מנדי ברגר | יום י"ג אדר א ה׳תשפ״ד 22.02.2024

מציל חיי אדם: יום המודעות לשימוש במכשיר הדפיברילטור

במסגרת יום המפעם יקיימו היום (חמישי) מפעל הפיס, מגן דוד אדום ומרכז השלטון המקומי מיזם מודעות לאומי תחת הכותרת "שמים לב". המיזם יתמקד בהסברה על אודות הצלת חיים באמצעות שימוש במפעם (דפיברילטור), ובמסגרתו יפרסו ברחבי הארץ מאות עמדות הדרכה ותרגול תרחישי הצלת חיים במקרה של דום לב
מציל חיי אדם: יום המודעות לשימוש במכשיר הדפיברילטור
צילום: דוברות מד"א

 

במסגרת יום המפעם יקיימו  היום (חמישי) מפעל הפיס, מגן דוד אדום ומרכז השלטון המקומי מיזם מודעות לאומי תחת הכותרת "שמים לב". המיזם יתמקד בהסברה על אודות הצלת חיים באמצעות שימוש במפעם (דפיברילטור), ובמסגרתו יפרסו ברחבי הארץ מאות עמדות הדרכה ותרגול תרחישי הצלת חיים במקרה של דום לב.

יחד עם מרכז השלטון המקומי, מפעל הפיס, מגן דוד אדום ואפליקציית "איפה דפי?" נוסד קמפיין מודעות ארצי, שהחל בשנה הקודמת וממשיך גם השנה, במטרה להעלות את המודעות לקיומם של מפעמים במרחב הציבורי ולקלות בה יכול כל אדם, גם ללא רקע רפואי מוקדם, להשתמש בהם על מנת להציל חיים.

מחר יקים מד"א כ-90 עמדות הסברה והדרכה ברחבי הארץ, בהן חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום ילמדו את הציבור הרחב כיצד לנקוט פעולות מצילות חיים הכוללות שימוש במפעם - במקרה של דום לב בסביבתנו הקרובה:

זיהוי אירוע דום לב, הכרת מיקום המפעם (דפיברילטור) הקרוב, חיוג למוקד 101 של מד"א ושימוש יעיל ומציל חיים במפעם (דפיברילטור), לצד הדרכות שיתבצעו על ידי מתנדבי נוער מד״א בבתי הספר התיכונים בהם הם לומדים בשיתוף פעולה עם משרד חינוך.

המיזם החברתי "שמים לב", הוקם מתוך סיפורה האישי של ליהי קורין - שאביה דוד עבר דום לב במקום עבודתו ולא חובר לדפיברילטור ציבורי שהיה בסמוך למקום האירוע. המיזם "שמים לב" פועל בשיתוף "איפה דפי?" – פלטפורמה חברתית למיפוי דפיברילטורים, הכוללת אפליקציית מובייל ואתר אינטרנט לאיתור הדפיברילטור הקרוב ביותר מהמחשב או מהטלפון. המידע שנאסף נמצא תחת רישיון פתוח ופועל באופן התנדבותי, חינמי וללא מטרות רווח. המידע מסונכרן למערכת השליטה והבקרה של מד"א במוקד החירום 101.

בשנת 2023, צוותי מגן דוד אדום הוזנקו ללמעלה מ-6000 מקרים של דום לב וביצעו פעולות החייאה, כ-60% מההחייאות התרחשו במרחב הציבורי ובמאות מהן חוברו מכשירי מפעם מעמדה חכמה של מגן דוד אדום על ידי עוברי האורח בהדרכה טלפונית של מוקד החירום 101. במקרים רבים, מכשיר המפעם היה הגורם המכריע וליבם של המטופלים שב לפעום.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.