מנדי ברגר | יום י"א אדר א ה׳תשפ״ד 20.02.2024

שליח חב"ד בברזיל: "הנשיא חטף גינויים מהקהילה היהודית"

הנשיא הברזילאי האשים את ישראל בביצוע ‘רצח עם’ בעזה והשווה את המלחמה בעזה להשמדת העם היהודי בידי היטלר והנאצים • הרב אריאל אנטבי שליח חב"ד בסנטנה שבברזיל אמר ב'קול חי': "זוהי לא פעם ראשונה שהנשיא מתבטא בצורה כזאת. דברים הזויים. הוא חטף גינויים גם מהקהילה היהודית. ברזיל קיבלה את היהודים במשך מאות שנים"
שליח חב
מימין: הרב אנטבי. משמאל: שר החוץ והשגריר הברזילאי (צילום: טוויטר)

הרב אריאל אנטבי שליח חב"ד בסנטנה שבברזיל אמר בראיון לבצלאל קאהן ב'קול חי': "זוהי לא פעם ראשונה שהנשיא מתבטא בצורה כזאת. דברים הזויים. הוא חטף גינויים גם מהקהילה היהודית, גם מפוליטיקאים, מאומנים ומכל קצוות הקשת. ברזיל קיבלה את היהודים במשך מאות שנים". 

דברים אלו אמר הרב אנטבי לאחר שהנשיא הברזילאי האשים את ישראל בביצוע ‘רצח עם’ בעזה והשווה את המלחמה בעזה להשמדת העם היהודי בידי היטלר והנאצים. הנשיא טען, כי “מה שקורה ברצועת עזה איננו מלחמה, אלא רצח עם. זו אינה מלחמה של חיילים נגד חיילים. זו מלחמה בין צבא עם מוכנות גבוהה לבין נשים וילדים. מה שקורה ברצועת עזה לעם הפלסטיני לא קרה בשום תקופה אחרת בהיסטוריה. למעשה, זה קרה לפני כן: כשהיטלר החליט להרוג את היהודים”.

לאור דברי הנשיא שר החוץ ישראל כ"ץ ערך שיחת נזיפה לשגריר ברזיל פדריקו מאייר – ב’יד ושם’ והכריז על נשיא ברזיל לולה כ’אישיות בלתי רצויה בישראל’. השר אמר: “לא נשכח ולא נסלח. זו התקפה אנטישמית חמורה, על הנשיא לולה לחזור בו”.

שר החוץ הציג לשגריר הברזילאי את ספר השמות הכולל את שמותיהם של הנרצחים היהודים בשואה, ואמר לשגריר: “הבאתי אותך למקום שמעיד יותר מכל על מה שעשו הנאצים והיטלר ליהודים, בהם בני משפחתי. ההשוואה בין המלחמה הצודקת של ישראל בחמאס, לבין מעשי הזוועה של היטלר והנאצים, היא בושה וחרפה והתקפה אנטישמית חמורה”.

בעקבות החרפת היחסים, בברזיל החליטו לזמן גם את השגריר הישראלי לשיחת נזיפה. נשיא ברזיל לולה דה סילבה הודיע אמש (שני) על החזרת השגריר מישראל. זאת על רקע המתיחות בין המדינות, אחרי שדה סילבה השווה את ישראל להיטלר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב: “הדברים של נשיא ברזיל מבישים וחמורים. מדובר בזילות השואה ובניסיון לפגוע בעם היהודי ובזכותה של ישראל להגן עצמה. ההשוואה בין ישראל לשואת הנאצים ולהיטלר היא חציית קו אדום. ישראל נלחמת למען הגנתה והבטחת עתידה עד לניצחון המוחלט והיא עושה זאת תוך שמירה על הדין הבינלאומי”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.