מנדי ברגר | יום כ"ג אדר א ה׳תשפ״ד 03.03.2024

30 שנה לרצח ארי הלברשטם הי"ד: צעדה על גשר ברוקלין

קהל של מכובדים, נבחרי ציבור ופקידי משטרת ניו יורק וה-FBI התאספו ביום שישי לאירוע זיכרון לציון יום השנה ה-30 לפיגוע הטרור בגשר ברוקלין ב-1994, בו נרצח התמים ארי הלברשטם הי"ד • ראש עיריית ניו יורק - אריק אדמס הדליק נר לזכרו תחת הגשר • "לא ראיתי את ארי 10,957 ימים, אבל תמיד אזכור את הילד הבכור שלי, אמרה אמו דבורה הלברשטאם בדמעות
30 שנה לרצח ארי הלברשטם הי
צילום: איציק רויטמן

קהל של מכובדים, נבחרי ציבור ופקידי משטרת ניו יורק וה-FBI התאספו ביום שישי לאירוע זיכרון לציון יום השנה ה-30 לפיגוע הטרור בגשר ברוקלין ב-1994, בו נרצח התמים ארי הלברשטם הי"ד.

הטקס, שהחל בהליכה והדלקת נרות זיכרון ברמפת גשר ברוקלין בה התרחש הירי, כיבד את זכרו של ארי הלברשטאם הי"ד, תלמיד ישיבת חב"ד בן 16, שנרצח בפיגוע הירי ע"י רשיד בז מחבל אסלאמי שפתח באש לעבר הטנדר ובו תלמידי חב"ד, רצח את ארי ופצע אחרים.

ראש עיריית ניו יורק - אריק אדמס, התובעת הכללית של ניו יורק, לטיטיה ג'יימס, ונבחרי ציבור רבים אחרים היו בין אלה שהצטרפו לאמו של ארי, דבורה הלברשטאם ולבני משפחה וחברים, כשהם אבלים במקום מתקפת הטרור האנטישמי.

"באותו יום, באותו רגע, חיי השתנו לנצח. הפכנו לקורבנות של טרור", אמרה דבורה הלברשטאם, מבעד לדמעותיה. "היום, כשאני עומדת כאן אני רוצה להיות ברורה: השנאה חלחלה לתוך החברה שלנו כמו מגיפה. ואנחנו צריכים לעשות שינויים. עלינו להפוך את אנטישמיות לאהבה".

הלברשטם ציינה כי "לא ראיתי את ארי 10,957 ימים, אבל תמיד אזכור את הילד הבכור שלי, גובהו 6 מטרים, עם עיניים כחולות כמו האוקיינוס ​​ונוצצות כמו יהלום. עם כדורסל ביד אחת וספר תפילה ביד השנייה".

"ארי נרצח וחבריו היו מוקד לטרור כי הם היו יהודים שניתן לזהותם. היום צריכה להיות לנו גאווה יהודית. אנחנו עומדים כאן עכשיו על אדמת קודש. בכל פעם שאני חוצה את הגשר, אני עוצרת ואומרת תפילה עבור הבן שלי. הדם שלו שזור בקורות הפלדה של הגשר הזה. קומתו הייתה מלכותית כמו הגשר הזה, והגשר הזה צריך להזכיר לכולנו לקבל ולכבד אחד את השני, לא משנה מי אנחנו או באיזו אמונה אנחנו הולכים. "המסר שלי הוא, אנחנו נשרוד והשנאה לא תנצח".

בעקבות הפיגוע, הלברשטאם פעלה כדי שהחקירה של רצח בנה תסווג כאירוע טרור, ולא כאירוע פלילי בכביש כפי שסווג בתחילה, על ידי משרד המשפטים וה-FBI.

"מה שדבורה עשתה, אנשים רבים לא ממש מבינים", אמר ראש עיריית ניו יורק אריק אדמס, חבר ותיק של דבורה הלברשטאם. "אמא שהפכה את הכאב שלה למטרה. כשארי מת על הרמפה הזו, לא הייתה שום הבנה או אמונה שיש לנו בעיר שלנו תאי שינה שמחכים לזרוע הרס ואלימות. היא בילתה 30 שנה מחייה, אותם 10,000 ימים פלוס, לא רק באבל על אובדן בנה, אלא התחייבה מחדש מדי יום כדי למנוע אובדן של ילדים אחרים. המדינה הזו נוקטת השקפה שונה כלפי טרור בגלל מה שקרה על הגשר הזה ועל הרמפה הזו", אמר ראש העיר אדמס.

שנים לאחר הפיגוע, הודה החמוש, נהג מונית יליד לבנון, מאחורי סורג ובריח כי תקף את התלמידים כי הם יהודים. הרמפה של הגשר לכיוון דרום - זירת המתקפה האנטישמית - שונתה לאחר מכן ל"רמפת ההנצחה של ארי הלברשטאם" בעקבות הריגתו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.