שניאור דייטש | יום כ"ט שבט ה׳תשפ״ד 08.02.2024

מנכ"ל 'תגלית' ביקר בכפ"ח ופגש משלחת צעירים של חב"ד ברוסיה

אורח מיוחד בביקור של בני נוער יהודיים מרוסיה בכפר חב"ד: גידי מרק, מנכ"ל 'תגלית' - המעודד צעירים יהודיים מרחבי העולם לבקר בארץ ישראל, התארח בבית 770 ונשא דברים מרגשים בפני בני הנוער
מנכ

מנכ"ל 'תגלית', גידי מרק, ערך ביקור מיוחד בכפר חב"ד, שם פגש משלחת בני נוער מארגון 'יחד' של חב"ד ברוסיה, שהגיעו לביקור ראשון בארץ הקודש, במסגרת מסע של 'תגלית'. 

השליח הרב אלי וולף קיבל את האורח במאור פנים ובמשך דקות ארוכות תיאר את הפעילות הכבירה של 'יחד' ושלוחי הרבי ברוסיה, עם בני הנוער, והרחיב על האתגרים ועל הפירות שלא מפסיקים לצמוח. 

'יחד', הוא ארגון גג של כל פעילות הצעירים היהודיים ברוסיה, הפועל תחת איגוד הקהילות היהודיות בברית המועצות לשעבר. כוחות ומשאבים רבים מושקעים בצעירים, אותם אלו שמקימים את הדור היהודי הבא של רוסיה. במסגרות לימוד רבות – משתתפים אלפי צעירים בעשרות-רבות של ערים ברוסיה.

לאורך כל ימות השנה, מארגן 'יחד', בראשות המנכ"ל השליח הרב מענדי וילנסקי, שורת תוכניות עבור הצעירים היהודיים, החל מסמינר מושקעים וכלה בסיורים במקומות שונים בעולם, והכל בליווי רבנים ושלוחים, שמחדירים בהם תכנים יהודיים וחסידיים שמלווים אותם כל חייהם. 

כחלק מהפעילות העשירה, מגיעות קבוצות של צעירים יהודיים מרוסיה לביקור בארץ, בסיוע של 'תגלית'. בלב המסעות מתקיימים גם ביקורים בכפר חב"ד, שם מסיירים בני הנוער בבית אגודת חסידי חב"ד 770, שומעים על דמותו של הרבי וכותבים פ"נ. בהמשך, הם מבקרים גם בפרדסי האתרוגים המפורסמים בכפר ובמאפיית המצות. 

במפגש עם בני הנוער ב-770, נשא מנכ"ל 'תגלית' דברים מרגשים, וסיפר להם על הזכות לבקר בארץ ישראל וכן על חסידות חב"ד ושלוחיה. "אני לא מבקש רק שתבואו לבקר - תביאו גם חברים לבקר", אמר להם מרק. 

אחד הצעירים היהודיים דיבר בפני גידי מרק, וסיפור שרק יום קודם לכן הוא הניח תפילין בפעם ראשונה. מתברר שהוא גדל בבית, בו האם אפשרה לילדיה להחליט לבד מי הם, מה הזהות שלהם ולאן הם שייכים. 

"לא ידעתי אם אני רוצה להזדהות כיהודי", סיפר, "יש לי אח צעיר ממני, שהוא יותר בעניין, אבל אני נשארתי על הגדר. אתמול, בעקבות הנסיעה, החלטתי שאני גאה ביהדותי והנחתי תפילין לראשונה. בבואנו לכותל אניח תפילין בפעם השנייה". 

דבריו המרגשים עוררו את כלל המשתתפים ואחד הצעירים, החליטו בו במקום לקחת על עצמו לקיים את מצוות ברית המילה. 

הביקור ב-770 ובכפר חב"ד בכלל, הותיר רושם רב, הן על מרק והן על קבוצת הנערים.

וידאו:

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.