צבי סופר | יום י"ט שבט ה׳תשפ״ד 29.01.2024

גם הבוקר: עשרות מנסים למנוע את כניסת המשאיות לעזה

כוחות גדולים של משטרה וצה”ל במעבר כרם שלום פועלים למנוע את חסימתם של עשרות פעילי תנועת “צו 9” המוחים נגד כניסתן של משאיות עם ציוד הומניטרי לרצועה, שרובו המכריע מגיע ישירות או נבזז ע"י חמאס | שני חיילים נפצעו קל משיגורים של חיזבאללה לאזור בירנית שבגבול הצפון. בתגובה, צה”ל תוקף בדרום לבנון | יפן עוצרת המימון לסוכנות הסעד של האו”ם אונר"א: “מודאגים מאוד מהמעורבות לכאורה של אנשי אונר”א במתקפת הטרור על ישראל"
גם הבוקר: עשרות מנסים למנוע את כניסת המשאיות לעזה
הפגנת אזרחים במעבר כרם שלום (צילום מסך)

היום ה-115 למלחמה  I עדכונים:
 –  אזעקה בראש הנקרה. שיגור כושל מלבנון שלא חצה לשטח ישראל

– היום השישי ברציפות: עשרות מנסים למנוע כניסת משאיות סיוע לעזה. כוחות גדולים של משטרה וצה”ל במעבר כרם שלום פועלים למנוע את חסימתם של עשרות פעילי תנועת “צו 9” המוחים נגד כניסתן של משאיות עם ציוד הומניטרי לרצועה. לפי שעה, המשאיות נכנסות. לדברי התנועה, שוטרים מבצעים מעצרים בכוח.

 – שני חיילים נפצעו קל משיגורים של חיזבאללה לאזור בירנית שבגבול הצפון. בתגובה, צה”ל תוקף בדרום לבנון.

צילום: דו"צ

 

– בשל תקלה טכנית, כטמ”ם צבאי שחזר ממשימה בעזה נפל לפנות בוקר בשדה סמוך לכפר מרדכי, ללא נפגעים. הכלי נאסף, האירוע מתוחקר ואין חשש לדליפת מידע.

 – סוכנות הידיעות האיראנית IRNA: משלחת איראן לאו”ם מסרה הצהרה לפיה טהרן לא הייתה מעורבת במתקפה בצפון מזרח ירדן – שבה נהרגו שלושה חיילים אמריקנים.
– העיתון מפרסם האשמות נגד שלושה מעובדי אונר”א שהשתתפו במתקפת הפתע של חמאס ב-7 באוקטובר: אחד מהם הואשם בחטיפת אישה, אחר חילק תחמושת ועובד נוסף תואר כמי שהשתתף בטבח בבארי – שבו נרצחו 97 בני אדם. ההאשמות כלולות בתיק שמסרה ישראל לארה”ב, המפרט את טענותיה נגד 12 עובדי סוכנות האו”ם לפליטים פלסטינים.

 –  משרד החוץ היפני הודיע כי במדינה החליטו להשהות את המימון לסוכנות הסעד של האו”ם אונר"א. בהצהרה מטעמו, מסר משרד החוץ: “מודאגים מאוד מהמעורבות לכאורה של אנשי אונר”א במתקפת הטרור על ישראל וקוראים לנהל את החקירה בנושא בצורה מהירה ומלאה”. על פי נתוני אונר”א לשנת 2022, יפן היא התורמת השישית בגודלה לסוכנות.

– רויטרס: מקור ביטחוני ירדני בכיר גילה כי ירדן ביקשה לאחרונה תמיכה ביטחונית מתקדמת יותר מצד ארה”ב – “מחשש שאיראן ושלוחותיה עלולות להיות מעורבות יותר בכל התלקחות רחבה במזרח התיכון”. לפי הדיווח, ירדן התריעה בפני וושינגטון על הצורך לחזק את מערכות ההגנה שלה, מפני המיליציות הפרו-איראניות בגבול עם עיראק וסוריה. עוד דווח כי ירדן גם ביקשה מארה”ב מערכות הגנה אווירית מסוג “פטריוט”.

 

 –  משרד החוץ של אלג’יריה מסר כי מועצת היבטחון של האו”ם קיבלה את בקשת מדינתו ותתכנס ביום רביעי, כדי “לתת תוקף מחייב להכרזה של בית הדין הבינלאומי בהאג על הצעדים שהוטלו על ישראל”.

 – חיזבאללה קיבל אחריות על ירי של שני טילים מסוג פלאק 1 לעבר יישוב ומוצב בצפון. מדובר בטילים שיכולים לשאת ראש נפץ של 50 ק”ג ולהגיע לטווח של 10.5 קילומטרים.

– הפלשתינים מדווחים על פעילות ערה של כוחות הביטחון ברחבי ג’נין. דחפורים בליווי כלי רכב צבאיים נכנסו לעיר וקולות ירי נשמעו באזור.

– שני טילי נ”ט שוגרו לעבר מרחב שומרה שבגליל המערבי ושניים נוספים לעבר סאסא. בצה”ל הגיבו בירי ארטילרי.

– דיווח בערוץ הלבנוני אל-מיאדין, המזוהה עם חיזבאללה – מפי מקורות פלסטיניים: מצרים הודיעה לארגוני הטרור שלא תאפשר לישראל לפעול בציר פילדלפי, והדגישה כי “כל מתקפה בגבול היא התקפה נגד הביטחון הלאומי-המצרי”.

– במהלך עצרת בצפון קרוליינה, ביקש נשיא ארה”ב ג’ו ביידן מהקהל לעמוד דקת דומייה לזכר שלושת החיילים שנהרגו במתקפת הכטב”מ בגבול ירדן. “אנחנו נגיב”, הבטיח. “זו הייתה יממה קשה לאמריקה”.

 – חיזבאללה הודיע על מחבל נוסף שנהרג בדרום לבנון, זהו המחבל ה-174 שחוסל מתחילת המלחמה.

  תיעוד ב-CNN: מחבלי חמאס נלקחים מחאן יונס לחקירות בשטח ישראל לאחר שנכנעו לכוחות צה״ל.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.