שניאור דייטש | יום י"ד אדר א ה׳תשפ״ד 23.02.2024

יו"ר המפלגה האנטישמית: "רה"מ 'נחטף' בידי ליובאוויטש"

מארטון ג׳ונג׳ושי, יו"ר מפלגת יוביק - המפלגה האנטישמית בהונגריה שעוררה בשני העשורים האחרונים לא מעט סערות אחרי התנכלויות ליהודי המדינה אמר כי ראש הממשלה ההונגרי וויקטור אורבן "נחטף בידי אנשי ליובאוויטש"
יו

 

מארטון ג׳ונג׳ושי, יו"ר מפלגת יוביק - המפלגה האנטישמית בהונגריה שעוררה בשני העשורים האחרונים לא מעט סערות אחרי התנכלויות ליהודי המדינה אמר כי ראש הממשלה ההונגרי וויקטור אורבן "נחטף בידי אנשי ליובאוויטש".

דבריו פורסמו בתקשורת ההונגרית כחלק מחשיפת התכתבויות פנימיות שלו משנת 2020 למניינם, בהם ג׳ונג׳ושי מבקר את אורבן ומכנה אותו ״משת״פ ציוני״ ו״חטוף של תנועת ליובאוויטש״. דבריו של ג'ונג'ושי הגיעו בתגובה לעובדה שאורבן הביע אז את שביעת רצונו על חיסולו של קאסים סולימאני, מפקד 'כוח קודס' של משמרות המהפכה האיראניים. 

ג׳ונג׳ושי התכוון כנראה בדבריו לעובדה שרה״מ ההונגרי נחשב למי שאוהד את פעילות שלוחי חב"ד בהונגריה ונמצא בקשר הדוק עם שליח הרבי, הרב שלמה כובש, העומד בראש 'איגוד הקהילות שומרי תורה בהונגריה' ועוזר רבות להרחבת הקהילות היהודיות בה, ולשגשוגן. כנציג של יהדות הונגריה, הרב כובש פועל בהצלחה למען  הקהילה היהודית ולמען ישראל, ולטענת רבים, הוא עומד בקשר חברי הדוק עם ראש הממשלה. 

לפני כמה שנים הוכתה מפלגת 'יוביק' בתהדמה אחרי שראש המפלגה צ'ונאד סגדי גילה כי הוא יהודי, ואחרי קשר עם הרב כובש חזר ליהדותו ועזב את המדינה. 

בראיון עימו בטלוויזיה ההונגרית בימים האחרונים עומת ג׳ונג׳ושי עם דבריו בנושא, תוך שהמנחה נוזף זו ואומר כי "תנועת ליובאוויטש היא תנועה חשובה שנוסדה בשנת 1775 והיא התנועה החסידית הגדולה ביותר".

ובתוך כך, בימים האחרונים הייתה הונגריה, בהובלת אורבן, למדינה היחידה באיחוד האירופי שהתנגדה – והפילה – את תוכנית ההצהרה הצבועה של האיחוד האירופי שתכננה לקרוא לישראל להימנע מלתקוף את העיר רפיח - המעוז האחרון של ארגון הטרור חמאס. נוסף לכך, שר החוץ פיטר סייארטו הצהיר לפני כמה ימים כי הונגריה אינה תומכת במאמצי האיחוד האירופי להטיל סנקציות כלכליות על אזרחים ישראלים שמתגוררים ביהודה ושומרון, חבלי הארץ ההיסטוריים של העם היהודי מאז היותו לעם, בטענה שהם "מתנחלים אלימים”.

צפו בג׳ונג׳ושי מופיע בתקשורת ההונגרית וננזף על דבריו בנושא:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.