מערכת COL | יום ד' אדר א ה׳תשפ״ד 13.02.2024

"הכדורגלן של הרבי" אזל מ"צומת ספרים"

ספר הביכורים של מתי טוכפלד, "הכדורגלן של הרבי", המספר את סיפור חייו של עמי פייקובסקי, אזל מחנות האינטרנט של "צומת ספרים" ומאתר "חב"דשופ" • ברשת החנויות הגדולה בישראל אומרים כי כבר זמן רב שלא ראו ביקוש כל כך גדול לספר כבר בשבועות הראשונים למכירתו • הם מעריכים כי בקרוב, כאשר יתחדש המלאי בחנויות ובאתר, יגיע למעמד "רב –מכר"

הספר "הכדורגן של הרבי" מספר את סיפורו של עמי פייקובסקי, כדורגלן מקצועני שהפך לחסיד חב"ד בלוס אנג'לס, שב לישראל אחרי 36 שנה והפך להיות הרב של בית"ר ירושלים וקבוצות ספורט נוספות. הספר עורר סקרנות עוד אפילו טרם צאתו, וזאת מאחר שעמי שהיה חברו הקרוב של כדורגלן העבר ודמות אפופת המסתורין רוני קלדרון ובספר חושף עמי טפח נוסף ממה שהיה ידוע עד כה על האיש, שכל חובב ספורט בישראל מכיר.

הוצאת הספר לוותה בכתבות גדולות באתרי הספורט, שאף ציטטו קטעים נרחבים ממנו.

במקביל לכך, עורר הספר סקרנות רבה גם בקרב אנשי חב"ד, וזאת מאחר שעמי זכה להיפגש פנים אל פנים עם הרבי מליובאוויטש מספר פעמים, קיבל ממנו הוראות ועצות הנוגעות לכל אחד, וכן מענות במכתבים שליוו את עמי בתהליך החזרה בתשובה. שלוחים רבים ברחבי הארץ כבר רכשו עשרות עותקים של הספר על מנת להפיץ בקהילתם. הוצאת הספרים חי"ש, וכן אתר חב"דשופ התמלא בהזמנות שלא יכלו להתגבר על הביקוש הרב ורבים מרוכשי הספרים טרם קיבלו את הספרים שהזמינו.

בקרוב תחל הדפסת ההוצאה השנייה של הספר, וזאת על מנת להיענות לביקוש של רשתות הספרים. עוד נודע כי את הספר ניתן למצוא בחנויות צומת ספרים וסטימצקי בעותקים בודדים שעוד נותרו במספר סניפים ברחבי הארץ.

בסוף הספר מספר המחבר, העיתונאי הותיק מתי טוכפלד, מה גם לו לכתוב את סיפורו של עמי: "לא היו לנו תחומי עניין משותפים

רבים, גם כתוצאה מפער הגילאים, אבל לא רק. עמי בא מעולם הכדורגל, עולם שאין לי בו כל הבנה והשגה, ואפילו לא עניין מזערי. מעולם לא הייתי במשחק כדורגל, ובמידה שעמי לא יגרור אותי לאחד כזה בהמשך – כנראה גם לא אהיה. גם סיפור המחתרות והתקופה שלפני קום המדינה, המציאות בה עמי גדל וחי כהורים יוצאי ארגון לח"י, אף פעם לא משך אותי במיוחד, למעט כמה סיפורי גבורה מעוררי השראה אליהם נחשפתי.

"למרות כל אלה היה אצלו משהו שריתק אותי. סחף אותי לגמרי. כשעמי היה מספר בשבתות על המפגשים שלו עם הרבי מלובביץ' היו יוצאים לו ברקים מהעיניים. גם כשהיה מספר על פרקים אחרים בקורותיו, והדמויות אותן פגש, בילדותו או בלוס אנג'לס, הייתי נותר מרותק. השמחה שלו, שמחה טבעית שנראה שתמיד שורה עליו, מדבקת. כובשת. משפיעה במהירות על כל סביבתו.

"אומרים שכל אדם הוא עולם ומלואו. כולם ראויים לספר את סיפורם. אבל לא לכולם הסיפור כל כך מרתק כמו סיפורו של עמי. זה לא רק סיפור על מסע חיים, על תהליכים ועל חזרה בתשובה. זה גם לא סיפור על כדורגל או על יהודי שנהנה מתשומת לב מיוחדת מהמנהיג היהודי הגדול ביותר, הרבי. גם לא על נער שפתח חנות פרחים לסייע להוריו בפרנסתם והפך איש עסקים חובק עולם ואיש צדקה וחסד.

"הסיפור של עמי הוא הכל מכל אלה וגם הרבה יותר. זה בעיקר סיפור על שמחה. והרבה אמונה. על פנים קורנות ועל השפעה יוצאת דופן על כל מי שנקרה בדרכו. על אדם שהגיע לשיבה אבל עם מנטליות של נער מתבגר. עמי מצליח להניע את האנשים שמסביבו בעיקר משום שהוא עצמו לא נח לרגע. תמיד עם מאור פנים. תמיד עם חיוך. לעמי חשוב שלא רק הוא זה שיהיה מלא בשמחה, אלא שכל החדר ישמח. זו משימת חייו ואותה הוא ממלא במסירות שאין לה קץ, בטבעיות ובפשטות מעוררת השתאות.

"כשהציע לי לכתוב את סיפור חייו עם הגיעו לגיל 70 לא היססתי לרגע. ספר ביכורים מוקדש לרוב לסיפורם של אנשים גדולים, עם סיפור חיים יוצא דופן. ועמי ללא ספק עונה להגדרה. הסיפור של עמי הוא סיפור שמח. וגם מצחיק. מצחיק לאללה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.