. | יום י"ב אדר א ה׳תשפ״ד 21.02.2024

אברהם אובגן הי”ד מחטיבת הנח”ל, נפל בקרב ברצועת עזה

לוחם הנח”ל סמ”ר אברהם אובגן הי”ד נפל בקרב בצפון רצועת עזה | כוחות של צה”ל, שב”כ ומג”ב פעלו הלילה למעצר 40 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים: לוחמי דובדבן, סיירת חרוב ומג”ב עצרו בהכוונת שב”כ 14 חשודים, חיסלו 3 מחבלים בסיוע מהאוויר ופגעו בנוספים | דיווח סעודי שלא אושר בישראל: ריכך בעמדות חמאס בעניין עסקת חטופים, משלחת ישראלית תסע לקהיר
אברהם אובגן הי”ד מחטיבת הנח”ל, נפל בקרב ברצועת עזה
צילום: דו"צ


היום ה-138 למלחמה I עדכונים שוטפים:
 –  דובר צה”ל הודיע שכוחות של צה”ל, שב”כ ומג”ב פעלו הלילה למעצר 40 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים: לוחמי דובדבן, סיירת חרוב ומג”ב עצרו בהכוונת שב”כ 14 חשודים, חיסלו 3 מחבלים בסיוע מהאוויר ופגעו בנוספים.

בקבלאן שבשומרון עצרו הלוחמים 3 מבוקשים, באל פאציל שבבקעה עצרו 3 מבוקשים נוספים, בקיביא עצרו 4 מבוקשים וברנתיס החרימו כספי טרור. בחברון נעצרו 5 מבוקשים, פעילים בתא הסטודנטים של חמאס ובעין מצבאח נעצר מבוקש המשויך לתא הסטודנטים של חמאס. בצה”ל אמרו שמתחילת המלחמה נעצרו כ-3,200 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, כשמעל ל-1,350 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

–  בערוץ א-שרק הסעודי דיווחו מפי מקורות דיפלומטיים כי ישנה התקדמות בדיונים שמצרים מקיימת עם חמאס בקהיר לגבי עסקת חטופים וכי ארגון הטרור ריכך את עמדותיו. משלחת ישראלית צפויה להגיע לקהיר בשעות הקרובות, מצרים פועלת להביא לגמישות דומה מולה. בישראל מכחישים את הדיווחים.

כמו כן, בעיתון אל ערבי אל ג’דיד דיווחו כי שליחו של ביידן למזה”ת יגיע לקהיר עם הצעה להפסקת אש ברמדאן תמורת שחרור חטופים, בהם 6 אמריקנים. 

 –  בכלי תקשורת בסוריה טוענים הבוקר שישראל תקפה בניין מגורים בדמשק. לפי דיווח ברשת סקיי ניוז בערבית, שני בני אדם נהרגו בתקיפה שמיוחסת לישראל. ברשת ציטטו מקורות סוריים לפיהם יעד התקיפה בדמשק – אישיות איראנית.


 –  שר הנפט האיראני האשים את ישראל כמי שעומדת מאחורי פיצוץ צינורות באזור בורוג’אן, שמובילים גז מאזור הים הכספי לערים גדולות במדינה. לכתבה המלאה

 – באל-ג’זירה מדווחים: 6 הרוגים בתקיפת רכב בדיר אל-בלח

–  דובר צה”ל עדכן שצוות הקרב של חטיבה 401 פעל ביממה האחרונה בשכונת זייתון שמדרום לעיר עזה, וחיסל עשרות מחבלים בהיתקלויות על הקרקע ובאמצעות הכוונת כלי טיס. הלוחמים טיהרו את המרחב ופשטו על מבנים חשודים, ובמהלך הפעילות איתרו הלוחמים אמצעי לחימה, RPG וקלצ’ניקוב בתוך בית מגורים.

וידאו מהלחימה:

 

במקביל, כוחות של אוגדה 98 מעמיקים את הלחימה ב’חאן יונס: לוחמי צוות הקרב החטיבתי של גבעתי תקפו מרחבים חדשים במזרח ח’אן יונס ובמהלך לחימתם חיסלו ביממה האחרונה מחבלים רבים, ולוחמי צוות הקרב החטיבתי של הצנחנים ולוחמי עוצבת הקומנדו מתקדמים ומרחיבים את ההתקפה במערב.

