מערכת COL | יום ה' אדר א ה׳תשפ״ד 14.02.2024

"גדרן של מצוות – חוקים ומשפטים" במשנתו של הרבי | ב'

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו המאה שבעים ושבע בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי" • והשבוע, שיעור שני בקונטרס הייחודי "גדרן של מצוות – חוקים ומשפטים, במשנתו של הרבי", שראה אור לרגל ה"שלושים" לאחר ג' תמוז, בה נערכה גישתו הכללית של הרבי במשמעות ובהגדרת המצוות כ"עדות חוקים ומשפטים" • והשבוע – השילוב והמורכבות שבין ה"חוקים" ו"המשפטים", והסיבה לכך

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו המאה שבעים ושבע בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי".

והשבוע, שיעור שני בקונטרס הייחודי "גדרן של מצוות – חוקים ומשפטים, במשנתו של הרבי", שראה אור לרגל ה"שלושים" לאחר ג' תמוז, בה נערכה גישתו הכללית של הרבי במשמעות ובהגדרת המצוות כ"עדות חוקים ומשפטים". והשבוע – השילוב והמורכבות שבין ה"חוקים" ו"המשפטים", והסיבה לכך.

שלוש היבטי ה"חוקים" הקיימים ב"משפטים" * כללות המצווה מובנת אך לא פרטיה * יודעים רק חלק מטעם המצווה * יסוד המצווה – קבלת עול * ושלוש היבטי ה"משפטים" הקיימים ב"חוקים" * יש להם טעם בחיק הבורא * לקיים את ה"חוקים" מתוך ידיעה שיש בהם טעם *  להשתדל להבין במצוות ה"חוקים" כפי יכולתנו * הרמז שבפרשת משפטים למתן תורה * ומדוע פרשת ה"משפטים" מסתיימת ב"חוק" איסור בשר בחלב? * גדרי ה"נותן" וה"מקבל" שבכל מצווה * מתי התחיל גדר ה"חוק" שבמצוות? * והאם אנו מקיימים את מצוות מילה בגלל הציווי לאברהם אבינו? * ההבדל שבין "ריח" ובין "שמן" * וההבדל בין המצוות שהאבות קיימו למצוות ממתן תורה *  חלק שני בקונטרס הייחודי "גדרן של מצוות – חוקים ומשפטים, במשנתו של הרבי".

טעמו וראו:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.