מערכת COL | יום י"ז כסלו ה׳תשס״ו 18.12.2005

אלפים התוועדו בבורו פארק לרגל י"ט בכסלו

מחזה מרנין ומרגש במיוחד היה לראות כאלפיים חסידים ואנשי מעשה שוחרי תורה וחסידות משכונת בורו פארק ושכנותיה, לבושים בגדי שבת וחבושים שטריימל, שהתאספו אמש (מוצאי שבת פרשת וישלח) להתוועדות לרגל חג הגאולה י"ט כסלו, כשהם שמחים בשמחתה של תורת החסידות. זה מספר שנים שהנהלת ספריית "היכל מנחם" בניו יורק בראשות הרב יעקב לייב אלטיין, עורכת התוועדות מיוחדת לכבוד חג הגאולה וראש השנה לחסידות י"ט בכסלו, בהשתתפות גדולי רבני שכונת בורו פארק ורבני ומשפיעי חב"ד, אשר למעשה הינה גולת הכותרת של שלל פעילות הפצת המעיינות בקרב הציבור החסידי. גלריית תמונות והמשך הדיווח ב'כתבה מלאה' * לצפייה בקטע וידאו מההתוועדות לחצו כאן
אלפים התוועדו בבורו פארק לרגל י

בשנה זו עמדה ההתוועדות בסימן "השבת בתורת החסידות", כאשר כל הדוברים החשובים, מקשרים דבריהם עם עניין השבת כפי שבאה לידי ביטוי בפנימיות התורה. בפתח הכינוס מקדם בברכה את הנאספים המנחה הרב זאב הכהן כ"ץ מגבאי בית רבנו שבבבל, שהזמין את ראשון הדוברים ה'חוזר' הרב יואל כהן משפיע ישיבת 'תומכי תמימים' המרכזית ב-770 שחזר בפני הקהל שיחת קודש של הרבי השופכת אור חסידי על עניין השבת, ובהסברתו המופלאה הצליח להעביר עניניים עמוקים בעבודת האדם לקהל השומעים הגדול.

אחריו הוזמן לדוכן הרב אליהו פישר ראש כולל גור בארא פארק, אשר העלה על נס את עבודתם הנפלאה של צוות עורכי המהודרה החדשה של "שולחן ערוך – רבנו הזקן" בראשות הרב שלום דובער לוין, אשר הוציאו תחת ידם מרגלית נפלאה, וקבל על כך שאין מספיק לומדים מן הציבור החסידי שמרבים להשתמש בספר נפלא זה של אדה"ז, ואולי בעקבות ההוצאה החדשה, יקבל הספר תנופה בקרב לומדי ההלכה הרבים.

הדובר הבא היה הרב משה וולפסון ראש ישיבת תורה ודעת וגם הוא לא מתעלם מקדושת השבת. בדבריו הוא מתייחס למאמר חז"ל המפורסם במסכת שבת "כל בעלי השיר יוצאין בשיר", ומזכיר את ביאור החסידות שהכוונה היא לבעלי הנגינה, ומקשר כל זאת למעלת השבת.

כעת מזמין המנחה את אורח הכבוד המרצה הרב יחזקאל סופר שהגיע במיוחד מארץ ישראל להשתתף במעמד המיוחד, אשר במשך שעה ארוכה ריתק את הקהל בדבריו הנפלאים, בדבר גודל מעלתה של תורת החסידות, ומה שהוסיפה בחיי היומיום של היהודי בכלל, ובמיוחד במצות עונג שבת.

בין נאום לנאום מוסיף המנחה מעט פנינים מתורת רבותינו נשיאנו, וקבוצת אברכים "בעלי השיר" מנגנים יחדיו ניגון חסידי וסוחפים אחריהם את הקהל כולו. קטע מרגש היה כאשר לאחר הניגון המיוחד ד' בבות קם הקהל כולו על רגליו ופצח בשירה סוחפת של הניגון "ניע זשוריצ'י כלופצ'י".

האירוע הסתיים בהקרנת מראות קודש, מהתוועדיות י"ט כסלו אצל הרבי במשך השנים.

את ההוצאות הרבות נטל על שכמו הנגיד החסידי ר' יעקב יהודה ערן אוסטפלד, שכובד בברכת המזון.
עוד נכחו באירוע: הרב יוסף יצחק הכהן גוטניק, הרב דן יואל ליווי ראש מערכת הכשרות או-קיי, והנגיד ר' ישעי'ה בוימלגרין אשר תורמים רבות לפעילות הפצת המעיינות שע"י "היכל מנחם". הרב ליפמאן שפירא, הרב יהודה-לייב שפירא, הרב נחמן יוסף טווערסקי, הרב גבריאל ציננער, הרב ישראל פרידמאן, הרב בנימין קליין ממזכירי הרבי, והרב מרדכי אלטיין.

מן הראוי להזכיר שתי נקודות אור נוספות שהאירו במהלך ההתוועדות: האחת, מכירת ספרי חסידות בהוזלה מיוחדת לכבוד האירוע בה נמכרו למעלה ממאה סטים של שו"ע אדה"ז, והשניה תשורה מיוחדת שחולקה למשתתפים ביציאה מן האולם, שכללה חוברת מיוחדת הנקראת "קובץ כגוונא" הכוללת מספר ביאורי חסידות לשבת קודש, שיצאה לאור לכבוד י"ט כסלו, וקלטת שמע המכילה לקט משיחות קודש של הרבי בענייני שבת.

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
5 תגובות
1.
ליובאוויטש חיה
י"ז כסלו ה׳תשס״ו
ברוך ה, מידי פעם רואים פעולות חיוביות של ליובאוויטש האמיתית, המקרבות את הגאולה האמיתית והשלימה. תאווה לעיינים
2.
Dovid
י"ז כסלו ה׳תשס״ו
Yosef Laib! Azoy shain gezungen!!!!
3.
שמות
י"ז כסלו ה׳תשס״ו
הקהל לא מכר לנו כאן בא"י נא להוסיף שמות
5.
למה לאט מפרטים
י"ח כסלו ה׳תשס״ו
למה לא כותבים את כל השמות שפיארו את החגיגה.
6.
הרב פישר
י"ט כסלו ה׳תשס״ו
למה לא מצטטים דבי הרב פישר ואת מסקנותו לא לפסוק לפי ש"ע אדמו"ר הזקן?
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.