רחל רבינוביץ' | יום כ"ז אדר א ה׳תשפ״ד 07.03.2024

המסע המרגש של אם החטוף שנורה למוות - לציונו של הרבי

איריס חיים, אמו של יותם חיים, אחד משלושת החטופים שנורה בטעות על ידי כוחות צה"ל בעזה, שבה מתפילה בציון הק' של הרבי, ושיתפה את קוראות מוסף "נשי" בעיתון "כפר חב"ד" בתובנות אישיות | COL עם קטעים נבחרים
המסע המרגש של אם החטוף שנורה למוות - לציונו של הרבי
יותם חיים והאוהל הק' (צילומים: באדיבות המשפחה ומענדי קורנט)

לאחרונה שבה איריס חיים, אמו של יותם חיים, אחד משלושת החטופים שנורה בטעות על ידי כוחות צה"ל בעזה, מתפילה מיוחדת בציון הק' של הרבי.

"נסעתי במסגרת משלחת מהארץ", סיפרה בריאיון עמה שמתפרסם השבוע במוסף 'נשי' של 'כפר חב"ד', "זה היה מאוד מרגש.

"במקביל, השתתפתי בכינוס שלוחות של חב"ד. בביקור ב-770 הבנתי מי הוא היה ומה ההשפעה שלו, שזה מעורר הערצה. אני מאוד-מאוד התרשמתי איך אדם אחד, מאוד צנוע, סוחף אחריו ציבור שלם.

"ביקרתי בחדר השידורים, ממנו שידר לכל העולם. אני לא ידעתי על זה, זה מאוד ריגש אותי. היינו בחדר הקטן הזה עם הטלפונים לכל העולם, המקום שהקדים את זמנו בחמישים שנה.

"אני לא מכירה את תורתו באופן מהודק, אבל מאוד התחברתי לדרך שלו, למשל, לגישה להתמודד עם מוות ושכול. התפעלתי איך הציבור מסור לדרך שלו, לתורה שלו, זה באמת מדהים".

"אנשים רבים אומרים לי שאני מדברת חסידות, מבלי שאני בכלל יודעת מהי", היא צחקה וסיפרה בריאיון. ואכן, העקרונות המנחים אותה - מוח שליט על הלב, אהבה ואמון בכל אדם מישראל, ענווה ורצון להשפיע טוב על העולם, נכון, נשמע מוכר… אז כן, גם היא שואפת להשפיע טוב וכמה שיותר. היא מרצה, מתראיינת ופותחת את הלב והתודעה לחשיבה מחודשת.

"אני רוצה להיות קול אחר, על רקע הקולות שמפלגים ומחלישים אותנו. אני רוצה להעביר לאחרים את המסר של יותם, שהיו בו חמלה ורכות כלפי כל יצור אדם, וכל יצור חי". את המסרים הללו, של חשיבה פתוחה, מכילה ומאחדת, היא מעבירה מעל כל במה אפשרית לקהלים יהודיים שונים בארץ ובחו"ל.

כולנו רוצות להשפיע, ואת זה איך עושים?

"השפעה היא רק בדרך הטוב", מדגישה איריס. "התארחנו  בניו הייבן אצל זוג חב"די מקסים בשם הרב הרשי ורבקי הכט", היא מספרת. "הם קיבלו אותנו בחמימות, בלי שום כפייה. דווקא זה מה שגרם לנו לרצות לעשות דברים שאף פעם לא עשינו - אני הפרשתי חלה, הבן שלי  הניח תפילין. זה היה מרגש מאוד".

איריס מספרת כי "ביותם היה טוב טהור בלי טיפת רוע. טוב ואהבה כלפי כל אדם, כלפי החיים כולם".

• הריאיון המלא מתפרסם השבוע במוסף 'נשי'

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.