COL | יום ח' אדר א ה׳תשפ״ד 17.02.2024

דגם אמנותי | טור לפרשת שבוע וצמיחה אישית

טור העצמה מידי שבוע ב-COL: הגב' חנה גופין, שליחה בקייב, כותבת מידי שבוע טור לנשים, לפרשת שבוע וצמיחה אישית | והשבוע: הרמב"ם מצייר את 22 גביעי המנורה, כשבסיסם הצר למעלה, ופתחם הרחב למטה. מצג הפוך, לא שגרתי. דגם אמנותי
דגם אמנותי | טור לפרשת שבוע וצמיחה אישית

גינה, חממה ושכבת הגנה.

 

לא פעם, כשהלכתי ברחובות לוגנסק עם הקטנים, מול שלטי ניאון לא מסוננים, התכווצתי. נלחצתי. לא נוח חשתי. חששתי. המסרים אליהם חשופים. במה, במי, מוקפים. האם מספיק חם עטופים... בבית הם מוגנים. מחוממים. בטפטפות מוזנים. קצת הרבה מעומלנים. אבל בחוץ, בשכונה. רמת ה-SPF, שכבת ההגנה…

 

רִיק - לא קיים. אין ואקום בעולם. יש נביעת מים. יש לרוח תנועה. דינמיקה לחלקיקים והשפעה. מאחד לשני. מאדם לאחר. לְחָבֵר. לְחַבֵּר. צורך להתחבר. השפעה סביבתית. מחכימה. חיובית לרוב. מעצימה.

 

ולפעמים הבור רֵיק. רִיק. קצת מעיק. נוסעת ברוורס. חוזרת חזרה. בלי קונטרה. בלי בחירה. שומעת הדים. הדהודים. שומעת קולות. אי אמון ביכולות. אין מוטיבציה. יש חוסר ביטחון. כמו לא במקום הנכון. מדשדשת מעט. מדדה. שמחת החיים מתאדה. 

 

בפרשת תרומה מצווה הקב"ה את משה על מעשה המנורה. ״וְעָשִׂיתָ מְנֹרַת זָהָב טָהוֹר מִקְשָׁה תֵּעָשֶׂה הַמְּנוֹרָה יְרֵכָהּ וְקָנָהּ גְּבִיעֶיהָ כַּפְתֹּרֶיהָ וּפְרָחֶיהָ מִמֶּנָּה יִהְיוּ״. הרמב"ם מצייר את 22 גביעי המנורה, כשבסיסם הצר למעלה, ופתחם הרחב למטה. מצג הפוך, לא שגרתי. דגם כזה. אמנותי. לא לאצור את השפע. לא לצבור. להעניק לשני. להמשיך. למסור.

 

להפוך את הכלי. להתהפך. בָּרִיק לא לדשדש. לא לפשפש. לאמץ תנועה הפוכה. באור, לא בחשכה. להתחבר למקור של חום. להתחמם. את השני לרומם. ולהתרומם.

 

כי חום וקור אינם דרים בשכנות. כשאתה מאיר ומעורר, אתה לא מתקרר... 

 

 

שבוע טוב!

חנה גופין

 
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.