מערכת COL | יום י"ג אדר א ה׳תשפ״ד 22.02.2024

ליפשיץ פותח הכל בריאיון סוער: "גם כשמבטיחים צריך קצת אמת"

הרב בנימין ליפשיץ מהרשימה המאוחדת של כפר חב"ד, מדבר בריאיון סוער ערב הבחירות על נושא ההפקעות בכפר, על כלכלת בחירות והבטחות שצריך לקיים | על משימות לעתיד וגם על הבחירות לוועד האגודה הקרובות
ליפשיץ פותח הכל בריאיון סוער:
צילום רקע: שניאור שיף

ר' בנימין ליפשיץ, המתמודד למועצת שדות דן בבחירות הקרובות ביום שלישי, מטעם רשימת 'אחד' - הרשימה המאוחדת של כפר חב"ד, התראיין הערב (חמישי) בתכנית ליל שישי בהגשת הרצל קוסאשוילי והתייחס לכל הנושאים הבוערים.

הוא דיבר על נושא ההפקעות בכפר, על כלכלת בחירות והבטחות שצריך לקיים. על משימות לעתיד וגם על הבחירות לוועד האגודה בעוד מספר חודשים. כאן נביא תמלול מעיקרי דבריו, הדברים המלאים בהקלטה המצורפת.

היה זה ריאיון סוער שבו תקף גורמים שמבטיחים הבטחות שלא ניתן לקיים. "כשמבטיחים משהו צריך שיהיה גרם של אמת", הוא אמר וחזר ופירט.


להאזנה לריאיון המלא >>


ראשית התייחס לאחדות בכפר חב"ד לקראת הבחירות הנוכחיות. "אנחנו לא מאוחדים לגמרי", אומר ר' יאמי ליפשיץ, "אבל הרוב של כפר חב"ד יחסית התאחד".

בהמשך התייחס לתמיכה האוטומטית של כפר חב"ד, בבחירות הללו, במועמד דוד יפרח, והגיב לטענות ולפיהן אי מיקוח והצבת עובדה כביכול כפר חב"ד מונחת בכיסו מזיקה לאינטרסים של כפר חב"ד.

"מי אמר שלא בחנו ולא ביררנו עם מי ללכת ובמי לתמוך?", אומר ליפשיץ. "דבר שני יש לנו ראש מועצה, שמכהן אמנם כעשר שנים, אבל תראה את תקופת הכהונה שלו, מה הוא עשה בכפר חב"ד. איזה עוד דבר רצינו וכפר חב"ד היה צריך ולא קיבל? הוא התחשב בכפר חב"ד ולכן אין שום סיבה לחפש מועמד אחר".

הטענה של המתחרים שלכם זה הנושא של ההפקעות. תושבי הכפר ובמיוחד תושבי האגודה מחפשים, אני חושב, לשמור על הנכסים ולא לאבד אותם לטובת המועצה.

"בכל דבר שמבטיחים צריך שיהיה משהו מן האמת. אני מסתכל על ההבטחות שמבטיחים, אם מישהו כימת בכסף כמה מדובר. מדובר בעשרות מיליוני שקלים. זה לא שאדם מגיע למועצה ומביא תוספת של חמישים מיליון שקל תקציב ואומר אעשה כל וכך. הוא לא מתייחס לכספים של המועצה, ובפרט בזמן מלחמה שאף אחד לא יודע מה יקרה. כשבא אדם ורוצה להבטיח - קצת אחריות.

"דבר ראשון ההפקעות זה לא שהפקיעו מהאגודה, הם לא שייכים לאגודה, האגודה חוכרת את זה. אנחנו דחינו את ההפקעות. שיהיה ברור: שום דבר לא נעשה בכפר חב"ד בלי בהסכמת הרב אשכנזי, הכל נעשה לפי ההוראות והבקשות שלו".

בהמשך הסביר מדוע נעשו ההפקעות, והסביר כי ההפקעה נעשתה לבקשת הועד, כי "הועד לא יכול היה לקבל מהמנהל שום הקצבות לבנייה".

עוד התייחס לשאלה אם בבחירות הנוכחיות למועצה יש משום מתן סימן לבחירות הקרובות לועד האגודה. "אני לא חושב", סבור ליפשיץ, "כי למועצה בוחרים רבים שלאגודה אינם יכולים לבחור. לאגודה בוחרים כאלה שיותר מעורים פה, יותר וותיקים".

מה לדעתך הנושא הבוער במיוחד בכפר חב"ד, זה שיום אחרי הבחירות הכי חשוב לטפל בו?

"יש כמה דברים, להוסיף תקציבים, גם למוסדות החינוך, ובעזרת השם נגיע לכל הדברים האלה".

בין היתר חתם ליפשיץ בדברים הבאים: "המועצה מונה 16 חברים ומתוכם 6 מכפר חב"ד. זה לא רוב, ולכן ההרמוניה והקשר שהיה בין החברים הוא קשר מאוד חשוב, ואתה יכול למצוא את עצהל בצד ויישובים אחרים ינהלו אותך.

"עד היום הכל עבד בצורה מכובדת, רק לפני חודש וחצי עלה נושא והייתה מהומה וחילול השם שלא זכורה כמותה. כמה כפר חב"ד צריך לקבל התחילו להתווכח, למי זה טוב? למה זה טוב? רק פירוד לבבות יהיה בזה. צריך לזכות זאת".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.