מנדי ברגר | יום ט"ז אדר א ה׳תשפ״ד 25.02.2024

האם ירי הטילים של חיזבאללה יבטל ל"ג בעומר במירון?

שלושה חודשים לפני הילולת ל”ג בעומר במירון ובפיקוד העורף יקיימו השבוע דיון משמעותי ראשון בסוגיית אישור המתווה לקיום האירוע, אם המלחמה תימשך • החשש הוא שבמצב כזה יגיעו בכל זאת עשרות אלפי מתפללים אל ההר, שספג עשרות טילי נ”ט מתקדמים ורקטות בחודשים האחרונים
האם ירי הטילים של חיזבאללה יבטל ל
(צילום ארכיון: מוישי. א, COL מירון)

שלושה חודשים לפני הילולת ל”ג בעומר במירון: בפיקוד העורף יקיימו השבוע דיון משמעותי ראשון בסוגיית אישור המתווה לקיום האירוע, אם המלחמה תימשך.

לפי דיווח של יואב זיתון באתר ynet, בשל סדי הזמנים וההיערכויות הדחוקות, בפיקוד העורף צפויים להמליץ לקבל החלטה עקרונית בנושא עד לאמצע חודש מרץ, כדי לקדם היערכויות למתווה כלשהו, בכפוף לסיכונים הכרוכים במקום הממוקם כ-10 ק”מ בקו אוויר מגבול לבנון.

במערכת הביטחון מודעים ללחצים הפוליטיים שעשויים להגיע מצד החרדים לקיים את האירוע ולו במתווה מצומצם, אך החשש הוא שבמצב כזה יגיעו בכל זאת עשרות אלפי מתפללים אל ההר, שספג עשרות טילי נ”ט מתקדמים ורקטות בחודשים האחרונים.

חלק מהשיגורים פגעו ישירות ביחידת הבקרה האווירית שבראש ההר.

גורמי ביטחון מעריכים, כי גם אם תושג הסדרה ביטחונית עם חיזבאללה או הפסקת אש עם חמאס, במסגרת עסקת חטופים תמורת מחבלים, “שתגלוש” כמו בפעימה הקודמת לרגיעה זמנית גם בגבול הצפון, לא ניתן יהיה להבטיח את ביטחונם של רבבות אנשים בשטח הפתוח בהר, בטח מול תרחישי דוחק של הפעלת אזעקת אמת.

לפי הדיווח, גם שימוש במאות חיילים ושוטרים לאבטחת האירוע, בתקופה ביטחונית עמוסה ובגזרת הגליל, יהווה שיקול לגבי ההחלטה הסופית.

אפשרות שתיבחן – במקרה שיוחלט על ביטול ההילולא – היא להוציא צו שטח צבאי סגור להר, כדי לאכוף את האיסור על הגעת מתפללים.

בינתיים, בפיקוד העורף בוחנים אם לקיים אירוע קטן בהרבה בהר מירון בעוד כחודש, בז’ באדר ב’, שכולל לרוב התכנסות של כמה אלפי משתתפים – הגם שהדבר מותר כעת לפי ההנחיות העדכניות, כולל בהר מירון.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.