צבי סופר | יום י"א אדר א ה׳תשפ״ד 20.02.2024

חב"ד איחדה את תושבי תל-אביב ורבניה בזעקה ותפילה

במרכז חב"ד תל-אביב הזכירו למי שאולי קצת שכח, שתל-אביב היא עיר יהודית עם לב יהודי חם, ובה דרים רבבות יהודים, העושים את הדבר הטבעי ביותר ליהודי – תפילה לבורא העולם | בכנס הזעקה והתפילה השתתפו תושבים מכל שכונות העיר ורבנים מכל החוגים | סיקור מיוחד וגלריית תמונות נרחבת
חב
צילומים: שניאור שיף, COL


 
"לך כנוס את כל היהודים", אלו היו מילותיה של אסתר המלכה, שהתחילו להניע את גלגלי הישועה בנס חג הפורים. זוהי מסורת התגובה היהודית לכל צרה הבאה על הציבור – להתאסף ולזעוק יחד אל היושב במרומים. במרכז חב"ד תל-אביב הזכירו למי שאולי קצת שכח, שתל-אביב היא עיר יהודית עם לב יהודי חם, ובה דרים רבבות יהודים, העושים את הדבר הטבעי ביותר ליהודי – תפילה לבורא העולם.

מאות רבות של תושבים מכל שכונות העיר נענו לקריאת מרכז חב"ד, בראשות רב מרכז העיר, שליח הרבי הרב יוסף גערליצקי, והתאספו בבית הכנסת המרכזי "היכל דוד" בשכונת יד-אליהו, כאשר בראשם התייצבו כל רבני העיר מכל החוגים, רבני שכונות, קהילות ובתי-כנסיות, ליום תפילה וזעקה בעקבות המצב הקשה בארץ-הקודש, לניצחון מוחלט במלחמה מול האויב הערבי, והשבת כל החטופים בשלום לביתם.

האירוע נפתח באמירת פרקי תהילים בדמעות ובתחנונים, על-ידי הרב רחמים דרעי מגדולי רבני העיר, והרב יצחק חדד שליח הרבי לשכונת יד-אליהו. התפילה נמשכה בשירה מעומק הלב, יחד עם שלוחי הציבור, החזן ר' צבי גרינהיים, והפייטן הידוע התמים יונתן בוסקילה תלמיד ישיבת חב''ד, חזון אליהו בעיר ת''א.

באירוע נשאו דברי התעוררות וקריאה לאחדות עם ישראל, הגאון הרב משה מאיה, נשיא מועצת חכמי התורה ורב בשכונת יד-אליהו, הרב הראשי הגאון הרב ישראל מאיר לאו, ורב ומרא-דאתרא שכונת יד-אליהו הגאון הרב משה בר. כמו-כן צפה הציבור בקטעי וידאו מרתקים של דבריו של הרבי מלפני כארבעים שנה, שחזה את המצב הנוכחי באופן מדויק.

על האירוע כולו ניצח המנחה, שליח הרבי ורב שכונות הצפון החדש בת"א, הרב מנחם גרליצקי, שהשכיל לחבר ברגש ובתבונה את כל הציבור הגדול אל תחושת הכאב והזעקה הגדולה הבוקעת מן הלבבות, על אחינו ואחיותינו החטופים הנמצאים בשבי אכזרי, והחיילים המסכנים בכל רגע את שלומם וחייהם למעננו.

נואם מיוחד באירוע היה ר' אליהו ליבמן, ראש מועצת קרית-ארבע ואביו של החטוף אליקים ליבמן, שהדהים את הקהל בדברי חיזוק באמונה מעומק הלב, בין השאר ביקש מכל הנוכחים לכוון בכל יום בברכות השחר, בברכת "מתיר אסורים" – בתפילה להשבת החטופים בשלום.

יוזם יום התפילה, שליח הרבי הרב יוסף גרליצקי, קרא לציבור להגביר את "מבצע התהילים למען החטופים", כך שכל יהודי יאמר בכל יום לפחות פרק תהילים אחד השייך לאחד החטופים לפי גילו, כפי תקנת הבעל-שם-טוב הקדוש, ולהמשיך ולהגביר את התפילות ואמירת התהילים בכל בתי-הכנסיות, עד שנראה את הישועה הגדולה בניסים ונפלאות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.