COL | יום ט"ז אדר א ה׳תשפ״ד 25.02.2024

'מלחמת התקשרות' משבת הפנסאים | גלריה תוססת מאוגדה א'

מכריעים את הכף: שבת 'פנסאים' מלאת אור עברה על כפר חב"ד, שעות של התקשרות, תפילות ומסדרים | שרשרת חיול, משחק 'בית מקושר', תמונה קבוצתית המסדר הגדול | תפילות, לימודים, וסעודות ו'מלחמת ההתקשרות' הסוחפת מלווה את הכל | לימוד חסידות בוקר, משחקי הדוכנים, הבענקאט והפלוגה המנצחת | גלריה תוססת משבת של התקשרות
'מלחמת התקשרות' משבת הפנסאים | גלריה תוססת מאוגדה א'
צילום: צבי לבנהרץ (צולם ביום שישי ומצאת השבת)

בשבת 'שושן פורים קטן', ט"ו אדר א', שהו בכפר חב"ד אלפי חיילי צבאות מסניפי הפנסאים מכל רחבי הארץ. בשביל להכיל את כמות החיילים הרבה, השבת חולקה ל2 אוגדות, הוכשר מערך קמפוסים נרחב ומספר מתחמי התכנסות. אולמי תפילות, אולמי סעודות ופנימיות מרווחות. הכל למען החיילים.

שבת הפנסאים השנתית, התמקדה השנה בנושא ההתקשרות לרבי, יחד עם המפקדים המסורים וצוות השבת, למדו החיילים מה היא התקשרות, וספגו אל קרבם את התוכן החסידי והאיכותי.
צוות השבת עמל רבות על מנת לערוך ולהנגיש נושאים פנימיים אלו לעולמם של החיילים. והמלאכה אכן נתנה פירות.

אחר כינוס הפתיחה המוצלח, יצאו ה'סיירות' אל עבר בתים ומשפחות בכפר חב"ד, על כל סיירת היה מוטל לבצע שורת משימות בבתים, ולהפכם לבתים חסידותיים.

את התמונה הקבוצתית שנערכה לאחר מכן, לא ניתן לשכוח, החיילים יצרו יחד את המילים 'אנו רוצים משיח עכשיו' ו'עד מתי' לחילופין. כשאף הזעקה הזו, של הרצון והציפייה לגאולה האמתית והשלימה.

מיד אחר התפילה, החלה 'מלחמת השבת'. החיילים  התחלקו לארבע פלוגות. ארבעה דרכים בהתקשרות. כל פלוגה קיבלה תוכן משלה וקצין מיוחד, איתו הם יצעדו עד לנצחון.
'קבלת שבת' שלאחר מכן הייתה באין ערוך לגמרי, החיות והכוונה בתפילה היו בשיאן, כיאה לחיילי צבאות ה'.

אחר התפילה נערכה סעודת השבת, ובה מערכוהים והפעלות לימודיות במיוחד עבור החיילים. הסעודה הייתה לא רק מלאה באוכל גשמי טעים ומזין, אלא אף במזון רוחני, שהונגש בצורה חוויתית ומהנה. לאחר הסעודה ואף התוועדות קצרה, הלכו החיילים לישון. זמן כיבוי אורת.

הבוקר נפתח בלימוד חסידות בבתי אנ"ש בכפר חב"ד, כשמד לאחר לימוד החסידות, נערכה תפילת שחרית, גם היא מלאת חיות ומרץ. בקריאת התורה, עלו חיילים מצטיינים לקרוא מתוך ה'חומש של הרבי' כשהם מקבלים אף החלטה טובה בסיום העלייה. אחר התפילה התקיימה סעודת השבת, גם היא היוותה הזדמנות להעברת תכניים חסידיים כקודמתה.

אחר הסעודה יצאו החיילים, למשחק  משימות ודוכנים ברחבי הכפר, יחד עם המפקדים המסורים למדו החיילים על מאורעות 'דור השביעי' וביצעו משחקי סיירת מהנים. אחר המשחק התקיימה תפילת המנחה, כשלאחריה 'סדר ניגונים', בזאל הישיבה, יחד עם אנ"ש כפר חב"ד. הניגונים וההמנונים עסקו בדרישה לגאולה ולזכות כבר לראות את הרבי.

אחר תפילת ערבית סוערת במיוחד נערך ה'בענקאט' סיום החגיגי, יחד עם כריך מפנק. החיילים השתתפו בפעילויות ה'בענקאט' וזעקו יחד 'עד מתי'. מנחה ה'בענקאט' הרב בנימין וילהלם, עודד את החיילים ורומם אותם, כשהרב זעליג אלטהויז אף דיבר על נושא השבת 'התקשרות' לרבי.

את מאורעות השבת לא ניתן לחתום פה. משום שלוודאי החיילים לקחו עמם את מסריה הרבים איתם הבית. להיות חיילים נאמנים בצבא ה'.

את הגלריה של שבת מלאה ועמוסה מאוגדה א' מגיש לפניכם, צלם הכינוס צבי לבנהרץ:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.