מערכת COL | יום ד' אדר א ה׳תשפ״ד 13.02.2024

השליח משחזר: "חן הי"ד התעמק מאוד בהבנת מאמרי הרבי"

הרב אהרן קנייבסקי, שליח הרבי בכפר סבא, מספר על הלוחם זיו חן הי"ד שנפל אתמול בקרב ברצועת עזה | החברותא השבועית בלימוד מאמרי הרבי, ההתעמקות בחסידות והחבר שנפרד בדמע בהלוויה כי לא סיימו את התניא
השליח משחזר:
זין חן הי"ד

בבית חב"ד בכפר סבא נפרדו היום (שלישי) בכאב רב מרס"ל במיל' ר' זיו חן ע"ה, שנפל אתמול מפיצוץ מטען חבלה בקרב בחאן יונס שבדרום רצועת עזה.

חן, שפקד את בית חב"ד בכפר סבא תכופות, ושמשפחתו מקורבת לשליחי הרבי ברחבי העיר, למד בקביעות בחברותא, במשך כארבע שנים, חסידות עם השליח הראשי בעיר הרב אהרן קנייסקי יבדל לחיים.

החברותא נקבעה ביוזמתו האישית של חן, זמן קצר אחרי שסיים את לימודיו בישיבת ירוחם וחזר לכפר סבא. הוא צלצל אל השליח הרב קנייבסקי וביקש לקבוע עמו חברותא בלימוד חסידות.

החברותא נקבעה, ובכל שבוע בקביעות למדו הרב קנייבסקי יבדל לחיים וזיו חן מאמר של הרבי. כך עד חתונתו לפני כשנה בחודש אדר.

"היינו לומדים בעיון גדול", משחזר הרב קנייבסקי היום בשיחה עם אתר חב"ד און ליין COL. "הוא התעמק במאמר ואצלו לא היה שייך ללמוד ושיישאר דבר לא מובן, הוא היה חייב להבין כל פרט עד הסוף, בייסודיות.


תיעוד שפרסם צה"ל היום, מהלחימה באזור שבו נפל זיו, אתמול


"אני זוכר שלמדנו בי' שבט בשנה שעברה, ממש ימים אחדים לפני שעבר מכפר סבא לירוחם, מאמר שבו נזכר העניין של אור אין סוף, שהוא למעלה עד אין קץ ולמטה עד אין תכלית, והוא התעמק כל כך כדי להבין את זה טוב.

"בכלל, לזיו היה הרבה ידע בחסידות. הוא למד את כל הספר 'ואתה תצווה' של הרב גרין, ובכלל התעניין בספרי חסידות וקרא. הייתה לו הנאה מלימוד החסידות, הוא רצה להכיר את העומק של חסידות".

בהלווייתו של חן, שהתקיימה היום בכפר סבא, סיפר אחד מחבריו בדמעות, שבשנה האחרונה, אחרי שחן חזר להתגורר בירוחם, למדו הם יחד תניא בחברותא. החבר דמע על כך שלא הספיקו לסיים את הספר.

לפני שבועות אחדים, פגש באקראי הרב קנייבסקי יבדל לחיים בחן הי"ד. הם דיברו על השליח בירוחם, הרב חיים וולף, ועל ישיבת ירוחם, שבה נפלו לא מעט לוחמים במהלך המלחמה. חן בצניעות לא סיפר לרב החב"די על הלחימה האישית שלו. אתמול הוא השיב את נשמתו לבוראו.

השם יקום דמו. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.