מערכת COL | יום כ"ז אדר א ה׳תשפ״ד 07.03.2024

השליח תקף בתקשורת את חבר הפרלמנט שהתנגח בחסידי חב"ד

השליח הרב שלמה כובש הגיב בריאיון טלוויזיוני תוקפני לדבריו של מנהיג מפלגת "יוביק" האנטישמית בהונגריה שפורסמו בשבוע שעבר, בהם טען כי ראש הממשלה ההונגרי אורבן כביכול "נחטף בידי אנשי ליובאוויטש" | צפו
השליח תקף בתקשורת את חבר הפרלמנט שהתנגח בחסידי חב
השליח בטלוויזיה ההונגרית

"מארטון ג׳ונג׳ושי לא השתנה בכלל. הוא עדיין נשאר אנטישמי באותה הצורה כמו פעם". כך הגיב השליח הרב שלמה כובש, המכהן כמנהיג 'איגוד הקהילות שומרי התורה בהונגריה', לדברי מנהיג מפלגת 'יוביק' האנטישמית שפורסמו בשבוע שעבר, בהם טען כי ראש הממשלה ההונגרי אורבן כביכול "נחטף בידי אנשי ליובאוויטש".

הרב כובש שנקרא לראיון טלוויזיוני כדי להגיב על הדברים החמורים אמר: "אני יכול לומר בכנות שלא רק שדבריו הם אבסורד, אלא גם העובדה שהוא ביקר באולפן הזה והכחיש את האנטישמיות שלו, זה אבסורד.

"בה בשעה שהוא הכחיש את האנטישמיות שלו, הוא המשיך להיות אחד מסמלי האנטישמיות. אם מישהו יסתכל בראיון שלו הוא יראה שג'ונג'ושי ממשיך לאחוז בה. הוא מדבר על הקהילות היהודיות שמשתפי פעולה ציונים, ומדבר עליהן באמירות משפילות. בתור מטפח של האנטישמיות הוא גם מנסה לחנך אותי, למשל, על מה אני מחשיב ומה לא, כאנטישמיות".



הרב כובש סיפר בראיון כי נזכר בבדיחה ישנה על הטקס לבחירת הרב במוסקבה בזמן הקומוניזם. "המרואיין הראשון לתפקיד הכיר את התלמוד אבל לא שלט בשיטה המרקסיסטית-לניניסטית, המועמד השני לא הכיר את התלמוד אבל שלט בשיטה המרקסיסטית-לניניסטית, ואילו המועמד השלישי שלט בשניהם. תשאלו אז מה הבעיה אתו? שהוא יהודי...".

לדבריו, "הבדיחה הזו מזכירה לי את גונג'ושי שבה בשעה שהתכתבויות אנטישמיות שלו נחשפות, הוא מטיף לי מה נחשב כאנטישמי ומה לא. יש רק בעיה אחת, שאני יהודי ואני הוא זה שיודע מה אנטישמי ומה לא, אז כדאי שלא יטיף לי מוסר".

צפו בשידור.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.