מערכת COL | יום כ"ו שבט ה׳תשפ״ד 05.02.2024

הבכירה בפייסבוק לשעבר: "הדמעות באוהל שינו את חיי"

סיפורה של המנטורית מיכל אושמן, לשעבר מבכירות פייסבוק וטיקטוק, ריגש את אלפי השליחות בבאנקעט של כינוס השלוחות העולמי | היא סיפרה על המפגש עם השליחה, שהוביל לשיעור תניא - ומשם הכל היסטוריה
הבכירה בפייסבוק לשעבר:
צילומים: יוסי ג'רופי

מול אלפי שליחות, מכל רחבי העולם, בבאנקעט החותם של 'כינוס השלוחות העולמי' בחצרות קודשנו, נשאה אתמול דברים מעומק ליבה מיכל אושמן.

כיום אושמן היא מנטורית אישית ובעבר הייתה מנהלת תחום התרבות הארגונית בטיקטוק העולמית ומנהלת תחום מנהיגות וניהול בפייסבוק. היא הייתה הישראלית שהגיעה לתפקיד הבכיר ביותר בטיקטוק, אחרי שהייתה בכירה בפייסבוק.

לרגעים בעבר נדמה היה למי שהביט בה, שיש לה הכל. היא עצמה מנגד, ילידת תל אביב, שיתפה בכינוס כי אולי באמת היה לה הכל, אבל חוץ מדבר אחד מרכזי - אושר ושקט נפשי.

היא ניסתה שורה של טכניקות כדי לרומם את הנפש, להרגיש טוב יותר, לחוש שלווה פנימית. אימונים שונים. יוגה, מדיטציה, פעילות ספורט. אבל שום דבר לא עבד והשפיע. עד שגילתה את תורת החסידות.

זה היה לפני 11 שנה. בשבת בבוקר. היא הייתה בת 38 והשקיפה על הרחוב ליד ביתה, בצפון לונדון. היא ראתה משפחה יהודית צועדת לבית הכנסת. השלווה שלהם נגעה בה.

לא ארכה הדרך עד שחיפוש בגוגל הביא אותה לשליחת הרבי באזורה, הגב' לוונטל. הן נפגשו.

אושמן, כך היא מספרת, חלקה בפני השליחה את תסכולה הפנימי, והשליחה סיפרה לה על המפגש שלה עם הרבי, כמה עשרות שנים קודם לכן. הגב' לוונטל נקרעה אז בין הרצון שלה להיות עם ילדיה ולבנות משפחה גדולה ובין עיסוקה כאקדמאית והקריירה שלה בפסיכולוגיה. היא פרופ' לספיכולוגיה באוניברסיטת לונדון. הרבי הראה לה שזה לא סותר והדריך אותה.


הרב קוטלרסקי בבאנקעט העולמי, אמש


השיחה בין השתיים, הוביל את אושמן להשתתף בהמשך בשיעור תניא. מי שמסר את השיעור שבו השתתפה היה הרב מענדל גורדון. אושמן נחשפה לדברי אדמו"ר הזקן והחלה לבכות, בכי פנימי.

בחב".אורג היא צוטטה מתארת: "הרגשתי תמיד שיש לי נשמה, אבל כילדה סיפרו לי שזה לא נכון. הלימוד בתניא אישר לי את מה שהרגשתי כל השנים".

אושמן גם סיפרה שתורת הרבי, שאליה נחשפה בינתיים, שינתה את עולמה הפנימי. "על הרבי שמעתי דרך סיפורים של אנשים". היא מתארת איך נדהמה מהגישה של הרבי, שלקח רעיון רוחני נשגב והוריד אותו לחיי היום יום.

בהמשך היא ביקרה באוהל, ואת הביקור הזה מתארת כאחת החוויות המשמעותיות ביותר שחוותה אי פעם. זמן קצר אחרי הביקור באוהל, כך היא סיפרה לאלפי השליחות, החלה לחשוב על שמירת שבת.


אלפי הנשים בבאנקעט


"הדמעות יצאו לי מהעיניים", היא סיפרה בבאנקעט, "והשאר היסטוריה. מעולם לא ראיתי את אימא שלי מדליקה נרות. אבא שלי מעולם לא עשה קידוש חוץ מפסח. לא ידעתי מה זה.

"כשהייתי באוהל ביקשתי עזרה בשמירת השבת. כשיצאתי מהאוהל הרגשתי שאני יכולה לעשות את זה. זה היה חלק ראשון בתהליך ארוך. אחרי שהדלקתי בפעם הראשונה התאכזבתי. זה לא הרגיש כמו שחשבתי. אבל הבנתי שרגשות לא מגיעות סתם. התחברתי לנרות שבת באמצעות לימוד חסידות על תוכן המצווה ובסופו של דבר התחברתי".

את מפעל השליחות של הרבי היא כינתה "הארגון העולמי המציח ביותר", ואמרה שהרבי העצים נשים ואפשר להן מחד לבנות בתים ומשפחות ומאידך להוביל ברמה עולמית.

לא מכבר הוציאה ספר בשם What Would You Do If You Weren't Afraid?, שבהמשך תורגם לעברית בשם "האומץ לפחד בדרך להצלחה", שבו סיפרה את סיפורה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.