מערכת COL | יום ג' אדר א ה׳תשפ״ד 12.02.2024

על מה דיברו יו"ר הכנסת אוחנה והמזכיר הרב קרינסקי? | בלעדי

עידוד לעמדת ישראל, שחזור השליחות המיוחדת לארץ הקודש בשנת תשט"ז, כינוס השלוחות העולמי, ולהבדיל - המשפט של צ'רצ'יל | מרכז התקשורת החב"די COL עם דיווח נרחב מהשיחה של יו"ר הכנסת אמיר אוחנה עם מזכירו של הרבי הרב חיים יהודה קרינסקי
על מה דיברו יו
צילום: יוסי ג'רופי

הביקור של יו"ר הכנסת אמיר אוחנה בבית חיינו 770 במוצאי שבת משפטים, החל בפגישה רבת רושם עם יושב ראש המוסדות הרשמיים של חב"ד ליובאוויטש, ומזכירו האישי של הרבי, הרב חיים יהודה קרינסקי.

"ישראל היא אומה בטראומה", אמר אוחנה, "אבל נחזור חזקים מתמיד". הרב קרינסקי שיבח את עמדתה הנחרצת של הממשלה על ביטחון עם ישראל בארצנו הקדושה והחזרת בני הערובה חרף הלחץ הבינלאומי.

בשיחה חמה וידידותית דיבר הרב קרינסקי על הצורך להדגיש שוב ושוב בבהירות וברשמיות, לעם בישראל ולאומות בכל העולם, שארץ ישראל שייכת לעם ישראל, וזאת משום שהקב"ה נתן זאת לנו, לנצח, ורק מסר שמושתת על אמיתות התורה יחזיק מעמד.

אוחנה הגיב שמאז ומתמיד הוא מדגיש את זה ובמיוחד בקשר ליהודה ושומרון, וציטט את צ'רצ'יל שאמר בקשר לארץ ישראל שבלי שורשים עמוקים אי אפשר לצמוח.

כן דובר בפגישה על האנטישמיות הגוברת בארה"ב ובעולם. וגם על "כינוס השלוחות העולמי" שהסתיים בשבוע שעבר, והעבודה הקדושה שהן עושות יחד עם בעליהן ברחבי העולם למען עם ישראל. 

אוחנה דיווח להרב קרינסקי על הפגישות שהיה לו בביקורו בארה"ב, בוושינגטון ובניו יורק, ואת הידידות שהוא ראה שיש לישראל בשני הצדדים במערכת הפוליטית בארה"ב. 

בפגישה השתתפו מנהל הוצאת ספרים קה"ת וחבר מחנה ישראל הרב יוסף ברוך הכהן פרידמאן, הגב' ביילא אולידורט עורכת המגזין 'ליובאוויטש אינטרנשיונל' והאתר lubavitch.com, הרב ירמי' הכהן ברקוביץ חבר הנהלת קה"ת ונציג חב"ד לאו"ם, העסקן החב"די ר' יעקב ברמן שניהל את הביקור ותיאם מול הלשכות, והגב' שיינא פרידמאן.

הרב קרינסקי העלה הזכיר את הרצח הנורא שהיה בכפר חב"ד בשנת ה'תשט"ז, והשליחות שהרבי הטיל עליו ועל אחד-עשר חבריו בנסיעה מיוחדת לארה"ק לעודד העם ותושבי כפ"ח, וכן דברי הרבי אז אשר "בהמשך הבניה תנוחמו". הרב קרינסקי הצביע על משלחות הסולידריות התכופות לארה"ק שמנהלים שלוחי חב"ד מרחבי תבל מאז פרוץ המלחמה.

קודם צאתו העניק ראש הכנסת מתנת הכנסת, ספר תהלים מפואר, והזמין את הרב לביקור בכנסת ובארץ.

בפגישה ציין הרב קרינסקי שבמוצאי שבת אומרים בהבדלה "ליהודים היתה אורה ושמחה וששון ויקר" הנלקח ממגילת אסתר, ושנכנסנו לשני חודשים של שמחה של חודש אשר, ואיחל ובירך שכן תהיה לנו

אוחנה עצמו פרסם ציוץ בטוויטר אחרי הפגישה, ובו כתב: "היה לי את הכבוד להיפגש ב-770 בניו-יורק עם הרב יהודה קרינסקי, יושב-ראש המוסדות המרכזיים של חסידות חב״ד העולמית.

"הרב קרינסקי היה עוזרו של הרבי מלובביץ׳ במשך עשרות שנים, והאחרון מצוותו הקרוב שנותר בחיים. הוא הקדיש את כל חייו לחסידות ועושה זאת באהבה עד היום. סיפרתי לו כמה אנחנו אוהבים את חסידות חב״ד, ששלחה אלומות של אור לכל קצוות תבל.

"חסידי חב״ד וגם השלוחים בעולם, הנכונים תמיד לסייע בכל מה שיתבקשו, ומחפשים לעטוף באהבה כל יהודי, גם בשעתו הקשה, הם המימוש הטוב ביותר של הביטוי - דרכיה דרכי נעם, וכל נתיבותיה שלום".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.