מערכת COL | יום ו' אדר א ה׳תשפ״ד 15.02.2024

הערב ב-21:00: זה מה שממתין לכם השבוע בתכנית 'ליל שישי'

הבחירות לרשויות המקומיות יתקיימו ביום שלישי בעוד כשבוע וחצי לאחר דחיות על רקע המלחמה, והערב נהיה עם שני מתמודדים בריכוזים חב"דיים | ועוד שפע של תוכן עשיר ואקטואלי | הפרופסור מדבר: מערכת הבריאות על סף קריסה עם תחלואת החורף הנוכחית | מסע בני הבר מצווה של הפנסאים לחצרות קדשינו למה חשוב להעניק לנער בר מצווה חוויה שכזאת בנוסף ולפעמים אפילו במקום אירוע גדול ונוצץ? | ועוד תוכן עשיור ואקטואלי
הערב ב-21:00: זה מה שממתין לכם השבוע בתכנית 'ליל שישי'

הערב בתכנית 'ליל שישי' בהגשת הרצל קוסאשוילי כאן במרכז התקשורת החב"די COL:

הערב בתוכנית. הבחירות לרשויות המקומיות יתקיימו ביום שלישי בעוד כשבוע וחצי לאחר דחיות על רקע המלחמה, והערב נהיה עם שני מתמודדים בריכוזים חב"דיים. המרואיין הראשון ר' מנדי בלוי, חבר המועצה בכפר חב"ד והעומד בראש רשימת כח. התומכת במועמד יובל שטרית לראשות מועצת שדות דן.

עם איזה רזומה הוא מגיע לבוחרים? האם המלחמה לא הרדימה קצת את השטח הפוליטי המקומי? מהם האתגרים הניצבים בפני תושבי כפר חב"ד ומהי המשימה החשובה במעלה מבחינתו ביום שאחרי הבחירות?

המרואיין השני שידבר כאן בזירה הפוליטית לקראת הבחירות לרשויות המקומיות, יהיה ר' אריה ליפסקר מרחובות, העומד בראש רשימת "חב"ד בעירייה עוזרים לכולם" שסימנה ח"י. וממנו נשמע על הדחיפות בלהריץ רשימה שמורכבת מנציגים חב"דיים פרופר, בעוד שבעיר רחובות ישנן קהילות חרדיות גדולות שאליהן יכלה הקהילה החב"דית לחבור, על העידוד וההדרכה מהמרא דאתרא הרב גלוכובסקי, וגם, מהן המשימות הדחופות ביותר לקהילת חב"ד בעיר נכון להיום?  

"מערכת הבריאות הישראלית חולה מאוד", מזהירים רופאים בכירים את שר הבריאות אוריאל בוסו ואת מנכ"ל המשרד משה סימן-טוב. נהיה כאן עם מי שמוביל את המאבק של מנהלי המחלקות הפנימיות במרכזים הרפואיים בישראל - פרופ' אבישי אליס, יו"ר האיגוד הישראלי לרפואה פנימית ומנהל המחלקה הפנימית בבלינסון, שידבר על קריטריונים מערכתיים שלא עומדים בתקנים, ומערכת בריאות שקורסת עם גל תחלואת החורף הנוכחי. מי האשמים במצב? לאן הולך הכסף שמוקצה מקופת האוצר לשם הבראת המערכת? ולמה כיום בעולם הרפואה בישראל בניגוד לעבר, משרת  מנהל מחלקה פנימית במרכזים רפואיים בישראל היא לא משרה נחשקת? 

במעבר חד מאקטואליה כללית, נלווה את מסע נערי בר המצווה שיצאו עם ארגון הפנסאים אתמול לחצרות קודשנו. נשוחח עם הרב שלוימי אזימוב ממנהלי הארגון ועם הרב ישי אלגזי שמלווה את בנו מענדי במסע המרגש. למה חשוב להעניק לנער בר מצווה חוויה שכזאת בנוסף ולפעמים אפילו במקום אירוע גדול ונוצץ, מה מצפה להם עוד במהלך הביקור שיסתיים רק ביום שלישי הקרוב? ומדוע הביקוש למסע הולך וגדל משנה לשנה?

לקראת סוף התוכנית נשוחח על חשיבות הענקת חינוך כלכלי לדור הצעיר שלנו, בכדי להכין אותם בצורה הנכונה לחיים האמיתיים לאחר הקמת המשפחה. נהיה כאן עם נחום ברוק, יועץ פיננסי למשפחות ועסקים ומנהל מקצועי בארגון 'מסילה לכלכלה נבונה', שיסביר על ההבדל בין הדורות הקודמים שהסתדרו ללא ייעוץ והכוונה כלכלית לדור שלנו שחי בעידן של שפע גדול? ומה קורה לשקל שמתחזק מול המטבעות החזקים בעולם ובכך בעצם מפרק את התחזית השלילית של חברת דירוג האשראי 'מודיס' שהביעה חוסר אמון בכלכלה הישראלית?

לסיום, את ניגון השבת שלו שיחתום את התוכנית, יבחר הרב ויקטור עטיה משלוחי הרבי בקריית ארבע-חברון, שידבר על החיים בצל המלחמה במקום טעון כמו קריית ארבע-חברון ועל הילדים שמשרתים בצבא בחברון תוך כדי פעילות עם חיילים, ומהי הסיבה שהביאה אותו תוך כדי פעילות כשליח, לעולם הקסמים, הטלפתיה והחושים?

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.