 – הותר לפרסום:  סמ”ר אברהם אובגן הי”ד, בן 21, מנתניה, לוחם בגדוד 932, חטיבת הנח”ל, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. דרסה, אחיו של סמ”ר אברהם אובגן, ספד לו בפייסבוק: “לא מאמין שאני כותב את זה. בצער רב וביגון עמוק אני מעדכן שאח שלי הגיבור, אברהם אובגן, נפל אתמול בקרב בצפון רצועת עזה. בן 21 בנופלו. אוהב אותך מאוד תנוח על משכבך בשלום. פרטי ההלוויה והשבעה יפורסמו בהמשך”.

הלווייתו תיערך בשעה 16:00 בהר הרצל. הוא הניח אחריו הורים ו-11 אחים ואחיות.

באותה תקרית נפצע קשה גם לוחם נוסף מאותו הגדוד. גם לוחם מילואים בגדוד איסוף 636 באוגדת יהודה ושומרון (877), נפצעו באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. כמו כן, לוחם בגדוד שקד של חטיבת גבעתי נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה.

הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית הרפואה, משפחותיהם עודכנו.

 – שר החוץ של ברזיל, מאורו ויאריה, אמר כי היחסים בין ארצו לישראל ישרדו “למרות שר החוץ של ישראל”. הוא הוסיף: “הנשיא לולה לא יכול לחזור בו על משהו שקורה – המתקפות על עזה. ישראל מנסה ליצור ‘מסך עשן’ סביב תקיפותיה ברצועה. הודענו לממשלה בישראל כי ברזיל תפעל באופן דיפלומטי”.

 – לראשונה בצפון הרצועה: עזתים קיימו הלילה הפגנה נגד חמאס במחנה הפליטים ג’באליה וקראו: “יא סינואר, יא הניה – העם הוא הקורבן. להפיל את חמאס”

 – רפיח: מחבלי חמאס ירו לעבר מפגינים שקראו להפלת הארגון. המוחים הפגינו במוקדים שונים ברצועה וקראו נגד אוסמה חמדאן היושב בביירות ומרבה לערוך מסיבות עיתונאים ולטעון שחמאס בעצם “מנצח” במלחמה. 

 – דיווח בתימן על תקיפות אמריקניות באזור חודידה. החות’ים טענו אמש כי שיגרו טילים לעבר “ספינת משא ישראלית של חברת צים” במפרץ עדן, סמוך לכניסה לים סוף – טענה שלא זכתה לאישור רשמי.

דובר הצבא החות’י גם טען כי שוגרו כלי טיס מופעלים מרחוק לעבר ספינות מלחמה אמריקניות בים סוף – וגם לעבר אילת. במערכת הביטחון לא התקבל דיווח על אירוע חריג באילת. חברת אבטחה ימית בריטית טענה מנגד כי הספינה שהותקפה נשאה את דגל ליבריה והייתה בדרכה לסומליה.

 –  מפקד פיקוד העורף חתם על צו החרמה והריסה לבית המחבל שביצע את פיגוע הירי בסמוך לתחנת משטרת שלם בירושלים. המחבל, חאלד אלמוחתסב ממזרח ירושלים, פתח באש ב-12 באוקטובר – ושני שוטרים נפצעו באורח אנוש וקל.

–  לשכת ראש הממשלה: ישראל תבחן את אמינות הדיווח הקטארי על העברת התרופות לחטופים.

 –  לפי דיווחים פלשתיניים, עשרות נהרגו בתקיפות של חיל האוויר בדיר אל-בלח ובנוסריאת שבמרכז הרצועה. מדובר במעוזים שצה”ל עדיין לא פעל בהם בתמרון באופן נרחב.

 –   הרשות הפלסטינית גינתה את הווטו שהטילה ארה”ב על הצעת החלטה במועצת הביטחון שתחייב את ישראל להפסיק את המלחמה ברצועת עזה. בהודעה שפרסם אבו מאזן הובעה תמיהה מהמשך ההתנגדות האמריקנית להפסקת “מלחמת ההשמדה שמנהל הכיבוש נגד עמנו”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.