COL | יום כ"ו שבט ה׳תשפ״ד 05.02.2024

4,000 מנהיגות: כינוס השלוחות נחתם בבאנקט עוצמתי

4,000 נשים מנהיגות יהודיות נפגשו בכנס השלוחות העולמי בניו יורק | אמש התקיים באנקעט הסיכום והחגיגי באולם הכנסים האדיר אדיסון שבניו ג'רזי, הועבר כאן אמש ב-COL, בשידור ישיר | התוכנית הרשמית התחילה בתהילים שנאמרו לבריאותן והצלחתן, החומרית והרוחנית, של מנהיגות נשות חב"ד, משפחותיהן וקהילותיהן ברחבי העולם | תהילים הוקראו בשידור חי מהכותל המערבי בירושלים
4,000 מנהיגות: כינוס השלוחות נחתם בבאנקט עוצמתי
צילומים: יוסי ג'רופי, צלם הכינוס

באנקעט חגיגי של כינוס השלוחות ה-34 שנערך בניו ג'רזי

כתבת COL לכינוס השלוחות

אדיסון, ניו ג'רזי: האנרגיה באולם הכנסים העצום - חלל שהפך לאירועים הייתה מוחשית, כאשר 4,000 שליחות, מנהיגות יהודיות מרחבי העולם התכנסו באירוע החגיגי של הכנס הבינלאומי השנתי של שליחות חב"ד ליובאוויטש, כינוס השלוחות. האירוע הייחודי, המתקיים מדי שנה מאז שנת תנש"א, מפגיש את הנשים מאחורי הרשת העולמית של שליחי חב"ד, מסין ועד האיים הקריביים, וממישורי אילינוי לארץ ישראל.

"כל שנה אני חוזרת ורואה יותר ויותר נשים שפגשתי בכינוס, חברות וותיקות וחדשות", אמרה דבורה וילהלם, שליחת חב"ד יחד עם בעלה הרב משה וילהלם, מחב"ד אורגון מאז תשמ"ג.

וילהלם השתתפה בכנס הראשון עוד ב-בתשנ"ג, כשהקונספט היה חדש וייחודי. ההתוועדות תוכננה להתקיים בסביבות יום השנה לפטירתה של הרבנית חיה מושקא ע"ה. היו אולי שתהו: האם זה היה חיקוי של כינוס הגברים, שמתקיים מוקדם יותר השנה? כל השאלות שהיו למישהו נענו באותו סוף שבוע בלתי נשכח ראשון, כאשר נודע כי הרבי נואם בפני התוועדות הנשים באותו יום ראשון. "האווירה הייתה מחשמלת, זה היה מדהים", נזכרת וילהלם. "זה היה האישור האולטימטיבי שיכולנו לקבל. האם העבודה שלנו הייתה חשובה? הרבי הבהיר שכן".

בעוד וילהלם דיברה בין האורות והשולחנות הפזורים באולם, חברה ותיקה, חוי אפשטיין, עצרה לשוחח. אפשטיין, מנהלת שותפה של חב"ד דרום קרוליינה עם בעלה, הרב אפשטיין, מאז 1987, פספסה את כינוס השליחות הראשון בגלל שילדה כמה שבועות קודם לכן. אולם היא הייתה שם בשנה שלאחר מכן, בשנת 1992, כאשר הרבי נשא שוב שיחה מיוחדת בפני הנשים. יותר משלושה עשורים מאוחר יותר, אפשטיין עדיין יכולה לצטט מילה במילה את השיחההעמוקה והאזוטרית מאוד שהרבי נשא.

"הרבי הטיל עלינו את עבודת גילוי האלוקות הטבועה בעולם הגשמי", אמרה אפשטיין. "זה הדור שבו הכוח הנשי המיוחד הזה יוביל את הדרך, את רוחה ועוצמתה של השבת. זה מה שאתה מרגיש באולםהזה עכשיו."

חני שיינר, שהיא שליחה בבולדר, קולו, מגיעה גם היא לכינוס כבר שנים. "זה מדהים להתחבר לקהילה הגלובלית שלי, לחברים שלי שאיתם התחלתי ולראות אותם ולקבל חיבוקים ועידוד".

בעוד שהיא תמיד מרוויחה משהו מהכינוס ומהיותה בין שלוחות אחרות, אמרה שיינר שבשנים האחרונות נשים התחילו להיות יותר "אמיתיות". הם הרבה יותר משתפות הן לגבי ההצלחות שלהם והן לגבי הדברים שלא עבדו כמו שהם עשויים לקוות, אמרה שיינר, והוסיפה "להיות כנה יותר היה חיובי מאוד".

"כשאת מתחברת עם [השלוחות] האחרות את מבינה שאת לא לבד. את יכולה להרוויח כל כך הרבה מסדנה או ממפגש עם חברות ותיקות", אמרה חיה אוזן, שליחת חב"ד לאבוג'ה, ניגריה, לצד בעלה, ישראל.

היא הוסיפה כי השהות בכינוס "נותנת לנו את הכלים להמשיך בעבודת הקודש שלנו ולהביא אותה לקהילות שלנו, שגם הן זקוקות לאנרגיה ולהשראה שאנו מחזירים הביתה".

כמו כן נהנתה קבוצה של כמה עשרות בנות נוער מישראל, שניצלו כל הזדמנות שהייתה לה לרקוד ולשיר, בעוד קבוצה של בני נוער קצת יותר מבוגרת מארגנטינה שהתה בקראון הייטס את כל סוף השבוע.

"אני חושבת שהבנות מקבלות פרספקטיבה חדשה כשהן מגיעות לכאן", אמרה יעל יורוף, מובילת קבוצות מתכנית חב"ד מכון נשמה לנערות לאחר תיכון בבואנוס איירס. "הם רואים שכולנו ביחד. זה לא משנה אם אתה יותר דתי או פחות, אם אתה ספרדי או אשכנזי. כולנו ביחד, ביחד".

*

מדי שנה, כינוס השלוחות מפגיש את נשות המנהיגות של חב"ד לחמישה ימים של סדנאות ומפגשי לימוד בקראון הייטס בברוקלין, ניו יורק ביום חמישי, כ"ב לחודש שבט - יום השנה לפטירתה של הרבנית חיה מושקא - הנשים נסעו להתפלל באוהל הקדוש וכן במקום מנוחתה של הרבנית הצדקנית.

לאחר שבת שעשו בקראון הייטס, התכנסו הנשים לאולם הכנסים האדיר בניו ג'רזי למשתה הבאנקעט המסכם של הכנס. התוכנית הרשמית התחילה בתהילים שנאמרו לבריאותן והצלחתן, החומרית והרוחנית, של מנהיגות נשות חב"ד, משפחותיהן וקהילותיהן ברחבי העולם. תהילים מיוחדים לשלומם וביטחונם של תושבי ארץ ישראל הוקראו בשידור חי מהכותל המערבי בירושלים על ידי אירית ציפורי, שליח חב"ד ביישוב הצפוני קריית שמונה.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.