COL | יום ט' אדר א ה׳תשפ״ד 18.02.2024

חב"ד רצה לבד ברחובות. איך זה קרה? | מאחורי הקלעים

מה הביא את קהילת חב"ד ברחובות לרוץ לראשונה ברשימה עצמאית? ר' אריק ליפסקר שעומד בראש הרשימה, חושף בריאיון להרצל קוסאשוילי ברדיו COL על המגעים החשאיים עם המפלגות הדתיות והחרדיות שהביאו למהלך הדרמטי | "כולם רצו תמיכה אבל אחר כך להמשיך ולשחק לבד", אומר ליפסקר | מה הוא מתכנן יום לאחר הבחירות ואיך הוא מתכוון להביא יותר הישגים עם קהילה של 700 משפחות?
חב

בזירה הפוליטית לקראת הבחירות לרשויות המקומיות, מתראיין בסף השבוע להרצל קוסאשוילי ברדיו COL ר' אריה ליפסקר מרחובות, העומד בראש רשימת "חב"ד בעירייה עוזרים לכולם" שסימנה ח"י.

על הדחיפות בלהריץ רשימה שמורכבת מנציגים חב"דיים פרופר, בעוד שבעיר רחובות ישנן קהילות חרדיות גדולות שאליהן יכלה הקהילה החב"דית לחבור, על העידוד וההדרכה מהמרא דאתרא הרב גלוכובסקי. 

וגם: מהן המשימות הדחופות ביותר לקהילת חב"ד בעיר נכון להיום?  

בקדנציה הקודמת, נציג חב"ד ר' אריה ליפסקר חבר לרשימת הבית היהודי במקום השלישי, ולא נכנס לכהן כחבר מועצה. הפעם ברחובות 'הולכים על כל הקופה': ריצה של חב"ד כרשימה עצמאית, כשכל המועמדים חסידי חב"ד.

למרות שלא נכנס לכהן בפועל כחבר מועצה, ר' אריק ליפסקר נחשב בקדנציה שעברה כ'חבר המועצה מספר 26', כשמועצת העיר רחובות מכהנים רק 25 חברים.

למרות זאת, נראה כי הפעם ובברכת המד"א הרב מנחם מענדל גלוכובסקי, נעשה צעד אמיץ 'לקפוץ למים קרים' ולרוץ לבד.

איך כל זה קרה ומה גרם למהלך?

ר' אריק ליפסקר שוחח עם הרצל קוסאשוילי וסיפר על ההכנות לבחירות ועל שורת הצעדים שננקטו מאחורי הקלעים:

"היערכות לבחירות מורכבת ודורשת מאמצים. יש מטה טלפוני מסודר עם למעלה מעשר טלפניות תומכים הפוטנצייאלים. יש לנו פגישות וחיבורים, סגירות עם מפלגות נוספות על שת"פ עתידי ומחכים למומנטום שכולם מדברים עליו: הרוח של הפעילים בשטח, לנצח את האדישות ולהגיע לתוצאה המיוחלת.

האזינו לריאיון המלא:

 

 

 

מדוע חב"ד הייתה צריכה רשימה עצמאית משלה שרק חסידי חב"ד מאיישים אותה. למה לא ליצור חיבורים?

ליפסקר: "הציעו לנו לשלב כל מיני אישים מרשימות אחרות ועם מטרות שונות משלנו. ראינו בכך פוליטיקה שלא לשמה וזה יכול לגרום מחלוקת ונמנענו מכך. כולנו מדברים בשפה אחת וערכים חב"דיים אך כמובן כל אחד מגיע עם סגנון ייחודי משלו וכך להגיע לקהלים שלנו.

"בפעם הקודמת שובצתי במקום השלישי ברשימת הבית היהודי והרשימה קיבלה רק 2 מנדטים. אמנם נשארתי 'נציג חב"ד', רבים קראו לי חבר המועצה ה-26, ב"ה ההשפעה שלנו היתה משמעותית אבל לא כמו שאתה יושב סביב שולחן המועצה. השנה אנחנו מבינים את הפוטנציאל וחייבים מקום סביב שולחן המועצה, כדי להשפיע מבפנים.

כמה משפחות מונה קהילת חב"ד ברחובות? מה הפוטנציאל שלכם?

"לא עושים צעד ולא חצי צעד בלי לקבל הכרעת המד"א. הצעד הראשון שקיבלנו, הוראה כמעט בכל מחיר, להשיג חזית דתית מאוחדת. ישבנו עם כל המפלגות הדתיות והחרדיות ולצערי הרב בכל מקום ראינו שאין אף גורם בעיר שמוכן להכיר בגודל, ביכולת ובצרכים שלנו. כולם רצו שאנו נתמוך בהם ובסוף הם ישחקו לבד. ההכרעה הייתה שאחדות היא ערך הכי עליון שיש אבל לא על חשבון רמיסת הכבוד של חב"ד והרבי. ומפה הייתה הדרך קצרה להחליט שהולכים לבד.

"הקהילה מונה כ- 700 משפחות, אך מוסדות החינוך שלנו גדולים ורבים מהם מבתי מקורבים, בית כנסת חב"ד מלאים קהלים נוספים שמתבשמים מחב"ד, מתורת החסידות והמפעילות התורנית ולכן אנו מזהים מעגלי תמיכה נוספים שנצליח להביא לקלפי.

מה הדבר החשוב ביותר להשיג ביום שאחרי הבחירות עבור הקהילה החב"דית?

"הקפיצה הגדולה של קהילת חב"ד רחובות היתה לפני 30 שנה כשהתחילה להיכנס למגרש המוניציפלי. אז היתה פריחה גדולה. אבל עבר זמן רב מאז, היום הכל ישן, יש מוסדות חינוך שמטים לנפול וכיתות לימוד בקראוונים. לא נכנס לשום קואליציה בלי לסדר הכל לשלושים שנה קדימה... ב"ה לא חסרות משימות..."

נאחל לכם בהצלחה.

 

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.