מערכת COL | יום כ"ה אדר א ה׳תשפ״ד 05.03.2024

ויקהל: המבחן לנשיא ומנהיג - האם אתה מרגיש את מציאותך?

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו המאה ושמונים בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי" • והשבוע, שיעור מיוחד לפרשת ויקהל, מ"ליקוטי שיחות" חלק טז, בו הרבי מאיר באור מופלא את פירוש רש"י על כך שהנשיאים הביאו את נדבתם למשכן אחרי כל ישראל, בשונה מנדבתם בחנוכת המשכן, ומתוך העיון ברש"י מתבאר תפקידו של "נשיא" – שנדרש להיות בביטול מוחלט מבלי להרגיש את מציאותו
ויקהל: המבחן לנשיא ומנהיג - האם אתה מרגיש את מציאותך?

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו המאה ושמונים בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי".

והשבוע, שיעור מיוחד לפרשת ויקהל, מ"ליקוטי שיחות" חלק טז, בו הרבי מאיר באור מופלא את פירוש רש"י על כך שהנשיאים הביאו את נדבתם למשכן אחרי כל ישראל, בשונה מנדבתם בחנוכת המשכן, ומתוך העיון ברש"י מתבאר תפקידו של "נשיא" – שנדרש להיות בביטול מוחלט מבלי להרגיש את מציאותו.

ההבדל בין נדבות הנשיאים למשכן במלאכת המשכן ובחנוכת המזבח * שורת שאלות ודיוקים בפירוש רש"י * מדוע הכתוב מדגיש את גנותם של ישראל שהנשיאים התעצלו בנדבתם? * האם בני ישראל תרמו את כל הנדרש למשכן או החסירו? * מדוע רש"י מביא את בעל המימרא רבי נתן? * המהפך בהבנת דברי רש"י * תפקיד הנשיא – להשתדל שבני ישראל יעשו המוטל עליהם * הנשיאים זירזו את ישראל להשלים את נדבת המשכן * המשמעות המחודשת ב"עצלותם" של הנשיאים.

ההבדל בין חשיבות תרומת ישראל ותרומת הנשיאים * החסרון באי זירוז השלמת מלאכת המשכן * האם הנשיאים יכלו לייחס לעצמם את תרומתם של ישראל * הכלל ההלכתי "שעבודא דרבי נתן" * וההקבלה הנפלאה בין ה"שעבודא" ובין תרומת ישראל למשכן * סברתם של הנשיאים לייחס את תרומת ישראל אליהם * חסרון האות יו"ד – חסרון תכונת הביטול * והקשר לסיפור ערעור הנשיאות של רשב"ג על ידי רבי נתן * ההוראה: שהמשפיע לא ירגיש את עשייתו ופעולתו * וגם: ההגדרה הייחודית והמופלאה של הרבי בתפקידם של אדמו"רי חב"ד.

טעמו וראו:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.