מערכת COL | יום י"ג אדר א ה׳תשפ״ד 22.02.2024

כך הרבי הפך את המכתב המלחיץ למכתבי עידוד וחיזוק | צפו

סיפר הרבי: בין המכתבים הרבים שקיבלתי לאחרונה, קיבלתי מכתב מאישה מפוחדת ומבוהלת, שכותבת: רבי, תעזור לי, תייעץ לי. לפני כמה ימים קיבלתי מכתב מבן אדם שאני לא מכירה, ותוכן המכתב שלו מלא בשטויות ודברים לא מתאימים • כיצד הגיב הרבי? • מדור שבועי ב-COL: 'בודפוסט' - עם מסר לשבת קודש מאת הרב שמואל רסקין, שליח חב"ד בבודפשט בירת הונגריה
כך הרבי הפך את המכתב המלחיץ למכתבי עידוד וחיזוק | צפו

סיפר הרבי: בין המכתבים הרבים שקיבלתי לאחרונה, קיבלתי מכתב מאישה מפוחדת ומבוהלת, שכותבת: רבי, תעזור לי, תייעץ לי. לפני כמה ימים קיבלתי מכתב מבן אדם שאני לא מכירה, ותוכן המכתב שלו מלא בשטויות ודברים לא מתאימים, והוא מבקש ממני שאני אעשה 10 העתקות למכתב הזה ואשלח את זה ל-10 אנשים, ואם אני אעשה את מה שהוא מבקש הוא מבטיח לי הרבה דברים טובים בעבור זה, ואם לא, הוא מאיים עליי באיומים מפחידים ומבהילים. רבי, מה אתה אומר, אולי רק כדי לצאת מידי ספק שלא יאונה לי כל רע פשוט לשלוח את המכתב הזה ל-10 אנשים?

ענה לה הרבי: תסיחי את דעתך אל תתייחסי, הכול יהיה בסדר. אבל אז הרבי אמר בליבו: למה הסיפור הזה הגיע אליי, ומה אני יכול ללמוד ממנו, איזו עשיה יכולה לצאת מזה? ואז הרבי פנה אל החסידים ואמר להם: מהסיפור הזה אני רוצה שנוציא עשיה חיובית, ואני מבקש שכל יהודי ידאג לשלוח ל-10 אנשים מכתב שיש בו דברי חיזוק והתעוררות לעשייה של מעשים טובים והתחברות אל הקדוש ברוך הוא כדי לקרב את הגאולה, ולדאוג שאותם אנשים ישלחו עוד 10 העתקות לעוד 10 אנשים, כי יש סיבה שבהשגחה פרטית הסיפור הזה הגיע לידי.

בפרשת השבוע אנחנו רואים את המסר המיוחד הזה גם כן מרש"י. רש"י כידוע היה צדיק גדול, והוא היה מאוד מקפיד על מה שהעיניים שלו יראו. יום אחד יצא רש"י אל הרחוב, והוא ראה נסיכה, שרה, רוכבת על סוס, עם אפוד מאוד מעניין עליה. כאב לרש"י מאוד שהעיניים שלו היו צריכות לראות דבר כזה, הוא לא הבין למה הוא היה צריך לראות את זה. אבל אז, אחרי זמן, כשרש"י היה צריך לפרש בפרשתנו את אחד מבגדי הכהונה – אפוד, כותב רש"י: אני לא ממש יודע ולא מצאתי פירוש למילה 'אפוד', אבל ליבי אומר לי שאפוד זה אותו סינר שהשרות לובשות כשהן רוכבות על הסוס. עכשיו אנחנו מבינים שהסיבה שההשגחה פרטית גרמה לכך שרש"י יראה את הסינר, היה בשביל שהוא ידע לפרש לנו מה זה אפוד.

מלמד אותנו הבעל שם טוב, שכל דבר שאנחנו רואים ושומעים, גם אם הוא חיובי וגם אם הוא שלילי, זה לא סתם, זו השגחה פרטית. אנחנו צריכים לבחון וללמוד מה אנחנו עושים עם זה בכדי לעשות טוב יותר את רצון ה' יתברך, כי 'אני לא נבראתי אלא לשמש את קוני' - כל המטרה שלנו פה בעולם הזה, זה לשמש את בורא העולם שלנו, וכל דבר שרואים ושומעים צריכים לבחון איך אנחנו מוציאים מזה פעולות טובות. אני מזמין אתכם לעשות מעשה כבר עכשיו, לצאת לפעולה ולשלוח לפחות ל-10 אנשים שאנחנו מכירים מכתב ועידוד, שיעודד אותם לעשייה טובה, ולבקש מהם שימשיכו להגדיל את שרשרת האור, ויפיצו מסר חיובי לעוד 10 אנשים. נתפלל כולנו לשלום החיילים והחטופים שישובו הביתה במהרה בריאים ושלמים, לרפואת הפצועים וניצחון על האויב, ושנזכה לגאולה תיכף ומיד ממש.

צפו: 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.