שניאור דייטש | יום י' אדר א ה׳תשפ״ד 19.02.2024

טולון: כינוס השלוחים האזורי של שלוחי הרבי בצרפת

בעיר טולון שבדרום צרפת, התקיים ברוב פאר והדר כינוס שלוחים אזורי | בצרפת נמצאים היום 435 שלוחים עם 200 בתי חב״ד הפזורים בכל רחבי צרפת
טולון: כינוס השלוחים האזורי של שלוחי הרבי בצרפת
צילום: מרדכי לובעצקי

יומן של א' השלוחים בצרפת

צרפת חוגגת יובל שנה ל'האדרת והאמונה': על פי הוראת הרבי לארגן כינוסים איזוריים, התקיים כינוס של שלוחי צרפת, בימי ראשון ושני ב'-ג' אדר ראשון בעיר טולון שבדרום צרפת, שם פועל גדולות ונוצרות השליח הרב שלום ביטון.

 כינוס השלוחים מפואר ומרשים וגם מרגש מאוד, האחדות הנפלאה ששררה בכל משך ימי הכינוס עם התאספות כל השלוחים היה משהו שלא ניתן לתאר, כל שליח התהלך במשך ימי הכינוס עם חיוך על פניו. 

בצרפת עצמה נמצאים היום ב''ה 435 שלוחים עם 200 בתי חב״ד הפזורים בכל רחבי צרפת, הנסיעה לטולון לא פשוטה לכל אחד אבל כל אחד עשה ככל יכולתו  לבוא לכינוס מיוחד זה.

העיר טולון עצמה נמצאת מרחק חמש שעות נסיעה ברכבת מפאריז, כבר ברכבת הי׳ התוועדות גדולה עם כל השלוחים שנפגשו. 

משטרת צרפת דאגה לכל פרט ולליווי משטרתי על כל צעד ושעל של השלוחים, האולם המפואר בו התקיים הכינוס על שפת הים, היה מואר בשלטים המקדמים את
פני השלוחים ומצדיע להם. 

אחרי כיבוד קל התחילו הסדנאות. הנה פירוט הסדנאות אשר היו מלאים עד אפס מקום: סדנא הפצת ולימוד התורה ברשת, סדנא על בריאות הנפש, סדנא לקשר עם הרשויות, סדנא לקירוב כל א' ע''י ביקורי בית. 

סדנא מרכזית התקיימה עם כמה מוותיקי השלוחים: הרב יוסף יצחק מטוסוב שליח לטולוז, הרב י״י לאבקאווסקי שליח למרסיי, הרב י״י פינסאן שליח לניס, הרב יחיא לחיאני שליח לגרונבל סיפרו על תחילת שליחותם וההוראות המיוחדות שקיבלו מהרבי הן בעל פה ביחידות והן בכתב. 

משא מרכזי נשא הרב מנחם אלטאביי ממרסיי על הצורך להתחזק ולחיות עם משיח שהשליחות תהי׳ חדורה לקבל פני משיח.  

בערב התקיים באנקעט מפואר ברוב פאר והדר אשר הנחה הרב שמואל לוין שליח הרבי בדוביל והרוח החי׳ באירגון הכינוס.

 בבנקעט הראו שלושה קטעי וידאו מרגשים: הראשון על ממלכת השלוחים בעיר מרסיי שע''י השליח הרב יוסף יצחק לבקובסקי, השני על הרב חיים מרדכי ע''ה פעווזנער שהלך לעולמו במיטב שנותיו ערב יום כיפור תשפ״ג, והשליחות בעיר פרפיניאן. השלישי על שלושה שלוחים הנמצאים במקומות נידחים ועבודתם באופן דאתם תלוקטו אחד אחד. את המשא המרכזי נשא אורח הכבוד שהגיע במיוחד מאה״ק השליח הרב יוסף יצחק גורביץ משפיע בישיבת מגדל העמק, שסיפר על עבודת ההפצה שעשה בשעתו כשהיה בישיבת ברינוא בשנת תשל״ה ועל ניגון האדרת והאמונה. 

הרב משה יהודה קאטלארסקי מוועד המל''ח הקרין ווידאו, ובו דברי חיזוק לשלוחים שהוקרן בעת הבאנקעט.

השלוחים הודו על עזרתו הרבה באירגון הכינוסים האיזורים בכלל ודצרפת במיוחד, ומאחלים לו רפואה שלימה ואריכות ימים ושנים טובות.

קיבלו החלטות טובות וביניהם חלוקת אגרות קודש, וחשיבות ביקור אצל השלוחים הנמצאים במקומות קטנים. 

בסוף הבאנקעט הסבו השלוחים לכמה התוועדויות פעילות עד שעות הבוקר, היה זה מחזה מרשים: שלוחים וותיקים מדברים עם שלוחים צעירים ומחזקים אותם ונותנים להם עצות לחזק את אור וחום ההתקשרות לרבי נשיאינו. 

ביום שני השלוחים הלכו למקוה והתפללו בבית הכנסת הקהילתי. 

לאחרי זה שוב התקיימו סדנאות מאוד מעניינות עם טובי המרצים והרבנים ואחה״צ השלוחים נפרדו בריקוד סוער כל אחד למקום שליחותו. 

השלוחים הודו לועד השלוחים אשר בצרפת. וכן לוועד הכינוס הרב שמואל לוין, הרב אברהם ברוך פעווזנער, הרב לוי״צ מימון, הרב שלום פינסאן, הרב מ״מ מטוסוב מקאן, הרב חיים הלל מטוסוב הרב מענדי מטוסוב מפה, הרב שוליק גורעוויטש, הרב עמנואל טויבענבלאט, הרב שמואל לובעצקי, הרב מענדי אזימוב מנעיי הרב אליהו אלטאבי, שעשו לילות כימים ודאגו לכל פרט ופרט ומתוך אחדות נפלאה. 

אפשר לסכם כפי שכתב אחד השלוחים  ״במשך יומיים אלו הרגשנו מעין ימות המשיח - היינו טפח מעל הקרקע״.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.