת המזוזה בדלת הראשית כיבד שליח חב"ד בעיר הרב אברהם ברוך דייטש, את רב העיר הרב דוד שוועדיק, ובהסרת הלוט כובדו ראש הקהילה מר אליעזר ירמיהו פליטמן והנגיד מר יבגני חרמוב • בנוסף, זכו שלושה מבני הקהילה להיכנס בבריתו של אברהם אבינו
התרגשות בקלינינגרד ההיסטורית עם השלמת בניית מקווה טהרה
צילום: בית חב״ד קלינינגרד

בין פולין לליטא, על חוף הים הבלטי, שוכנת לה פיסת טריטוריה רוסית, העיר ההיסטורית קלינינגרד המוכרת בשמה הקודם 'קניגסברג', בה מתגוררים אלפי יהודים, ומבקרים בה מאות-אלפי תיירים במשך כל ימות השנה.

בית הכנסת הגדול בעיר, נבנה ושוחזר לפני מספר שנים, בדיוק במקום בו עמד בית הכנסת לפני המלחמה ונחרב בליל הבדולח המפורסם.

בית הכנסת החדש נפתח ברוב פאר והדר בהשתתפות רבה הראשי של רוסיה הרב בערל לאזאר, שמאז ביקר בה עוד מספר פעמים, כדי להכשיר ולפקח על מפעלי מזון רבים השוכנים באזור, ובמיוחד לעמוד על צרכי הקהילה הרבים, ולשם כך מינה בעיר את שלוחי הרבי הרב אברהם ברוך דייטש ומשפחתו, לניהול בית חב"ד ופיתוח מוסדות הקהילה.

לאחר הקמת בית הכנסת הגדול, ציפו יהודי קלינינגרד להקמת מקווה טהרה כבסיס לבית יהודי על-פי ההלכה, ובשל מיקומה הייחודי של קלינינגרד על מפת העולם, המקווה הנגיש ביותר נמצא רק מעבר לגבול, או בטיסה של כשעתיים וחצי לעיר הבירה מוסקבה או פטרבורג, כמובן שהדבר הקשה ביותר עבור משפחות הקהילה, ונחוץ והכרחי ביותר היה לבנות מקווה טהרה במהרה.

במאמצים גדולים ובסייעתא דשמיא גדולה, קם הדבר והפך למציאות, בזכות עזרתם של נגידים וידידים יקרים מכל העולם, מרכז רבני אירופה, קרן 770, ועוד רבים שפתחו את לבם וכיסם וזכו להיות שותפים בהבאת טהרה לישראל, בעיר שכבר מאה שנה חלפו מאז המקווה האחרון שהיה בו נחרב בידי זדים.

יהודי העיר חגגו את הפתיחה הרשמית של השלב הראשון במקווה המהודר, שתוכנן ע''י האדריכל העולמי המומחה למקוואות ר' שמואל לוין, תחת פיקוחו הצמוד של הרב זלמן שמעון הכהן דערען מזכיר ורב המקוואות מטעם הרבנות הראשית לרוסיה בראשות רבה הראשי של רוסיה.

בקביעת המזוזה בדלת הראשית כיבד שליח חב"ד בעיר הרב אברהם ברוך דייטש, את רב העיר הרב דוד שוועדיק, ובהסרת הלוט כובדו ראש הקהילה מר אליעזר ירמיהו פליטמן והנגיד מר יבגני חרמוב.

בנוסף, זכו שלושה מבני הקהילה להיכנס בבריתו של אברהם אבינו, על-ידי המוהל הרב מרדכי צבי סלמון, שהגיע מטעם ארגון 'ברית יוסף יצחק', ויחד עם השלוחים הצעירים - תלמידי הישיבה לצעירים במוסקבה, שהגיעו לשבת חיזוק במסגרת מסע בין כל הקהילות ברוסיה - חוותה קלינינגרד שבוע יהודי חסידי מרומם במיוחד.   

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.