מערכת COL | יום י"ט שבט ה׳תשפ״ד 29.01.2024

איך מכניסים רבי כה ענק בילדות כל כך צעירות? התיעוד העוצמתי

ארבע שעות של עוצמה, התקשרות וביטחון: אלפי בנות מכל רחבי הארץ התכנסו לכינוס השנתי של ״בת מלך״, שהשנה עמד בצל המלחמה המתנהלת בדרום | לאורך הכינוס שוזרו באמנות, במחזמר סוחף ומטלטל, מסרים של התקשרות, אמונה, ביטחון וניצחון | סיכום ותיעוד
איך מכניסים רבי כה ענק בילדות כל כך צעירות? התיעוד העוצמתי
צילומים: חוי לאופר

אלפי בנות, חניכות 'בת מלך', מכל רחבי הארץ, התכנסו הבוקר (שני), כמיטב המסורת, בבנייני האומה בירושלים, לכנס השנתי של הארגון, הפועל בכל ימות השנה עם עשרות אלפי בנות תחת 'ארגון נוער חב"ד'.

זה היה כינוס סוחף ומעצים, מחזק ומרומם, תחת הכותרת "מלחמת התקשרות", ברקע המלחמה המתנהלת בדרום הארץ. כשהכוונה למלחמה פנימית יומית בין הטוב לרע. כשמקושרים לרבי הרבי עוזר לבחור בטוב, מקשר לה׳ ומרומם למעלה. זה היה רוח הכינוס.

הכינוס כלל מחזמר מטלטל בשילוב שחקניות, זמרות, מסך במה ועוד הפתעות לכבוד כ"ב שבט ולכבודה של הרבנית הצדקנית מרת חיה מושקא ע"ה.

את הכנס פתח יו"ר ארגון נוער חב"ד הרב אלימלך הרצל, שכובד בקריאת מכתבו של הרבי. המשנה לראש העיר ירושלים הרב יעקב הלפרין הביא את ברכת עיריית ירושלים המארחת את הכנס ומקיימת אותו מידי שנה.

"ישבתי ודמעתי", משחזרת אחת הנוכחות. "איך מנגישים רעיונות עמוקים, דמויות של חסידים, לילדות כה קטנות. מי מדמיין לראות את חאטשע פייגין קם לתחיה, עם ניגונים עתיקים ומילים מונגשות, ואלפי בנות שיושבות וסופחות לתוכן אלוקות במינונים גבוהים ועוצמתיים".

לאורך שעות האירוע שוזרו באמנות רבה עבור הבנות מסרים חסידיים ברוח התקופה, מסרים של חיזוק, עידוד וביטחון.

"מתחילות להתאושש כעת, להרגיש את הידיים, הרגליים, הלב, האוזניים", מסכמת אחת המשתתפים. "בעצם, לא יודעת אם אפשר 'להרגיש' שוב סתם אחרי כזה כנס. היה כנס, ואוו. אני ממש מפחדת לפרט בגדר 'וכל מילה נוספת רק מקטינה'.

"המסרים. הצורה. הדרך הישרה ועם זאת הכל כך רגישה ללב של בנות בדור שלנו. ההפקה. העוצמה. ההפתעות. אין מילים בפי. החל בכינוס בחוץ - ההתרגשות לפגוש בנות מכל קצות תבל כשבין לבין שומעים מסרים וקריאות שמזכירין מי אנחנו - בנות מלך.

"וגם בהמשך: התכנים. הריקודים. ההצגה. המחזמר. הפסוקים. החמ''ל. ההחלטות טובות. החבל. שבע''ה מחזיק ומחזק עכשיו כל בת ובת. אדיר! ענק! עצום אז זהו. רק לומר לכן תודה שהתלמידות שלי זכו לחוויה כזו, ושה' ייתן למארגנות מלא מלא כח ויכולת להמשיך לגעת בלבבות בנקודות הכי חשובות והכי חזקות. ונכון. היה הכי מתאים שהכנס יסתיים עם משיח, וכנראה הוא מחכה פשוט ליהנות מעוד רגע של הפנמה של עוד חניכה שחיזקה את ההתקשרות. אבל זה קרוב".

הכינוס הופק על ידי 'כפלין הפקות'. מפיקת התוכן - מושקי איידלקאפ

צפו בתיעוד.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.